back to top
Ana SayfaSEOSEO Köşe Taşı içeriği nedir nasıl kullanılmalıdır?

SEO Köşe Taşı içeriği nedir nasıl kullanılmalıdır?

Yoast SEO kontrol panelinde karşımıza mihenk taşı olarak da çıkar.

Bu gönderi, mihenk taşı içeriği veya bilindiği şekliyle her zaman yeşil kalan içerik hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklıyor. Ne olduğunu, SEO için neden önemli olduğunu, bu tür içerikleri nasıl yazacağınızı ve gönderilerinizden temel makalelerinize nasıl bağlantı vermeniz gerektiğini öğreneceksiniz.

Köşe taşı içeriği nedir?

Temel içerik, web sitenizin çekirdeğidir. Sitenizdeki en iyi, en önemli makalelerden oluşur; Arama motorlarında üst sıralarda yer almak istediğiniz sayfalar veya gönderiler. Temel makaleler genellikle nispeten uzun, bilgilendirici makalelerdir, farklı blog gönderilerinden alınan içgörüleri birleştirir ve belirli bir konu hakkında önemli olan her şeyi kapsar.

Odak noktaları, ürün satmaktan ziyade belirli bir konuda en iyi ve en eksiksiz bilgiyi sağlamaktır. Yine de işinizi yansıtmalı veya misyonunuzu mükemmel bir şekilde iletmelidirler.

Temel içerik, bir blog gönderisi veya bir sayfa olabilir. Ancak hangileri olursa olsun, çok iyi yazılmış olduklarından emin olmalı, sık sık güncellemeli ve en rekabetçi anahtar kelimeleriniz için sıralanmalarını sağlamalısınız .

Temel makaleler SEO için neden bu kadar önemlidir?

Temel içerik, herhangi bir SEO stratejisinde önemli bir rol oynar. Çok popüler olan arama terimlerini sıralamak zor olabilir, ancak köşe taşı bir yaklaşım, bu rekabetçi arama terimlerinin üstesinden gelmenize yardımcı olabilir. Benzer konularda çok sayıda sayfa yazarsanız, Google’a bunlardan hangisinin en önemli olduğunu söylemeniz gerekir. Bunu yapmazsanız , arama sonuçlarında iyi bir sıralama elde etme şansınızı yok etmiş olursunuz . Gönderileriniz arasında doğru  dahili bağlantı yapısını  sağlamak, Google’a hangi makalenin en önemli olduğunu söyler.

Köşe taşı makaleleri web sitenizde belirgin bir yere sahip olmalıdır. İdeal olarak, birisi doğrudan ana sayfanızdan köşe taşı makalelerinize tıklayabilmelidir. Ayrıca, benzer konularla ilgili diğer tüm gönderileriniz ilgili köşe taşı makalelerine geri dönmelidir, bu nedenle önemi site yapınızdan açıkça anlaşılmaktadır. Siteniz geliştikçe, o konuya başka açılardan yaklaşan tonlarca yeni blog yazısı yazacaksınız ve her biri köşe taşı makalenize geri dönüyor. Bu dahili bağlantı yapısı, mihenk taşı içerik sayfalarınızın Google aramalarında sıralanma şansını artıracaktır.

Aşağıdaki metafor, bu prensibi anlamanıza yardımcı olabilir: bir eyalet veya ülkenin haritasına baktığınızı hayal edin. Küçük kasabalar ve büyük şehirler bir şekilde birbirine bağlanacak. Ancak büyük şehirlerin, küçük kasabalara göre onlara giden çok daha fazla yolu olacaktır. Bu şehirler, en çok bağlantıyı alan köşe taşlarıdır. Küçük kasabalar, daha spesifik konulardaki gönderilerinizdir. Onlara giden bazı yollar (bağlantılar) var ama büyük şehirler kadar değil.

Daha somut bir örnek: Yoast’ta, SEO metin yazarlığı hakkında her biri SEO metin yazarlığının farklı bir yönüne bakan birçok farklı gönderi yazıyoruz. Bu konunun köşe taşı makalesi,  SEO Metin Yazarlığı için nihai rehberdir ve SEO metin yazarlığı üzerine yeni bir yazı yazdığımızda, o temel makaleye bir bağlantı ekleriz. Bunu yaparken, Google’a nihai kılavuzun sitemizdeki SEO Metin Yazarlığı ile ilgili en önemli makale olduğunu ve böylece sıralama şansını artıracağını açıklayacağım.

Hangi makaleler köşe taşlarım?

Köşe taşlarınızı dikkatlice seçin. Birinin web sitenizi ilk ziyaret ettiğinde okumasını istediğiniz dört veya beş sayfayı düşünün. Bu makaleler sitenizin temel taşları olmalıdır. Hangi makaleler sizin için en önemli? Hangileri en eksiksiz ve yetkilidir? Bunlar, en çok sıralamak istediğiniz anahtar kelimeleri hedefliyor mu?

Ana sayfanızı bir mihenk taşı makalesi olarak düşünmek cazip gelebilir, ancak ana sayfanızın gerçekten yaptığı şey bu değildir. Kendisine geri götüren pek çok bağlantıya sahip olmasına rağmen, içerik açısından bir mihenk taşının yapması gerekeni gerçekten yapmıyor. Bir mihenk taşı makalesi, belirli bir konuyu hedeflemeli ve bu konudan bahseden birçok derinlemesine içeriğe sahip olmalıdır. Ana sayfanız bundan çok daha genel olacaktır, bu nedenle size hedef anahtar kelimeleriniz için aynı sıralama fırsatını vermez. Bununla birlikte, ana sayfanızı optimize etmek için zaman harcamak elbette önemlidir .

Web siteniz çok büyükse, web sitenizin küçük olmasına göre daha fazla köşe taşına sahip olursunuz. Muhtemelen birden fazla konu hakkında yazacaksınız, bu nedenle her kategoriden bir köşe taşı makalesi seçtiğinizden emin olun.

Temel taşlarınıza ekstra dikkat gösterin

Klasik düzenleyicide, Yoast meta kutusunda bir Köşe Taşı içerik geçişi bulunur. Blok düzenleyicinin kenar çubuğunda bir tane var

Köşe taşı makalelerinizi işaretlemek, gönderiye genel bakışınızda bunların bir listesini oluşturabileceğiniz anlamına gelir, böylece bunları geliştirmek için kolayca çalışabilirsiniz. Ve en önemlisi,  Yoast SEO Premium’daki bağlantı önerme aracı  köşe taşı içeriği olarak işaretlediğiniz makalelere öncelik verir, böylece ilgili bir konuda yazarsanız belirli bir konudaki en iyi makalenize bağlantı vermeyi asla unutmazsınız.

Yoast SEO ile köşe taşlarınızı optimize etme

Yoast SEO, mihenk taşı içeriğinizi optimize etmenize yardımcı olan belirli bir mihenk taşı içerik analizi sunar. Yoast SEO for WordPress ayrıca bir metin bağlantısı sayacı ve – Premium’da – köşe taşı makalelerinin diğer gönderilere göre öncelikli olduğu dahili bağlantı önerileri bile içerir.

Devamını okuyun: Köşe taşı içeriği oluşturun ve 6 adımda sıralamasını sağlayın »

Köşe taşı analizi

Köşe taşı makalelerinizi gerçekten harika hale getirmek istiyorsanız, köşe taşları için özel içerik analizine ihtiyacınız var. Köşe taşı olarak işaretlenen içerik, bu makalenin daha uzun olmasını, mükemmel içeriğe sahip olmasını, okuyucunun dikkatini çekmesini ve sıralamasının yüksek olmasını istediğiniz için SEO ve içerik analizinde okunabilirlik açısından normalden daha katı bir şekilde değerlendirilecektir. Bu analizin , WordPress için Yoast SEO ve Shopify için Yoast SEO’daki köşe taşlarınızı optimize etmenize nasıl yardımcı olduğunu okuyun  .

WordPress için Yoast SEO ile, bir gönderinin onu işaret eden kaç dahili bağlantıya sahip olduğunu ve kaç gönderiye bağlantı verdiğini görmek için gönderiye genel bakışta köşe taşı makalelerinizi filtreleyebilirsiniz. Bu  metin bağlantısı sayacı  son derece kullanışlıdır çünkü köşe taşı içeriğinizin diğer ilgili gönderilerden yeterli bağlantıya sahip olup olmadığını bir bakışta görebilirsiniz:

Temel makaleler

Dahili bağlantı önerileri

Yoast SEO Premium  dahili link verme özelliğine sahiptir . Yazdıklarınızı analiz eder ve hangi makalelerin birbiriyle ilişkili olduğunu ve dolayısıyla hangilerine bağlantı vermeniz gerektiğini belirlemek için metninizdeki en belirgin kelimeleri kullanırız. Temel makaleler, daha önemli ve daha yüksek bir değere sahip oldukları için dahili bağlantı önerileri hesaplamamızda farklı şekilde ele alınır. Bu makalelere daha fazla önem vermek için köşe taşı makalelerini dahili bağlantı önerileri listesinin en üstüne yerleştiriyoruz. Bu, kritik makalelerinize bağlantı vermenizi çok daha kolaylaştırır.

Yoast SEO kenar çubuğunda dahili bağlantı önerileri

Katil köşe taşı yaklaşımına 5 adım

İdeal olarak, gerçekten harika, uzun, bilgilendirici ve güzel yazılmış köşe taşı makaleler üretmenize yardımcı olacak kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmalısınız. Ama ya o kadar zamanınız yoksa? Peki ya zaten tonlarca makale yazdıysanız? Katil mihenk taşı içeriği oluşturmak için bu beş adımı izleyin.

1. Adım: Anahtar kelimelerinizi düşünün

Sıralamak istediğiniz temel anahtar kelimelere karar vermelisiniz. Köşe taşı makaleleriniz ‘ana’ veya en rekabetçi anahtar kelimeler için optimize edilmelidir, bu nedenle bazı  anahtar kelime araştırması yaptığınızdan emin olun .

2. Adım: En iyi gönderiyi seçin

En önemli anahtar kelimeleri çevreleyen anahtar kelimeler için optimize edilmiş gönderileri gözden geçirin. Sizce en iyi gönderi hangisi? Bundan sonra temel taşınız bu olacak!

3. Adım: Yeniden yazın

Köşe taşı makalenizi yeniden yazın. Harika ve SEO dostu yapın  . Köşe taşı makaleleri genellikle uzun olduğundan, okunabilirliğe ekstra dikkat edin. Bol bol başlık kullandığınızdan emin olun. Uzun bir mihenk taşı makalesinin başında bir dizin de harika bir fikirdir. Makalenizi genişletin ve tamamen güncel olduğundan emin olun. Ve bu makaleyi düzenli olarak yeniden yazmayı ve güncellemeyi unutmayın.

Köşe taşı makalenize benzer konularla ilgili diğer blog gönderileri, köşe taşı makalenizde saldırdığınız ‘kafa’ anahtar kelimesinin uzun kuyruk varyantları için optimize edilmelidir.

Adım 5: Kuyruktan başa bağlantı

Google’a, yeni mihenk taşı makalenizin sitenizdeki o konuyla ilgili en önemli makale olduğunu söylemelisiniz. Tüm  uzun kuyruklu  makalelerden köşe taşı makalenize bağlantı vermeyi unutmayın!

Hızlı kazanç!

Gerçek hayatta, belki de bu kadar ayrıntılı bir yapı geliştirmek için zamanınız yok. Yine de, belirli bir konu hakkında bir makale yazmak genellikle benzer bir konu hakkında bir makale yazmak için ilham verir. Daha sonra, bu ikinci gönderiyi biraz farklı bir odak anahtar kelime için optimize etmeye çalışmalı ve bu gönderileri dahili olarak bağlamalısınız.

Her gönderi yazdığınızda, yazdığınız benzer gönderileri düşünmeli ve bunlara bağlantı vermelisiniz. Henüz tamamen harika olmasa da, bununla ilgili önemli bir makaleniz var mı? Yoast SEO Premium kullanıyorsanız , neyin ortaya çıktığını görmek için dahili bağlantı aracına göz atın.

Ayrıca, doğru bağlantı yapısını kurduğunuzdan emin olun. Bu çok fazla zamanınızı almaz ve en önemli makalenizi sıralamanıza gerçekten yardımcı olabilir. Konuyla ilgili daha önce yazmış olduğunuz tüm yayınlara bir göz atın ve söz konusu konuyla ilgili tüm (daha az harika) gönderilerinizden en önemli makalenize bağlantılar ekleyin. Önemli makalelerinize yeterli dahili bağlantı olup olmadığını düzenli olarak kontrol etmek için Yoast metin bağlantısı sayacını kullanabilirsiniz.

SEO egzersizimizi yapın: mihenk taşı içerik yaklaşımı

WordPress’te harika bir mihenk taşı içerik stratejisi oluşturmak ister misiniz? SEO egzersizimizi yapın : dahili bağlantınızı hızla güçlendirmek için mihenk taşı içerik yaklaşımı . Antrenmanla, en önemli makalelerinizin onları gösteren yeterli dahili bağlantıya sahip olduğundan emin olmak için ihtiyacınız olan tüm rehberliği alacaksınız. İhtiyacın olan araçları antrenmanın içinde bulabilirsin – tek yapman gereken adımları takip etmek. Bir şans ver!

ilk adım Yoast SEO çalışmasında köşe taşı makalelerini seçin
Yoast SEO Premium’daki mihenk taşı içerik SEO çalışmasında ilk adım 

Yoast’ın köşe taşı içerik planları

Site yapısı SEO için önemlidir. Sağlam bir site yapısına sahip olmak, hem arama motorlarının hem de ziyaretçilerin istediklerini bulmak için sitenizde kolayca gezinebileceği anlamına gelir. Bunu başarmanıza yardımcı olmak için, web sitenizin yapısını iyileştirecek Yoast SEO’daki birçok özellik üzerinde sürekli olarak çalışıyoruz.

Yoast SEO köşe taşı içeriği nedir, nasıl oluşturmalıdır? makalesi Yoast SEO kaynağı ile oluşturulmuştur.

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

2 YORUMLAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

SEMrush Rank Nedir?

SEMrush Rank, SEMrush adlı bir SEO ve dijital pazarlama aracı tarafından sunulan bir metriktir. SEMrush Rank, bir web sitesinin SEMrush tarafından tahmin edilen popülarite...

SEOquake “L” İfadesi Nedir?

Daha önce "SEOquake LD İfadesi Nedir?" hakkında yazdığım yazıda SEOquake genel olarak ne olduğundan da bahsetmiştim. SEOquake eklentisi "L" ifadesiyle ilgili olarak "Link" anlamına...

SEOquake “LD” İfadesi Nedir?

SEOquake nedir? SEOquake, web sitelerinin SEO performansını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılan bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera ve diğer...

Popüler WordPress SEO Eklentileri: En İyi 9 SEO Eklentisi

Yoast SEO Yoast SEO, en popüler ve yaygın olarak kullanılan WordPress SEO eklentilerinden biridir. Kapsamlı özellikleri, kullanıcı dostu arayüzü ve SEO optimizasyonu için güçlü araçlarıyla...

Semrush Alan Adı Sıralaması Nedir?

Semrush Alan Adı Sıralaması, bir internet sitesinin Semrush aracılığıyla belirlenen organik arama trafiği için sıralamasını gösteren bir metriktir. Bu sıralama, bir internet sitesinin organik...

Son Yorumlar

Okumaya Devam Edin