back to top
Ana SayfaDijital PazarlamaAdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense reklam konusunda sürekli en iyi performansı yakalayabilmek için güncel gelişmeleri olabildiğince takip etmeye ve uygulamaya çalışıyorum.

Bloglarımdan biriyle bu konuda denemeler yapıyor ve elde ettiğim verilere göre gidişatı şekillendirmeye çalışıyorum. Bu alanda son zamanlarda üzerinde durduğum konulardan biri de AdSense Otomatik Reklamlar.

Otomatik reklam kısaca;

Google AdSense’nin, sizin için reklamları otomatik olarak sitenizde “uygun gördüğü” yerlere eklemesidir.

Özellikle yeni başlayan biriyseniz otomatik reklamlar size oldukça yardımcı olur. Hazır blogların hemen hemen hepsi destekler ama blog siteniz yeteri kadar reklam alanı desteklemiyor veya siz bu alanlara reklam kodu ekleyemiyorsanız, otomatik reklamları kullandığınız zaman böyle bir sorununuz kalmıyor. AdSense sizin için sayfanıza yeteri sayıda reklam ekliyor.

Otomatik reklamların kendine göre avantajları var, fakat dezavantajları da var. En azından ben öyle düşünüyorum.

Otomatik reklam kullandığımız zaman, AdSense sitemizi tarayarak tasarımını anlamaya çalışıyor ve belirli noktalarda otomatik olarak reklam gösteriyor. Örneğin; makale başlığının altı veya üstü, makale uzun ise ortasına ya da makalenin sonuna reklam ekleyebiliyor.

Aslında yukarıda saydıklarım güzel avantajlar. Özellikle bir de çeşitli nedenlerden dolayı reklam alanı oluşturamayanlar için muhteşem avantajlar.

Tüm bunlara rağmen şahsen otomatik reklamları beğenmedim. Çünkü istediğim düzeyde performans vermiyor. Üstelik sürekli optimize etmeme ve yenilikleri uygulamama rağmen manuel reklamları birkaç tık altında bir seviyede kalıyor.

Aşağıya günlük, 7 günlük ve 14 günlük gibi AdSense kazanç görüntülerini ekledim. Görüntülerde ki gibi manuel reklamların performansı çok daha iyi.




Otomatik reklamlar da, kullanıcı sayfaya girdiği anda reklamlar sayfanın içerik yoğunluğuna göre belli noktalara eklenmek için hızlı bir hesap yapılıyor. Daha sonra reklamlar kullanıcıya görünmeye başlıyor. Fakat kullanıcının sayfayı hızlı hızlı kaydırdığı durumlarda reklamların yüklenemediğini fark ettim. Yüklense de yukarıda kalıyor. Ayrıca otomatik reklamlar, reklamları rastgele bir düzende sayfa geneline yayıyor. Örneğin içerikten bağımsız yerlerde de reklam görünüyor. Ziyaretçinin görmeyeceği alt kısımlar gibi. Otomatik reklamlarda da reklam alanı sınırlı olduğu için bu gibi alakasız yerleştirmelerde bir reklam birimi boşa gidiyor demek oluyor.

Manuel reklam kısaca;

Manuel reklam eklemek için, AdSense panelinizden tek tek reklam birimleri oluşturup, bunların kodunu olarak sitenizdeki reklam görünmesini istediğiniz yerlere bu kodları ekliyorsunuz ve reklamlar sadece sizin belirlediğiniz yerlerde görüntüleniyor.

Bunun güzel avantajları var. Örneğin; reklamların bir içerik sayfasında nerelerde görüneceğini sadece siz beliyorsunuz. Bunun haricinde kare, yatay ve dikey reklam şekli gibi seçeneklerde reklam birimi oluşturmanızı sağlıyor. Bunların reklam performansı konusunda büyük etkisi var. Bu cümleme şöyle bir yorum yapabilirsiniz belki: “reklam şeklini belirlemesek de, esnek modu seçtiğimiz zaman reklam ilgili alana göre kendisini şekillendiriyor…” …Evet bende eskiden böyle düşünüyordum ama sonra “esnek” seçimde kullanıcının sayfayı çağırdığında reklam oluşturma süresinin önceden belirlenmişe göre daha uzun sürdüğü fark ettim. Önceden belirlenmiş birimlerde reklam oluşturma daha ezber bir senaryoya göre hareket ettiği için performans daha iyi olabilir.

Denemelerimde fark ettiğim diğer bir husus ise; Bazı blog temalarında dahili bir performans seçeneği oluyor. Bu seçenek cache eklentinizden bağımsız olarak tema özelinde css, js ve html gibi dosyalarda optimize yapabiliyor. Bu durumda, bir içerik sayfasının oluşturulması kullanıcının sayfayı kaydırmasıyla birlikte oluşuyor. Manuel reklamlar burada otomatiğe göre daha iyi görünürlük sağlıyor. Örneğin otomatik reklam alanı süre sorunu nedeniyle yüklenememiş ve beyaz boş alan halinde kalırken manuel reklam birimi yüklenmiş oluyor.

Son söz;

Şimdi otomatik reklamlarda birkaç küçük ayar değişikliği yaparak bir ay süreyle daha test edeceğim. Yapacağım değişikliklerden bazıları otomatik reklamların sayısını düşürmek ve en önemlisi “hariç tutulan alanlar” kısmından bir çok alanı engelleyeceğim. Bunun sonucunda daha iyi bir reklam gösterim sayısı elde edebileceğimi umuyorum. En azından bekleyip göreceğim. 🙂

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

1 Yorum

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

WordPress.Com Bağlantı Sorunu: Zaman aşımına uğruyor ya da geç bağlanıyor

Jetpack veya WordPress.Com'u doğrudan ilgilendiren ve onun sunucusundan bir API etkileşimi sağladığınız özellikler varsa, bunların WordPress yazılımınızda geç yüklendiğini veya hiç yüklenmediğini görebilirsiniz. Bu...

Ben Şok 😱: AdSense Gelirimi Düşüren ‘Önbellek’ Eklentisiymiş!

Bu yazıyı kısa tutacağım, çünkü AdSense ile ilgili karşılaştığım sorunları sürekli bloğumdaki AdSense kategorisinde yayımladığım için, bu da onların devamı niteliğinde. AdSense ile ilgili...

Google’ın Yapay Zekası “Bard” Sallamaya Devam Ediyor! Sallama derken… …

O kadar zaman geçmesine rağmen bir türlü iyileşemeyen Bard, halen sallamaya devam ediyor. Bir yapay zekanın en başarısız hali (rakiplerine göre) olan Bard'ı hem...

AdSense ve Dijital Reklamcılık Sektörüne “ÇEREZ” Darbesi!

Çerezler çerezler çerezler... Son zamanlarda blog sitelerinden reklam kazancı sağlayanların gündemini meşgul eden konulardan biri de çerezler. "Biri de" dediğime göre başka bir şey daha...

Jetpack İstatistikleri Yüklenmiyor

Mevcut WordPress bloğumda Jetpack İstatistikleri bir türlü yüklenmiyordu. Video kaydını alarak aşağıya Gif olarak ekledim. Görüldüğü gibi istatistikler görünmüyor. Yukarıdaki ekran görüntüsü WordPress panelinin...

Okumaya Devam Edin