back to top
Ana SayfaBisikletCarraro Gravel G0 Nasıl? - İyi ve kötü yanları, deneyimlerim...

Carraro Gravel G0 Nasıl? – İyi ve kötü yanları, deneyimlerim…

Artık hem tamamen asfalt hem de zor şartları olan dağlık alanlarda sürüş yapmayı bıraktığım için daha hafif bir bisiklete geçmeye karar verdim ve bir tane Carraro Gravel G0 aldım.

Carraro Gravel G0 özellikleri vs gibi internetten bulunabilecek basit bilgilere değil; neden Gravel G0 aldım, hangi yollarda kullanmak için, ya da Gravel G0’da beni çeken şeyler nelerdi onlardan bahsedeceğim. Tabii ki Gravel G0’ın kötü yanlarına da değineceğim.


Şehir ve dağ bisikletini neden bıraktım?

Şehir bisikletini ve dağ bisikletini bir kenara bırakmamın iki temel nedeni var.

Birincisi artık zor sürüş şartları olan dağlık alanlardan sıkıldım ya da pek keyif almaz oldum. Çevremde yenilerini bulmakta da zorlanıyorum. Dağ dağ nereye kadar 🙂 Ek olarak artık daha turistik mi desem, performans gerektirmeyen keyfi sürüş mü desem, gezi tarzımı değiştirdim. Bu da Grand Canyon gibi bir bisikletle olmuyor tabii ki.

İkincisi ise tamamen asfaltta bisiklet kullanmayı sevmiyorum. Keyfi sürücü olduğum için bu bana amaçsız geliyor. Daha çok bir ulaşım tarzı olabilir belki. Ekstradan diğer bir nedeni de tabii ki trafik diyebiliriz. Bu yüzden şehir bisikletimi de rafa kaldırdım.

Bu aralar keyif aldığım sürüş ortamlarının başında ormanlık alan yolları, hafif çakıllı yollar, patikalar vs. geliyor. Yolları pek anlatamadıysam eğer, hemen aşağıya bir video ekliyorum.

Videodaki gibi yollar yeni trendim diyebilirim. Etrafımda bolca da olduğundan değerlendirmek istedim.

Bu tarz yollara, tahmin edeceğiniz gibi dağ bisikleti fazla geliyor. Şehir bisikleti de eksik geliyor gibi…

Bu yollarda yaklaşık 900km kadar şehir bisikleti de kullandım aslında. Kullanım sırasında herhangi bir teknik sorun yaşamasam da biraz gereğinden fazla yorduğunu hissediyordum.

Sonuç itibariyle yokuş aşağı keyifli ve konforlu sürüşler yaşamış olsam da geri dönüşlerde şehir bisikleti ağırlığını hissettiriyordu.


Gravel G0 ise şu an ki gezi stilime ve yollarıma uygun. Hem bu yollarda rahatlıkla sürüşler yapabiliyorum, hem de şehir içi-bisiklet yolları vs için de elverişli. Ben ise tercihimi aşağıdaki yollardan yana kullanıyorum.

Yukarıdaki fotoğrafta görünen yollarda Gravel G0 çok rahat kullanılabiliyor. Dünya genelindeki Gravel bisikletler, isminde de anlaşılacağı üzere bu gibi yollar için özel olarak tasarlanmıştır zaten. (Hangi gravel ne kadar gravel o tartışılır tabi 🙂 )

Aynı zamanda bisiklet yollarında da kullanmak keyifli. Şehir bisikletim kadar ince tekerlere sahip olmasa da onun kadar akıcı bir bisiklet. Aslında akıcılığı daha fazla…

Carraro Gravel G0 Nasıl diyecek olursanız:

Carraro’nun Gravel için giriş seviyesindeki bisikletidir Gravel G0. Daha gelişmiş olan modelleri ise G2, G4 ve G6’dır.

11,7 kg ağırlığa sahip olan G0, kullanması keyifli ve performansınız doğrultusunda istenilen cevabı verebilecek düzeydedir.

Henüz 300-400 KM gibi kısa bir yol yapmış olsam da Gravel’ın oluşturulma amacına uygun yollarda kullandım ve memnun kaldım. Şehir ve dağ bisikletine göre kıyasladığımda bu yollarda avantajlarını görebildim.

Yol bisikletim olmadığı için yol da hız odaklı bir kıyaslama yapamayacağım. Şimdiki kullanım amacımda asfalt yol değil zaten. Kendimi zorlamadan ortalama 40 KM hızlarda rahat ve güvenli sürüş olanağı sağlıyor. Daha üstünü denemedim ve muhtemelen denemem de.

Kadronun bağlantı ve kaynak yerleri sağlam görünüyor. Jantları ve lastikleri yeteri kadar konforu sağlamak için seçilmiş. Ayrıca lastikleri toprak yollarda tutunma işini bir şehir bisikletine göre çok daha iyi yapıyor.

Konu jantlardan açılmışken, jantların çift renkli olması kimileri tarafından beğenilirken kimileri tarafından beğenilmiyor. “Tek renk olsaymış daha iyiymiş” diyenler de yok değil… Benim pek umurumda değil, zaten sürerken görmüyorum ve kaç renk olduğu aklıma gelmiyor. 🙂 Ama bazen fotoğraf çekerken ön ve arka tekerin renklerine simetri ayarı yaptığım olmuştur. 🙂 İkisini de aynı hizaya getirip öyle fotoğraf çekeyim dediğim oluyor. Tek renk olsaydı böyle bir dert olmazdı. 🙂

Konumuz halen tekerlekler üzerineyken,
İnternetteki bazı yorumlarda lastiklerin tubeless olduğundan bahsediliyor. Yani iç lastiksiz. Hatta Youtube’da ki bazı tanıtım videolarında da tubeless olduğu söyleniyor. Gravel G0’da bulunan lastikler tubeless değil. Geleneksel (iç lastikli) lastik kullanılıyor. 3 kez patlattım bile. 🙂

Gidon kullanımı, ayakta performanslı sürüş ve ani manevralar tatmin edici. Ama kadro numarası büyüdükçe bu durum nasıl etkilenir bilemiyorum. Bunu düşünerek bir tık küçük kadro aldım.

Bir dağ bisikleti ile kıyaslamıyorum ama abartılı tırmanışlar için yeterli değil. Beni yoruyor.

Mekanik disk fren kullandığı için hidrolik disk frenlere göre daha fazla güç uygulamanız gerekiyor frenleme sırasında. Fren tutuşları ise şimdilik gayet iyi.

Vites geçişlerinde de bir problemle karşılaşmadım. Geçişleri tatmin edici.

Benim için en önemlilerinden biri, tekerlerini sökmeden aracıma sığıyor olması. 🙂 Şehir bisikletinin sürekli ön tekerini çıkarmam gerekiyordu. (Disk frenli bisikletlerde sürekli teker söküp takmak iyi olmuyor. Örneğin bazı zamanlarda balatanın diske sürttüğünü görüp yeniden uğraşmam gerekiyordu. Eğer ki, frene az bir şey basınca tutsun diye iki balata arasındaki payı az bırakmışsam.)

Carraro Gravel G0’ın kötü yanları nelerdir diye sorduğunuzu da varsayıyorum;

Gravel G0’ın en beğenmediğim ve en kötü diyebileceğim iki noktası var. Birincisi jant kaplaması, ikincisi ise ön fren kablosunun geçiş bölgesi.

1- Jant kaplaması

Aşağıdaki fotoğrafta mavi ile işaretledim yeri görüyorsunuzdur. Jantın üzerindeki bu kaplama mı, boya mı, artık her neyse çok hassas ve çabuk zarar görüyor. İç lastiği çıkarmam gerektiğinde olabildiğince nazik davranmama rağmen bu şekilde soyulma oldu.

Hatta bu kaplama o kadar kötü ki, dış lastiği çıkarırken dış lastiğin kendi kenarının sürtmesiyle dökülen yerler de oldu.

Kırmızı ya da siyah fark etmiyor. Her ikisi de aynı çürüklükte 🙂 Özetle jant üzerindeki kaplamayı hiç sevmedim.

2- Ön fren kablosu

Ön fren kablosunu resmen kadroyu parçalasın, ağır hasar versin diye yapmışlar. 🙂

Yine mavi işaretlediğim yer, ön frene ait bu kablonun aşırı derecede sert bir şekilde kadroya temas ettiği için ilgili bölgenin boyasına hasar veriyor. Özellikle sağa sola dönerken.

Bisikleti ilk bir iki saat kullandıktan sonra başka bir arkadaşın Gravel G0’ın da tesadüfen bu kısımdaki boyanın kazanmış olduğunu gördüm. Çok çirkin bir görüntüydü.

Demek ki benimki de o şekilde olacak diyerek, hemen o kısmı korumaya almak için elimde bulunan telefon ekran filmini gördüğünüz şekilde oraya yapıştırdım. Filmin üzerindeki hasarı görüyorsunuzdur. Biraz daha görünmez bir film kullanarak daha estetik bir görünüm elde edebilirsiniz.

Bu ikisinin dışında beni rahatsız eden bir durum yok sayılır. Tabii ki kullanmaya devam ettikçe göreceğiz nelerle karşılaşacağımı. Onları da zaman zaman yorum kısmından eklerim. Anladığım kadarıyla Google’da “Carraro Gravel G0 nasıl” araması ilk sıralarda çıkıyor, çünkü bu yazının okunma sayısı beklediğim çok üstünde. Bu yüzden aklıma geldikçe bilgi girerim.


Şimdi gelelim bu bisikleti özelliklerine göre yorumlayanların söylediklerine.

“Hidrolik yerine mekanik disk fren kullanıldığı için” tavsiye etmem diyenler;

Bu yorumu yapanlara verebilecek bir cevabım yok aslında. Daha fazla para verirsen hidrolik alırsın, bu kadar basit. 🙂

Tüm bisikletlerimin A’dan Z’ye bakım ve tamirlerini kendim yaptığım için hidrolik tercih etmezdim. Beni tamirciye götürecek şeylerle pek aram yok. Kendi kendime çözebileceğim mekanikler tercihim. Aslında V fren istiyordum ama maalesef seçenek olarak yok.

Zaten 65-66 kg biriyim, beni en kötü V fren bile durduruyor. 🙂 Ama çok sık fren ihtiyacı hisseden biriyseniz mekanik disk fren parmaklarınızı bir süre sonra yorabilir. Bugüne kadar seni yordu mu derseniz, hayır yormadı. Tellerin kablo içindeki sürtünme akışkanlığı iyi olduğu için fazla güç uygulamaya gerek kalmıyor. (Belki bir süre sonra teller aşınır veya yağsız kalırsa o zaman uygulanması gereken kuvvet miktarı da artabilir.)

“Çift renk jant kullanıldığı için” tavsiye etmem diyenler;

Beni etkilemiyor ama eğer takıntılı biriyseniz jantların çift renk olması sizi rahatsız edebilir. Bu tek rengi olan da yok.

“G2 dururken G0 alınmaz” diyenler;

Buna bir tanıtım videosunda denk gelmiştim. G2’nin setleri daha iyi olduğu için G0 alana kadar G2 alınması daha mantıklıymış. Yorumlayıcı şöyle devam ediyor; “G2’de hidrolik disk fren ve GRX vites seti var. Bu ikisi bile G2’nin seçilmesi için yeterli.” diyor. Belki de kendince haklıdır ama G2’nin fiyatı yaklaşık 10 bin TL daha yüksek. 🙂

Zaten bu fiyat farkı da üzerindeki setlerden kaynaklanıyor. Yoksa her iki modelde de alüminyum 1.1/8″-1.1/2″ yarı entegre kadro ve alüminyum 1.1/8″-1.1/2″ maşa bulunuyor.

G2 de ön ve arka viteste GRX RX400 kullanılırken G0’da CLARIS R2000 kullanılıyor. Fren sistemi olarak da G2 de GRX RX400 hidrolik kullanılırken G0 da RS305 mekanik fren kullanılıyor.

Özetle GRX vites ve fren claris ve RS’e göre daha pahalı. Dolayısıyla iki bisiklet arasındaki 10.000 TL’lik farkın çoğunluğunu bunlar oluşturuyor. Lastik, jant, sele ve kadro ise aynı.

Tabii ki GRX RX400 bileşenleri daha üst seviye. Fakat diğer bileşen grubu da kötü değil. 2018 yılından itibaren farklı bir bisikletimde bulunan bir bileşendir. Halen kullanıyorum ve bugüne kadar sorun çıkardı desem yalan olur. Sadece zinciri yenileyip yenileyip kullandım. Bunu da göz önüne alarak G2’yi özellikle tercih etmedim. Tırmanış konusunda G2 modelinin daha üstün olduğunu da söyleyebilirim rahatlıkla. Yeni yol trendimden yukarıda bahsettim. Benim için G0 yeterli geliyor. Fakat siz daha fazlasını istiyorsanız G2’yi tercih edebilirsiniz. 🙂

Hatta eliniz değmişken 20 bin fazla verip G2 yerine G4’e de bakabilirsiniz 🙂

Bu arada G4’ün kadro yapısı da G2’ye göre farklıdır. Gerçek bir fark arıyorsanız, işte bu bir farktır. G4’de kadrosundaki Thru axle sistemleri, genellikle daha güçlü ve agresif sürüş koşullarında daha fazla güven verir. (İki bisiklet (G0/G2 – G4) arasında, dingil montajı ve sabitleme yöntemleri açısından farklılıklar bulunur. Thru axle sistemleri, daha fazla sağlamlık ve kontrol sağlamak için öne çıkarken, yarı entegre sistemler daha geleneksel ve uygun fiyatlı bir seçenekler diyebiliriz.)

“O halde benim param çok gidip doğrudan G4 alayım o zaman” da demeyin tabi ki 🙂 Önce bir sürüş tarzınızı, nerelerde kullanacağınızı, ne sıklıkla kullanacağınızı hesaplayın ve G0 ve G2’nin size yetersiz geleceğini düşünürseniz G4’e yönlenebilirsiniz. Fakat ben G0 veya G2’nin yetersiz geleceğine pek inanmıyorum, yetersiz gelen biri de zaten gidip Carraro almaz.

Örneğin ben G0’ı yükseltmek istersem onun bir üstü olan G2’ye hiç bakmam. Doğrudan G4’e bakarım.


Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

19 YORUMLAR

  1. Merhaba kışın sürdünüz mü? Kendi orijinal lastikleri çok dişli kar tipi lastik gibi. Bende de aynı bisiklet var ama lastikleri ilk hafta değiştirdim dişli olmayan lastik var şmdi. tekrar değiştirsem kış sürüşü yapabilir miyim diye düşünüyorum.

    • Hayır hocam hiç sürmedim kışın. Fakat karda sürmek istiyorum, biraz yoğun kar yağdığı zaman yukarıda gördüğünüz sürüş rotamda denemek istiyorum.

      Kış sürüşü derken; eğer karlı veya buzlu ya da buna benzer yollarda sürmekten bahsediyorsanız dikkatli olmanızı öneririm. Lastiğin dişli olması bu gibi hava şartlarına bağlı yollarda sağlıklı sürüş yapılabileceği anlamına gelmiyor.

      Kışın sağlıklı sürüş yapabilmek için, lastikteki dişliden daha önemli olan şey lastiğin bileşenleridir. Yani standart lastikler kışın sertleşir, bu durumda ne kadar dişli olduğu önemli olmadan kayar. Tehlikeli… Kışın sürebilmek için bunun tam tersi bileşene sahip lastiğe ihtiyacımız var. Düşük sıcaklıkta esneyen ve yumuşayan lastiğe…

      Şu an mevcuttaki lastiğin bileşeni bilmiyorum. Normalde aşırı esnek ve yumuşak aslında ama düşük sıcaklıkta (kar üzeri) ne olur bilemem.

  2. Hocam yükseltecek olsam g2 ye hiç bakmam direkt g4 alırım demişsiniz. Bu zamana dek kullanıcısı olarak düşüncülerinizde değişiklik var mı? Hala g4 alır mısınız. G4 ile g6 arasında kaldım açıkçası. Selamlar.

    • Hayır G4 almam, onun yerine Scott alırım. Nedeni ise Carraro G4 bugünün fiyatıyla 60 bin TL, ona 60 bin vereceğime dört beş bin lira daha fazla verip Scott Gravel modelini alırım.

  3. Selamlar. Bende almayı düşünüyorum lakin jantın çift renk olması biraz kafama takılıyor. Siz bununla ilgili çevrenizden nasıl bir feedback alıyorsunuz? Aldıktan sonra jantı değiştirmek mi akıllıca olur yoksa boyatmak mı? Diğer bir sorum da lastiklerden memnun musunuz? Görüşlerinizin benim için önemlidir şimdiden teşekkür ederim.

    • Merhaba, evet jantın iki renk olması biraz alışılmışın dışında. Tanıdıklarımdan aldığım geri bildirimler hep olumlu oldu. Hatta ben sormadan “çok güzelmiş” diyorlar direkt. Fakat yolda gören diğer insanlar ne düşünüyor bilmiyorum tabii ki… (Bu modelin tek renk olanı yok bildiğiniz gibi, mecburen çift renk olanı aldım. Ama tek renk olan olsaydı onu tercih ederdim.)

      Diğer sorunuza gelecek olursam, aldıktan sonra jantı değiştirmek masraflı olacağı için en mantıklısı ilk önce boyamayı düşünmeniz olacaktır. Çünkü buna bir çift jant almak istediğinizde 7 bin TL den başlıyor fiyatları. Boyamak ise; kendiniz boyarsanız 600 TL’ye profesyonel bir yere boyatırsanız da en fazla 1.500 TL gideriniz olur.

      Kendiniz boyamak isterseniz iyi bir markanın sprey kutularında olan; Astar (Genel) + Siyah Boya (Mat veya Parlak) + Vernik almanız yeterli. Yine bu adımları takip ederek kurullara uygun bir şekilde uygulamanız çok iyi sonuç almanızı sağlar. Ben de boyamayı düşündüm, hatta boyanınca nasıl duracağını merak ettiğim için photoshop ile ön izlemesini de yapmıştım. Resim şu an PC de, daha sonra bu yoruma eklerim.

  4. Merhaba. İncelemeniz için çok teşekkür ederim. Ayrıntılı bir anlatımınız olmuş. Ben de almak istiyorum. Boyum 1.72. Kaç kadro almam uygun olur. bilgi verirseniz sevinirim.

    • Merhaba, yorum bildirimlerini kapalı unutmuşum, mesajınızı yeni gördüm.

      Kendimden yola çıkarak yanıtlayayım;

      Boyum 1.77 ve 50 kadro aldım. Aslında 52 kadro almam gerekiyordu ama genellikle ormanlık alanlarda biraz aksiyon dolu sürüşler yapmak istediğim için 50 kadro olanı seçtim. 52’ye göre maceralı ve seri sürüşlerde daha fazla kontrol sağlıyor.

      ****

      1.72 boy için 50 kadro uygun. Fakat bisiklet satıcıları genellikle ellerinde olanı öneriyor, bu yüzden sizi 52’ye kadar zorlayabilirler ama tavsiye etmem. 48 veya 50 de rahat edeceğinizi düşünüyorum.

      Ekstradan şunu da ekleyeyim;

      Birkaç gün önce 1.70 boyunda olan arkadaşım 50 kadroya bindiğinde tam sıfıra sıfır geldi. Hatta bir tık büyük geldiğini söyledi. Boyu ayakkabıyla birlikte muhtemelen 174’e kadardır. Benim bisiklette rahat edemediğini ve büyük geldiğini belirtti. Tabii ki iç bacak ölçüsü de önemli ama standart bir orana sahipseniz 50 kadro uygun diye düşünüyorum.

      Bisikleti deneme şansınız yoksa bu yorumu cevaplayarak ölçülerinizi iletirseniz (ayakkabısız tam boy, ve iç bacak boyu) bisiklet üzerinde ölçüm kıyaslaması yapabilirim.

      • Cevabınız için çok teşekkür ederim. Sanırım 50 kadro alacağım. Bir de şehir içi kullanımından memnun olup olmadığınızı öğrenebilir miyim? Bisikletinizle iyi seyirler dilerim.

        • Şehir içi kullanım amacıyla almadığım için çok fazla deneyimim olmasa da üç beş kez kullanmışlığım var şehir içinde.

          Açıkçası şehir içinde kullanım rahatlığı tartışılır. Bende bir de Salcano City Fun 700C var ve Carraro G0’dan yaklaşık iki veya üç kat daha rahat şehir içinde. Şu an şehir içi bir yere gidecek olsam muhtemelen Salcano ile giderdim.

          Şehir içinde ikisi arasındaki farklar; (bana göre)

          • Gravel da geometrisi gereği gidona yatmam gerekiyor, yani gidon seleye göre daha alçakta olduğu için öne daha fazla eğilmem gerekiyor. Bu da şehir içinde boynumu ağrıtabiliyor. Çünkü şehir içinde daha fazla/sürekli sağa sola ve önüme bakmak için kafamı dik tutmalıyım, gidon da eğimli kullanım şekline sahip olduğu için bu da zorlayabiliyor. Salcano da tabii ki bu rahatsızlık yok, gidon daha yüksekte ve şehir için daha iyi planlanmış.
          • Salcano “asfalt” yollardaki bozuklukları daha az yansıtsa da Carraro Gravel G0’da bu konuda fena değil. Asfaltta Salcano ile rastgele geçtiğim yerlerden Carraro ile geçerken daha dikkatli olduğumda bir gerçek.
          • Şehir içinde çok fazla dur kalk ve yavaş gitmek gerektiği zaman Carraro Gravel dezavantaj oluşturuyor. Sanki durmadan sürmek üzere tasarlanmış gibi. Salcano da ise bunları yapmak yormuyor.
          • Ben genellikle entegre köpük pedli bisiklet şortu veya pantolonu ile kullanıyorum Gravel’ı. Bunlarsız normal şekilde kullanabileceğimi sanmıyorum. Yaklaşık 750 KM dir kullanıyorum ve yalnızca 2 km boyunca bisiklet şortu olmadan kullandım, çok zor geldi bana. Şehir içinde bisiklet şortu/pantolonu giyemeyecek olanlar mevcut seleyi değiştirmek isteyebilir bu yüzden.

          Not: Salcano ile kıyaslama nedenim kadro yapısından dolayıdır. Salcona yerine aynı sınıftaki istediğiniz herhangi bir markayı da koyabilirsiniz.

          Sonuç: Kullanım amacıma uygun aldığım için ben gayet memnunum. Fakat şehir içi ağırlıklı kullanacak olsaydım tercih etmezdim sanırım, bunu da bendeki Salcano City’nin sayesinde sonradan anladım.

          Bugünden sonraki okuyucularında aklına takılan şeyler olursa diye bu yorumu uzun tutup detaylandırdım.

  5. Ön fren kablosu benim kadroyu kazıdı boya denen bişey kalmadı içindeki sac görünüyor. Boyayamayacağıma göre oraya sticker filan yapıştırmayı düşünüyorum. Önceden hoşunuza giden stickerlardan bolca alın ve yapıştırın bence. Sticker yıprandıkça yenilersiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

Orantısız Şişen Bisiklet İç Lastiğini Denedim

Bisiklet iç lastiğini takmadan şişirdiğimde lastiğin bir tarafı diğer kısımlara göre çok daha fazla şişti. Büyük bir orantısızlık vardı, bunu bir kusur olarak görsem...

Xcp Bisiklet Zincir Yağı Nasıl?

Her bisikletimde farklı zincir yağlarına yer vermek ve deneyimlemek isteyen biri olarak bu kez de çok iyi olduğu yorumlanan XCP Bisiklet Zincir yağına odaklanayım...

Carraro Gravel G0’dan Çıt Çıt Ses Geliyor – Pedalı çevirdikçe gelen çıt sesi (Çözüldü)

Carraro Gravel G0 bisikletimde pedalı her çevirdiğimde gelen "çıt çıt" sesinin sebebi pedalın kendisi çıktı, mutlu oldum:) Neden mutlu oldum? Pedala sadece güç uygularken gelen çıtırtı...

Yapay Zekaya “Bisiklet İle İlgili Sözler Yaz” Dedim ve Pişman Oldum

Yapay zeka dil modeline "bisiklet ile ilgili sözler yaz" dedim ve dediğime pişman oldum :) İşte verdiği cevap; Bisikletle ilgili sözler yazmak istiyorsunuz, peki neden? Bisiklet...

Okumaya Devam Edin