Bir e-ticaret işletmesi olarak, sürekli olarak sınırlarınızı test etmek, rekabetçi ve kârlı kalmak için yeni ürün fikirleri bulmak istersiniz.
İnternette satılacak bir ürün için harika bir fikir bulmak, bazen hiç beklemediğiniz bir anda karşınıza çıkar. Yine de çoğu zaman, proaktif olarak tetikte olmanız gereken bir şeydir.
İnternet çok sayıda fikir ve ilham içeriyor, ancak yeni bir girişimci olarak nereden başlıyorsunuz? İnternette amaçsızca arama yapmak sizi bir yere kadar götürür, bu yüzden size yol gösterecek ve adım adım başlamanıza yardımcı olacak en iyi kaynakların bir listesini derledik.
Ürün fikirleri hakkında beyin fırtınası yaparken dikkat edilecek noktalar
Bu gönderide listelenen tüm kaynakları incelerken iki şeyi akılda tutmak çok önemlidir:
Yeni ürün fikirleri ararken, ürünlerin ötesine baktığınızdan emin olun. Klişe gelebilir, ancak en yaygın ve popüler ürün kategorilerinde yoğun bir rekabet var.
Farklı veya benzersiz bir açı seçmek, başarınız için etkili olabilir. Sadece ürünlere bakmamaya çalışın, ürün kategorisinde potansiyel arayın. Yeni pazarları, yeni özellikleri ve ürünleri kullanmanın yeni yollarını düşünün.
Daha küçük ürün kategorilerine ve nişlere bakmaktan korkmayın. Bir niş, daha az potansiyel müşteriye sahip daha büyük bir kategorinin daha küçük bir alt kümesi olsa da, daha az rakip ve daha hedefli bir kitle yoluyla bunu telafi eder. Daha az rekabet, Google’ın zirvesine çıkmayı kolaylaştırır.
Bu gönderide, ister hat genişletme ister yepyeni bir mağaza için olsun, yüksek kaliteli ürün fırsatları ve fikirleri aramak için en iyi yerler hakkında ayrıntılara gireceğiz.
Ürün fikirleri bulabileceğiniz 15 yer
- Sahip olduklarınızla başlayın
- Yerel topluluğunuzdaki trendlere dikkat edin
- Çevrimiçi tüketici trendi yayınlarına başvurun
- Endüstri liderlerinden ilham alın
- Ürün trendi keşif sitelerini kullanın
- Sosyal küratörlük sitelerine bir göz atın
- B2B toptan satış pazarlarını inceleyin
- Çevrimiçi tüketici pazarlarına göz atın
- Sosyal forum topluluklarına bakın
- Sosyal medya ağlarında arama yapın
- Yerinde ve üçüncü taraf müşteri incelemelerini okuyun
- SEO analizlerini ve içgörülerini inceleyin
- Tüketici yaşam tarzı yayınlarını okuyun
- Rakiplerinizden öğrenin
- Müşteri anketleri oluşturun
Bu gönderiyi ve kaynak listesini gözden geçirirken, tüm fikirlerinizi kağıda dökmek en iyisidir. Beyin fırtınası yaptığınız tüm fikirlerinizi kaydettikten sonra, onlara daha sonra geri dönebilecek ve uygulanabilirlik ve potansiyel açısından değerlendirebileceksiniz.
1. Sahip olduklarınızla başlayın
Küçük işletme fikirleri , ürünler ve nişler için web’in derinliklerinde aramaya başlamadan önce, zaten sahip olduğunuz fikirlerle başlamak her zaman en iyisidir.
İnternet iş fikirleri listenizi oluştururken göz önünde bulundurmanız gereken birkaç soru:
- Hangi ürünler, nişler veya sektörler hakkında özellikle tutkulusunuz veya ilgileniyorsunuz?
- Arkadaşlarınız hangi ürünler, nişler veya endüstriler hakkında tutkulu?
Yakın çevrenizdeki sorunları belirlemek, iyi ürün fikirleri için beyin fırtınası yapmanın akıllı bir yoludur. Duyusal bir giyim markası olan Jettproof’un sahibi Michelle Ebbin, hayatın günlük ihtiyaçları aracılığıyla ürün fikirleri buluyor. Marka, otizm, duyusal işleme bozukluğu, Down sendromu, DEHB ve duyu sistemini etkileyen diğer rahatsızlıkları olan çocuklara ve yetişkinlere yardımcı olmak için sakinleştirici giysiler üretiyor.
Michelle, “Bazı Jettproof personelinin duyusal koşullara sahip aile üyeleri var” diyor. “Yeni ürün fikirleri için beyin fırtınası yaptığımızda, sevdiklerinin farklı mevsimler, koşullar ve etkinlikler için neye ihtiyacı olduğunu soruyoruz.”
“COVID-19 pandemisi vurduğunda ve yüz maskeleri zorunlu hale geldiğinde, ekip üyelerimizden biri, tescilli sakinleştirici kumaşımız Calmtex’i kullanarak duyusal yüz maskeleri fikrini ortaya attı.”
Ürün fikri başarılıydı. Artık duyusal rahatsızlıkları olan kişiler terapi merkezlerini, klinikleri, hastaneleri ve işyerlerini ziyaret ederken rahatça yüz maskeleri takabilirler.
Ürün fikirleri bulmak için en iyi ipucum, önce yakın çevremize bakmaktır. Sevdiklerinizin neye ihtiyaç duyduklarını ve aileleri ve toplulukları içinde rahatça işlev görmek için neleri kullanabileceğini düşünün.
JETTPROOF’UN SAHİBİ MİCHELLE EBBİN
2. Yerel topluluğunuz
Bazen yeni bir fikre hiç ihtiyacınız olmaz. Geleneksel tuğla ve harç işletmeleri, e-ticaret meslektaşlarından çok daha uzun süredir var. Gerçek mekanda perakendecilikteki trendlere dikkat etmek ve bunları e-ticarete uyarlamak, karlı ve benzersiz bir internet iş fikri yaratmak için ihtiyacınız olan bilet olabilir.
Topluluğunuza bakın ve insanların bahsettiği yeni veya ilginç perakende konseptlerini not edin. İlham almak için aşağıdakiler gibi farklı kaynaklara göz atabilirsiniz:
- Gazeteler
- Zanaat Fuarları
- Yerel marketler
- Topluluk olayları
3. Çevrimiçi tüketici trendi yayınları
Ürün fikirleri aramaya başlamak için harika bir yer, en iyi tüketici ürünleri trendi yayınlarıdır. Trend yayınlarını takip etmek, tüketici ürünlerinin gittiği yön ve diğer girişimcilerin pazara sunduğu trend ürün fikirleri hakkında bir fikir vermeye yardımcı olur.
Bu yayınları takip etmek, sizi daha önce bilmediğiniz yeni ürün kategorilerine ve sektörlere de maruz bırakabilir. Trendleri takip etmek, çevrimiçi işiniz için yeni ürünler, hizmetler ve deneyimler hayal etmenize yardımcı olabilir.
Aşağıdakiler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere çevrimiçi olarak birkaç popüler trend yayını vardır.
Trend İzleme
TrendWatching, en umut verici tüketici eğilimleri ve içgörüleri için dünyayı tarayan bağımsız bir trend firmasıdır. TrendWatching, Londra, New York, São Paulo, Singapur, Sidney ve Lagos gibi yerlerde dünya çapındaki trendler hakkında rapor veren profesyonellerden oluşan bir ekibe sahiptir.
Trend Avcısı
Trend Hunter, dünyanın en büyük, en popüler trend topluluğudur. 160.000 üye ve üç milyon hayrandan oluşan küresel bir ağ tarafından desteklenen Trend Hunter, hevesli ve meraklı girişimciler için bir ilham kaynağıdır.
Trend Hunter’ın kurucusu Jeremy, “Birçoğumuz gibi ben de özünde bir girişimciydim ama hangi fikrin peşinden gitmek istediğimi bilmiyordum. Beni iş fikrime götüreceğini düşündüğüm kariyerleri seçtim… ama yıllarca arayıştan sonra hala ilham arıyordum. İşte o zaman, doyumsuz meraklı insanların fikirlerini paylaşıp ilham alabileceği bir yer olan Trend Hunter’ı kurdum.”
5. Ürün ve trend keşif siteleri
Ürün inceleme ve keşif siteleri, ürün ve internet iş fikirleri için harika bir kaynak olabilir. Uncrate (erkek ürünleri) ve Design Milk (lüks ürünler) gibi siteler, günlük olarak yeni küratörlü ürün trendlerini görmenin harika yollarıdır. İlham almanın, diğer girişimcilerin pazara sunduğu yeni ve ilginç ürünlere günlük bir bakış atmaktan daha iyi bir yolu olabilir.
İşte başlamanıza yardımcı olacak birkaç popüler yabancı tüketici ürünü blog örneği:
Sadece büyük ve popüler sitelere bakmayın, aynı zamanda niş inceleme sitelerini de keşfedin. Özellikle ne tür ürünler ve nişlerle ilgilendiğinizi düşünün ve bu nişlerdeki tüketici ürün inceleme bloglarını arayın.
6. Sosyal küratörlük siteleri
Görsel iyileştirme siteleri, ürün ve niş fikirler için bir altın madeni olabilir. Görsellerin çoğu ilginç, yeni ve trend olan işletmeler ve tüketici ürünleri içeriyor. Yerleşik sosyal sinyalleri kullanarak, bazen popülerliklerini neredeyse anında anlayabilirsiniz. Ürün veya niş için bir pazar varsa, bu ilk ipucunuz olabilir.
7. B2B toptan satış pazarları
Ürün fikirleri almanın doğrudan kaynağından almaktan daha iyi bir yolu var mı? Bu, bir süredir e-ticaret girişimcileri arasında popüler bir seçenek olmuştur ve bu liste onsuz tamamlanmış sayılmaz.
Toptan ve üretici tedarik siteleri, sizi binlerce potansiyel ürün fikrine maruz bırakır.
Ali Baba
Alibaba, Amazon ve eBay ile dünyanın en büyük e-ticaret şirketlerinden biridir. Platform, tüketicileri Asya’dan toptancılar ve üreticilerle buluşturuyor.
5.900’den fazla ürün kategorisiyle Alibaba’da bulamayacağınız pek bir şey yok. Alibaba stoksuz satış ürünleri her tür kategoriyi ve nişi kapsar, bu nedenle ilham almak için bolca yer vardır.
Alibaba’nın en büyük çevrimiçi toptancı ve üretici veritabanı olduğu genel olarak kabul edilse de, ilham almak ve ürün fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz Alibaba’ya benzer birçok başka site var.
8. Çevrimiçi tüketici pazarları
Ürün fikirleri için bir başka zengin kaynak da çevrimiçi tüketici pazarlarıdır. Milyonlarca ürün muhtemelen yetersiz bir ifadedir, bu nedenle pazar araştırmanıza bazı popüler ve trend ürünlerle başlamak ve oradan gözünüze çarpan diğer ilginç kategorilere dalmak isteyebilirsiniz:
eBay: eBay en büyük çevrimiçi tüketici açık artırma sitesidir. eBay’deki en popüler ürün kategorilerinden bazılarını bulmak için eBay’in en çok satan ürünlerine göz atın
Amazon: Amazon en büyük internet perakendecisidir. Amazon Best Sellers , satışlara dayalı olarak Amazon’un en popüler ürünlerini gösterir. Amazon Movers & Shakers , son 24 saat içinde satış sıralamasında en çok kazananları gösteriyor. Her ikisi de saatlik olarak güncellenir.
9. Sosyal forum toplulukları
Reddit, en büyük sosyal medya haber toplayıcısıdır. Kendisini web’in ön sayfası olarak tanımlar ve son derece etkilidir. Reddit, farklı konulara ve ilgi alanlarına hitap eden alt bölümler veya nişler olan binlerce “alt dizine” sahiptir. Bir sonraki ürününüz veya iş fikriniz için birçok ilham kaynağı bulabileceğiniz bu alt dizinlerde.
Belirli bir endüstri, niş veya ürün kategorisi için bir fikriniz varsa, bir arama yapmaya ve katılmak ve aktif olarak parçası olmak için uygun bir alt dizin topluluğu bulmaya değer.
Ayrıca fikirlerle dolu birçok ürün odaklı alt dizin de var.
10. Sosyal medya ağları
Ürün ve niş fikirleri aramak için sosyal medyayı kullanmanın birkaç yolu vardır.
Başlık etiketi. Bir ürün kategorisine veya sektöre özel bir ilginiz varsa, uygun hashtag’leri aramayı deneyebilirsiniz. Bir başka harika seçenek de, sosyal medyada #istemek ve #satın almak gibi alıcının ilgisini ve amacını belirten hashtag’ler aramaktır.
Ürün küratörlüğü hesapları. Instagram’da küratörlü ürün içeriği yayınlayan birçok hesap var . Yukarıdaki diğer birçok örnek gibi, özellikle ilgilendiğiniz nişlerdeki hesapları aramak ve bulmak isteyeceksiniz.
Kitle içgörüleri. Bir veya daha fazla sosyal medya platformunda zaten bir işletme sayfanız varsa, e-ticaret iş fikirleri bulmak için hedef kitle verilerinizi kullanabilirsiniz. Hangi sayfaların, hobilerin, ilgi alanlarının ve diğer özelliklerin ortak olduğunu anlayın ve bu içgörülere dayalı olarak ürünler üzerinde beyin fırtınası yapın.
Instagram sadece yiyecek ve köpek resimleri değildir, aynı zamanda ilham verici ürün ve e-ticaret iş fikirleri için de ilginç bir seçenektir. Fotoğraf tabanlı olduğu için birçok fikir ve fotoğrafı hızlıca taramak kolaydır.
Facebook hala herhangi bir sosyal medya platformunda en aktif kullanıcıya sahip. Ulaşmaya çalıştığınız bir pazar varsa, onların Facebook’ta olma ihtimalleri vardır.
Hashtag’lere, trend olan konulara ve popüler sayfalara ek olarak, nişinizde hangi Facebook gruplarının popüler olduğunu kontrol edin. Cat in the Box’ın kurucusu Dawn LaFontaine, nişiyle ilgili Facebook gruplarının üyelerine katılır ve onlarla iletişim kurar: kediler. Dawn, “Purrtacular adlı bu sayfalardan biri geniş ve çok aktif bir takipçi kitlesine sahip.
“Kedi severler her yerde sadece evcil hayvanlarının eğlenceli fotoğraflarını yayınlamakla kalmıyor, aynı zamanda sağlıkları ve davranışları hakkında anlayışlı sorular soruyorlar. Bu sorular ve grup üyelerinden gelen cevaplar, genellikle kedi muhafızlarının karşı karşıya olduğu mücadele türlerine bir pencere sağlar. ” Bu mücadeleler, Dawn’ın çevrimiçi mağazası için ürün fikirleri aldığı yerdir.
Pinterest üzerinden gelen satışların ortalama sipariş değeri, diğer tüm sosyal kanallardan daha yüksektir. Bu, Pinterest kullanıcılarının göz attığını, alışveriş yaptığını ve satın aldığını gösterir ve bu da onu popüler ürünleri ve trendleri araştırmak için ideal bir yer haline getirir. Başka bir görsel platform, taramak ve e-ticaret iş fikirleri için ilham bulmak kolaydır.
11. Yerinde ve üçüncü taraf müşteri incelemeleri
Halihazırda bir işletmeniz varsa (çevrimiçi veya gerçek mekanda faaliyet gösteren), kendi müşteri incelemelerinize göz atın. Bilgili girişimciler, müşteri tavsiyelerini ve bunların arkasındaki motivasyonu dikkate alır ve buna göre yanıt verir.
Göz önünde bulundurmanız gereken kendi incelemeniz yoksa, nişinizdeki şirketlerin ve ürünlerin incelemelerine bakın. Ortak noktaları belirleyin (müşteri şikayetlerine dikkat ederek) ve bu endişeleri giderecek bir ürünü nasıl oluşturabileceğinizi belirleyin. Amazon, dürüst müşteri yorumları bulmak için özellikle harika bir yerdir.
12. SEO analitiği ve içgörüleri
Arama motoru optimizasyonu (SEO) bilgileri, küresel olarak veya belirli coğrafi konumları hedefleyen aramada nelerin trend olduğunu size gösterebilir. Google, kullanabileceğiniz bir dizi ücretsiz ve ücretli araca sahiptir:
Google Trendler . Küresel ve bölgesel olarak nelerin trend olduğunu öğrenin ve iş, sağlık ve bilim/teknoloji gibi belirli konular arasından seçim yapın. Nelerin en popüler olduğunu görmek için en çok okunan haberlere de göz atabilirsiniz. Belirli bir pazarınız veya fikriniz varsa, ortak ilgili aramaların yanı sıra arama hacminde beklenen zirveleri bulmak için anahtar kelimeleri araştırabilirsiniz (bu, ürün lansmanınızın zamanlamasını belirlemenize yardımcı olabilir).
Google Anahtar Kelime Planlayıcı . Anahtar Kelime Planlayıcı, ortalama arama hacmini ve seçtiğiniz kelime öbekleriyle ilgili anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Ayrıca, e-ticaret iş fikriniz için hedeflenen ifadelerinize başka birinin teklif verip vermediğini ölçmek için Google Ads rekabetine de bakabilirsiniz.
Google Analitik . Halihazırda bir web siteniz varsa, kullanıcıların sitenizi bulmak için hangi terimleri aradığını öğrenmek için Google Analytics’teki verileri kullanın. Hacim her zaman önemli değildir: Bir sonraki büyük fikrinizi düşünmenizi sağlayan uzun kuyruklu, açıklayıcı bir arama ifadesi olabilir! Aynı bilgileri bulmak için yerinde aramanızdaki verileri de kullanabilirsiniz.
Google’da arama . Google.com, SEO araştırmanızda kullanmak için sıklıkla unutulan bir araçtır. Google.com’da arama yaparken bakmanız gereken birkaç önemli alan vardır: tahmini metin (sorgunuzu arama çubuğuna yazarken), üstte ve kenarda ücretli reklamlar, önerilen aramalar ( sayfanın alt kısmı) ve Google Alışveriş sonuçları. Görsellere ve haberlere de göz atmayı unutmayın.
13. Tüketici yaşam tarzı yayınları
Sektörünüzdeki tüketiciye yönelik yayınlar, bir pazar segmenti ve neyin trend olduğu hakkında çok şey ortaya çıkarabilir. Bu yayınların ne hakkında konuştuğunu ve hangi makalelerin izleyicilerde en çok yankı uyandırdığını düşünün. Hangi makalelerin en popüler olduğunu öğrenmek için içeriğin kaç yorum, sosyal medya etkileşimi veya sosyal medya paylaşımı aldığına bakın. Daha popüler makaleler, niş pazar fikirlerine ilham verebilir.
shopify.com’un katkılarıyla.