Ana SayfaSEOSEO'da bağlantı kurma nedir?

SEO’da bağlantı kurma nedir?

Bağlantı kurma, SEO’nun önemli bir yönüdür. Arama motorlarının sayfalarınızı bulmasına ve sıralamasına yardımcı olur. Mükemmel gönderiyi yazabilirsiniz, ancak arama motorları en az bir bağlantıyı takip edemezse, ziyaretçilerin olağanüstü içeriğine hayran kalması büyük olasılıkla sonsuza kadar boşuna bekleyecektir. Google’ın yayınınızı bulması için diğer web sitelerinden bağlantılara ihtiyacı vardır. Daha fazla bağlantı, daha iyi. Ancak dikkat edin, bağlantıların kalitesi önemlidir! Her bağlantı diğerleri kadar değerli değildir. Daha da kötüsü: bazı bağlantılar sitenizi olumsuz etkileyebilir. Burada, bağlantı kurmanın nasıl çalıştığını açıklayacağız. Nasıl iyi yapılacağını öğrenmek istiyorsanız, sizi daha ayrıntılı makalelere de yönlendireceğiz.

Basitçe söylemek gerekirse, bir bağlantı veya köprü, internetteki iki sayfa arasındaki bağlantıdır. Bir bağlantı ile insanları bir sayfaya, gönderiye, resme veya başka bir çevrimiçi nesneye yönlendirebilirsiniz. Bağlantılar her şeyden önce insanlar için vardır: bir bağlantıyla bir web konumundan diğerine kolayca “seyahat edebilirsiniz”.

Ancak bağlantılar arama motorlarına da hizmet eder – arama motoru robotları, internetteki sayfaları keşfetmek için bağlantıları takip eder. Buna tarama denir. Bir robotun web sitenizi bulması için, daha önce taranmış başka bir web sitesinden en az bir bağlantıya ihtiyacınız olacaktır. İlk bağlantıyı aldığınızdan emin olmak, yepyeni bir web sitesi başlattığınızda yapmanız gereken şeylerden biridir.

HTML kodlama dilinde, bir köprü şuna benzer:

<a href=”https://wphub.com.tr/wordpress/seo/”>WordPress SEO</a>

İlk bölüm, bağlandığınız URL’yi içerir. Bu durumda, Yoast SEO eklenti sayfasının URL’sidir (https://wphub.com.tr/wordpress/seo/). İkinci kısım (WordPress için SEO), sayfada göreceğiniz tıklanabilir metni gösterir. Bu metin parçasına ‘çapa metni’ diyoruz.

İç ve dış bağlantılar

SEO için önemli olan iki tür bağlantı vardır: iç bağlantılar ve dış bağlantılar.

Dahili bağlantılar, web sitenizdeki çeşitli sayfalarınızı birbirine bağlayan bağlantılardır.

Gelen bağlantılar olarak da bilinen harici bağlantılar, diğer kişilerin kullanıcılarını sizin sayfalarınıza yönlendirmek için (veya tam tersi şekilde) web sitelerine yerleştirdiği bağlantılardır. SEO sektöründe çalışan kişiler bu dış bağlantıları ‘ backlink’ olarak tanımlarlar . Diğer web siteleri sayfalarınıza bağlantı veriyorsa, onlardan geri bağlantı alıyorsunuz demektir. Öte yandan, sayfalarınızdan onlarınkine bağlantı verirseniz, onlara geri bağlantı vermiş olursunuz.

Dahili bağlantı , bağlantı oluşturma ile aynı şey değildir. Bağlantı oluşturma hakkındaki bu gönderide, yalnızca diğer web sitelerinin sayfalarınıza bağlantı verme sürecini inceliyoruz. Diğer web sitelerinden ‘geri bağlantı’ almak olarak da bilinir.

Bağlantı metni

Bağlantı metni iki amaca hizmet eder: bağlantılı sayfanın ne hakkında olduğunu açıklamalı ve insanları tıklamaya ikna etmelidir. İyi hazırlanmış bir bağlantı metnine sahip bir bağlantının iki avantajı vardır:

  • daha fazla insan tıklar, bu da daha fazla doğrudan trafiğe yol açar ve
  • arama motorlarının sayfanızın ne hakkında olduğunu anlamasına yardımcı olacak ve muhtemelen arama motorlarından daha fazla trafiğe yol açacaktır.

Elbette, başkaları sitenize bağlantı verdiğinde kullanılan bağlantı metnini kontrol edemezsiniz. Ancak kendi iç bağlantılarınızı geliştirmek için bağlantı metni kullanabilirsiniz.

Bağlantı kurma, diğer web sitelerinden web sitenize bağlantılar almak için pazarlama çabalarını ifade eder. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak için en güçlü araçlardan biri olarak görülüyor. Google’dan Andrey Lipattsev, bir Soru-Cevap oturumunda geri bağlantının önemli bir sıralama faktörü olduğunu bile doğruladı.

Bunu düşündüğünüzde bu mantıklı geliyor. Bir sayfa çok sayıda yüksek kaliteli geri bağlantı alıyorsa, iyi bir sayfa olmalıdır/olmalıdır. Bu nedenle, arama motorları onu popüler veya anlamlı bir sayfa olarak değerlendirecek ve daha üst sıralara çıkaracaktır.

Tüm geri bağlantıların değer olarak eşit olmadığını anlamak güzel. Bunun yanı sıra harici web sitelerinden link almak güçlü bir sıralama faktörü olduğu için SEO sektörü için sorun oluşturmaktadır. Yani: web siteleri daha fazla geri bağlantı almak için gölgeli bağlantı oluşturma tekniklerini dener.

Bağlantıların hepsi eşit değildir. Bazı bağlantılar diğerlerinden çok daha değerlidir. Örneğin, yetkili bir web sitesinden, tercihen sizinkiyle alakalı bir bağlantı, kimsenin bilmediği küçük bir web sitesinden rastgele bir bağlantıdan daha değerlidir.

Diyelim ki, bir restoranınız varsa, teyzenizin binicilik okulu web sitesinden bir bağlantı yerine The Guardian web sitesinde ( yüksek otorite ) bir restoran incelemesinden ( konuyla ilgili ) bir bağlantı almayı tercih edersiniz. Bu, bağlantı almaktan hoşlanacağınız siteleri seçmeyi kolaylaştırır. Ancak aynı zamanda, gıpta ile bakılan yüksek kaliteli bağlantıları elde etmeyi çok daha zorlaştırıyor.

Gölgeli teknikler

Bağlantı kurma kolay olmadığı için geçmişte pek çok şüpheli bağlantı kurma yöntemi ortaya çıktı. İnsanlar, örneğin, bağlantı çiftliklerinden bağlantılar satın alarak sistemi oynamaya çalıştı. Bu nedenle bağlantı kurma biraz kötü bir üne sahiptir.

Sonuç olarak Google ciddi cezalarla müdahale etti. Bir sayfa, itibarı şüpheli web sitelerinden çok sayıda geri bağlantı alırsa, arama sonuçlarından tamamen kaybolabilir. Bu yüzden, bu riskli bağlantı kurma hilelerinden kaçınmanız daha iyi . Yine de adil ve akıllı oynarsanız, bağlantı kurmadan çok şey kazanabilirsiniz.

Şimdi milyon dolarlık soruya geliyoruz: Bu değerli bağlantıları elde etmek için ne yapmalısınız ?

Bütünsel bir bağlantı kurma yaklaşımına inanıyoruz . İnsanların bağlanmak isteyeceği bir web sitesi oluşturmanız gerekecek . Kulağa çok basit geliyor: İnsanların paylaşmak isteyeceği yüksek kaliteli, komik, orijinal veya istisnai içerik oluşturun. Ama bunu nasıl yapıyorsun?

Her şeyden önce, hedef kitlenizin kim olduğunu öğrenin. İçeriklerinizle kime ulaşmaya çalışıyorsunuz? Ardından, ne tür içeriğe ihtiyaç duyduklarını düşünün. Hangi bilgileri arıyorlar ve ne tür sorular soruyorlar? Hangi kelimeleri kullanıyorlar? Ve ne tür web sitelerini ziyaret ediyorlar?

Bu soruları yanıtlayabilirseniz, hedef kitlenizin ihtiyaçlarına uygun içerik oluşturmanız (örneğin, içerik tasarımı ilkelerini kullanarak ) daha kolay olacaktır. Ayrıca, hedef kitleniz için değerli içeriğe sahip o sayfayı oluşturduğunuzda ve hangi web sitelerini ziyaret ettiklerini bildiğinizde, bağlantı kurma faaliyetleriniz için bir başlangıç ​​noktanız olacaktır. Yani, bu web sitesi sahiplerine ulaşmaya başlayabilirsiniz.

Özetle, bağlantı kurma budur. Diğer taraflara ulaşmak ve makalenizi paylaşmak isteyebilecek kişilerle paylaşmakla ilgilidir. Bu yüzden doğru nişi hedeflemek çok önemlidir . Bu, iletişim kurmanız gereken kişi sayısını azaltmaya yardımcı olur ve gerçekten bir bağlantı alma şansınızı artırır.

İnsanlar, kendi web sitelerinden sizin sitenize yalnızca hedef kitlelerinin (veya kendi) çıkarlarına uygunsa bağlantı verir. Onları bağlantı kurmaya ikna etmek, yalnızca ürününüz veya içeriğiniz gerçekten istisnai ise gerçekleşir. Ürününüzü (eğer varsa) ücretsiz olarak denemelerine veya kullanmalarına izin vermeyi teklif etmek onları ikna etmeye yardımcı olabilir. Ve her zaman onlarla kişisel olarak iletişime geçtiğinizden emin olun, çünkü bu daha iyi sonuçlara yol açacaktır. Adım adım bağlantı kurma kılavuzumuzda bu süreçle ilgili her şeyi okuyun .

Bağlantı kurma hakkında temel bilgilere sahip misiniz ve bunu bir adım daha ileri götürmek mi istiyorsunuz? O zaman Kris Jones’un ileri düzey bağlantı kurma ipuçlarını içeren bu makaleyi okumanızı tavsiye ederiz . Hangi sitelerin zaten size bağlantı verdiğini öğrenmek için hangi araçları kullanabileceğinizi ve bunlardan daha fazlasını elde etmek için neler yapabileceğinizi öğreneceksiniz. Bozuk bağlantı oluşturma, ıslah bağlantı oluşturma, sözde gökdelen tekniği ve daha fazlası hakkında her şeyi öğrenin.

Ulaşmak gerçekten size göre değilse, her zaman bir “dahili bağlantı kurma” ile başlayabilirsiniz: dahili bağlantı yapınızı düzeltin ! Ancak ideal olarak, sitenizin SEO’sunu iyileştirmek için hem dahili bağlantı hem de bağlantı oluşturma üzerinde çalışmalısınız.

Yoast SEO

Tepkinizi gösterin
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -
0 0 oylar
Makale Değerlendirmesi
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle

İlgili Yayınlar

SEMrush Rank Nedir?

SEMrush Rank, SEMrush adlı bir SEO ve dijital pazarlama aracı tarafından sunulan bir metriktir. SEMrush Rank, bir web sitesinin SEMrush tarafından tahmin edilen popülarite...

SEOquake “L” İfadesi Nedir?

Daha önce "SEOquake LD İfadesi Nedir?" hakkında yazdığım yazıda SEOquake genel olarak ne olduğundan da bahsetmiştim. SEOquake eklentisi "L" ifadesiyle ilgili olarak "Link" anlamına...

SEOquake “LD” İfadesi Nedir?

SEOquake nedir? SEOquake, web sitelerinin SEO performansını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılan bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera ve diğer...

Popüler WordPress SEO Eklentileri: En İyi 9 SEO Eklentisi

Yoast SEO Yoast SEO, en popüler ve yaygın olarak kullanılan WordPress SEO eklentilerinden biridir. Kapsamlı özellikleri, kullanıcı dostu arayüzü ve SEO optimizasyonu için güçlü araçlarıyla...

Semrush Alan Adı Sıralaması Nedir?

Semrush Alan Adı Sıralaması, bir internet sitesinin Semrush aracılığıyla belirlenen organik arama trafiği için sıralamasını gösteren bir metriktir. Bu sıralama, bir internet sitesinin organik...

Okumaya Devam Edin

0
Konuyla ilgili düşünceleriniz varsa almak isterim, lütfen yorum yapın.x