back to top
Ana SayfaSEOYoast SEO genişliği, uzunluğu nasıl olmalı?

Yoast SEO genişliği, uzunluğu nasıl olmalı?

Merhaba, bu makalede Yoast SEO ekranında çıkan uyarılardan biri ve uyarının tam açıklama metni aşağıdaki gibi.

SEO başlık genişliği: SEO başlığı, görüntülenebilir sınırdan daha geniş. Kısaltmaya çalışın.

SEO için harika başlıklar nasıl oluşturulur?

Harika sayfa başlıkları ve SEO başlıkları yazmak, SEO yapan herkes için önemli bir beceridir. Neden? Çünkü başlık etiketi, bir kullanıcının arama sonuçlarında ilk gördüğü şey olabileceği gibi, Google’ın bir sayfanın konusunu belirlemek için kullandığı en önemli faktörlerden biridir. İyi yazılmış başlıklar SEO için çok önemlidir! 

SEO sayfa başlığı nedir? 

Temel bilgilerle başlayalım. Bir sayfanın kaynağına bakarsanız (sayfaya sağ tıklayın ve ardından Sayfa Kaynağını Görüntüle’yi seçin), başlık bölümünde bir başlık görürsünüz. Şuna benzer:

<title>Yoast SEO genişliği, uzunluğu nasıl olmalı?</title>

Bu, SEO başlığı olarak da adlandırdığımız HTML başlık etiketidir. Bir arama motorunda bir şey aradığınızda, snippet olarak görünen sonuçların bir listesini alırsınız. Başlık gibi görünen kısım SEO başlığıdır. SEO başlığı genellikle gönderi başlığını içerir, ancak site adı gibi diğer öğeleri de içerebilir. Hatta emojiler!

Çoğu durumda, insanların sitenize girmeden önce gördükleri ilk şey SEO başlığıdır. Sekmeli tarayıcılarda, aşağıdaki resimde gösterildiği gibi genellikle sayfa sekmesinde SEO başlığını da görürsünüz.

Gönderi başlığı nedir? Bir SEO başlığından farkı nedir?

Gönderi başlığı (başlık olarak da bilinir) sayfanızın ana başlığıdır (H1). Herhangi bir belgenin başlığı gibi, okuyuculara tartışılan konunun bir göstergesidir. Her şeyden önce, yayın başlığınız kullanıcılar için mevcuttur. Ne hakkında yazdığınızı anlamalarına yardımcı olur ve sayfanıza yapı kazandırır.

Açık olmak gerekirse , SEO başlığını gönderi başlığıyla karıştırmamalısınız . SEO başlığı, arama sonuçlarında görünen şeydir; yazı başlığı, kullanıcıların SEO başlığına tıklayıp sayfanın kendisine girdikten sonra gördükleri şeydir .

Bir SEO başlığının amacı nedir?

SEO başlığınızın amacı, insanların üzerine tıklamasını, web sitenizi ziyaret etmesini ve yazınızı okumasını veya ürününüzü satın almasını sağlamaktır. Başlığınız yeterince iyi değilse, insanlar onu görmezden gelir ve diğer sonuçlara geçer. Esasen, bir SEO başlığıyla ulaşmak istediğiniz iki hedef vardır:

  1. Bir anahtar kelime için sıralamanıza yardımcı olmalıdır;
  2. kullanıcının sayfanıza tıklamak istemesini sağlamalıdır.

Google, belirli bir anahtar kelime için ne kadar alakalı olduğunuza karar verirken çeşitli sinyaller kullanır. Başlangıçta sıralamanız iyi olsa bile, kimse sonucunuzu tıklamıyorsa, sıralamanız zamanla kötüleşebilir. Bunun tersi de doğrudur. İlk başta, arama sonuçlarında daha alt sıralarda yer alabilirsiniz. Ancak, başlığınız insanların tıklamasını sağlarsa, Google bunu fark edecektir. Sonuç olarak, zamanla sıralamalarınız iyileşebilir.

Ayrıca, daha önce de belirtildiği gibi Google, SEO başlığınız olarak belirtilenleri sıralama girdisi olarak kullanır. Yani mesele sadece bu tıklamalar değil, aynı zamanda başlığınızın sayfanızda tartışılan konuyu ve odaklandığınız anahtar kelimeyi yansıttığından emin olmanız gerekir. Kullandığınız SEO başlığı, sıralamanız üzerinde doğrudan bir etkiye sahiptir.

Artık SEO başlıklarının önemi hakkında bilgi sahibi olduğunuza göre, Yoast SEO’nun bunları oluşturmanıza yardımcı olabileceğini bilmek sizi memnun edecektir. Eklenti, SEO analizinde SEO başlığının iki önemli yönünü kontrol eder: başlığınızın genişliği ve anahtar kelimenizi kullanıp kullanmadığınız. Eklentinin Premium sürümü ayrıca gönderi başlığınızın (H1 başlığı) boş olmadığından emin olmak için bir kontrol içerir.

Yoast SEO’daki boş başlık kontrolü ne işe yarar?

Yoast SEO Premium’daki boş başlık kontrolü oldukça açıklayıcıdır: gönderinizin ‘ Başlık ‘ bölümünde herhangi bir metin doldurup doldurmadığınızı kontrol eder. Henüz yapmadıysanız, size bir başlık eklemenizi hatırlatan kırmızı bir trafik ışığı göreceksiniz. Bu doldurulduktan sonra, yazı başlığı ‘Başlık’ değişkeni kullanılarak otomatik olarak SEO başlık alanına eklenebilir:

Gönderi başlığınızın bir H1 başlığı olarak çıktığını unutmayın. Arama motorlarının kafasını karıştırmamak için her sayfada yalnızca bir H1 başlığı kullanmalısınız. Endişelenmeyin, Yoast SEO’da birden fazla H1 başlığı için de bir kontrolümüz var!

Yoast SEO’daki SEO başlık kontrolü ne işe yarar?

Bu değerlendirmeyi Yoast SEO kenar çubuğunun veya meta kutusunun SEO sekmesinde bulabilirsiniz. Henüz bir SEO başlığı yazmadıysanız, değerlendirme size bunu yapmanızı hatırlatacaktır. Ayrıca Yoast SEO, SEO başlığınızın genişliğini de kontrol eder. Çok uzun olduğunda, bir uyarı alırsınız. SEO başlığınız da çok kısaysa size bir uyarı verirdik, ancak Yoast 17.1 sürümümüzden bu yana bunu değiştirdik . Optimum genişliğe sahip bir başlık, analizde size yeşil bir trafik ışığı verir.

SEO başlık genişliği kontrolünü Yoast SEO kenar çubuğunda veya meta kutusunda bulabilirsiniz.

Optimum genişliğe sahip bir SEO başlığı nasıl yazılır?

SEO başlığınız doğru genişliğe sahip değilse, Google’ın arama sonuçlarında bazı bölümleri kesilebilir. Sonucun nasıl göründüğü, kullandığınız cihaza bağlı olarak değişebilir. Bu nedenle SEO başlığınızın mobil ve masaüstü arama sonuçlarında nasıl görüneceğini Yoast SEO’daki Google önizlemesinde de kontrol edebilirsiniz . Araç, varsayılan olarak mobil sürümü kullanır, ancak masaüstü sürümünde görüntülemek için geçiş yapabilirsiniz.

İşte bir masaüstü sonucu:

Yoast SEO’daki Google önizlemesi, mobil ve masaüstü sonuçları arasında geçiş yapmanızı sağlar

İşte aynı URL için mobil sonuç:

Bu belirli sayfa için bir mobil önizleme

Genişlik ve uzunluk

Uzunluktan çok genişlikten bahsettiğimizi fark ettiniz mi? Nedenmiş? Google, bir karakter sayısı kullanmak yerine, piksel cinsinden sayılan başlıklar için sabit bir genişliğe sahiptir. Başlık etiketleriniz uzun olabilir ve Google’ın kullanabileceğiniz karakter sayısıyla ilgili bir sınırı olmasa da , arama sonuçlarında görünenlerin bir sınırı vardır. SEO başlığınız çok genişse, Google onu görsel olarak keser. İstediğin bu olmayabilir. Ayrıca, başlığı çok kısa yaparak değerli alanı israf etmekten kaçınmalısınız. Sadece bu da değil, SEO başlığı genellikle görüntüleme kısıtlamaları olan , gibi diğer başlık benzeri öğeleri  de  bilgilendirir og:title.

Yoast SEO’daki SEO başlık değerlendirmesindeki anahtar kelime ne işe yarar?

Bu değerlendirme, WordPress ve Shopify’daki Yoast SEO kenar çubuğunun SEO sekmesinde ve ayrıca WordPress’teki meta kutusunda görünür. Yazınızın veya sayfanızın SEO başlığında anahtar kelimenizi kullanıp kullanmadığınızı kontrol eder . Bunun için eklenti kontrolü oldukça katıdır. Google, başlığı sayfanızın konusunu bulmak için kullandığından, SEO başlığında odak anahtar kelimeye sahip olmamak sıralamanıza zarar verebilir. Ek olarak, potansiyel ziyaretçilerin aradıklarıyla tam olarak eşleşen bir arama sonucuna tıklama olasılığı çok daha yüksektir. En iyi sonuçlar için anahtar kelimenizi SEO başlığının başına eklemeye çalışmalısınız.

Bu kontrol, odak anahtar kelimenizi SEO başlığınızda kullanıp kullanmadığınızı öğrenir.

Anahtar kelimenizi SEO başlığında nasıl kullanabilirsiniz?

Bazen, rekabeti yüksek bir anahtar kelime için optimizasyon yaparken, herkesin SEO başlığının başında anahtar kelime olacaktır. Bu durumda, odak anahtar kelimenizin önüne bir veya iki kelime koyarak ve böylece sonucunuzu biraz “girintilendirerek” öne çıkarmayı deneyebilirsiniz. Yoast SEO’da, SEO başlığınıza “the”, “a”, “who” veya başka bir işlev kelimesi ve ardından anahtar kelimeniz ile başlarsanız, yine de yeşil bir trafik ışığı alırsınız.

Diğer zamanlarda, örneğin çok uzun bir anahtar kelime öbeğine sahip olduğunuzda, tüm anahtar kelime öbeğini başa eklemek mantıklı değildir. SEO başlığınız başlangıçtaki anahtar kelimeyle garip görünüyorsa, SEO başlığının mümkün olduğu kadar erken bir bölümünde anahtar kelimeyi olabildiğince çok eklemeye çalışın. Ancak her zaman doğal akışa ve okunabilirliğe dikkat edin.

Okuması keyifli ve arama motorları için optimize edilmiş bir metnin nasıl yazılacağı hakkında her şeyi öğrenmek ister misiniz? SEO metin yazarlığı kursumuz bu konuda size yardımcı olabilir. Yoast SEO Premium ile bu kursa ve diğer tüm SEO kurslarımıza erişebilirsiniz. Bu ayrıca Yoast SEO eklentisindeki ekstra özelliklere erişmenizi sağlar.

Markanızı SEO başlığına eklemeli misiniz?

Bir süredir, bazı SEO’lar arasında site adını SEO başlığının dışında bırakmak bir modaydı. Fikir, başlığın “yoğunluğunun” önemli olduğu ve site adının bu konuda yardımcı olmayacağıydı. Bunu yapma. SEO başlığınızın, markanızın içinde, tercihen tanınabilir bir şekilde olması gerekir. İnsanlar bir konuyu arar ve markanızı birkaç kez görürlerse, ilk seferde tıklamasalar bile, bir sonraki sonuç sayfasında sizi tekrar gördüklerinde tıklayabilirler.

Site adınızı SEO başlığınıza dahil etmezseniz, Google’ın snippet’i sizin için otomatik olarak değiştirme riskini de üstlenirsiniz. Google neden SEO başlığımı göstermiyor yazımızda da açıkladığımız gibi Google onun da orada olması gerektiğini düşünüyor. Markalaşma hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız, Marieke tarafından yazılan bu yazıyı okuduğunuzdan emin olun: Markalaşma üzerine 5 ipucu .

Yayınlandıktan sonra başlıkları optimize etme

Bir süre önce, yoast.com için Google Arama Analizi verilerimize bakarken, [wordpress güvenliği] sıralamasında iyi olmamıza rağmen çok fazla trafik almadığımızı fark ettik. WordPress güvenlik makalemiz için SEO başlığını ve meta açıklamasını optimize ettik ve bu, trafiği %30’un üzerinde artırdı. Başlıkta yapılan bu değişiklikler, aşağıdaki grafikte dikey çizgi ile gösterilen, güncellemeyle yaklaşık olarak aynı zamanda yapılmıştır:

sayfaya yapılan tıklamalarda artışı gösteren arama analitiği

Değişiklik oldukça basitti. SEO başlığı yerine:

WordPress Güvenliği • Yoast

Şu şekilde değiştirdik:

Birkaç kolay adımda WordPress Güvenliği! • Yoast

Gördüğünüz gibi, bu, bu sayfanın sıralamasını mutlaka iyileştirmez. Anahtar kelime açısından bakıldığında, başlık çok daha iyi değil, ancak daha çekici ve çok daha fazla tıklamaya yol açtı ki bu da elbette istenen sonuçtu.

Not: Google, SEO başlığınızı her zaman kullanmaz

Ağustos 2021’de Google , arama sonucu snippet’lerinde başlıkları nasıl oluşturduklarına ilişkin bir güncelleme duyurdu . Bu, bazen arama sonuçlarında sizin ayarladığınızdan farklı bir başlık gösterecekleri anlamına gelir. Buna girmeden önce, çoğu durumda (zamanın %80’inden fazlasında) sayfanızın çıktısını aldığı HTML başlık etiketinin kullanılma olasılığının en yüksek olduğunu belirtmekte fayda var.

Burada bir güncellemeden bahsediyor olsak da, Google’ın SEO başlığınızı arama sonuçlarında nasıl göstereceğine karar vermesi yeni bir şey değil. Bunu bir süredir yapıyorlar. Yeni olan, artık yalnızca bir başlık kullanmak istemeleri ve farklı arama sorguları için artık bunu değiştirmeyecek olmaları. Ve arama sonuçlarında görüntülenen bu başlığın ne olacağına karar vermek için sayfanızdaki farklı öğeleri kullanacaklarını. Başlık etiketiniz, başlıklar, sayfadaki belirgin metin ve hatta bu sayfaya dahili olarak nasıl bağlantı verdiğiniz gibi öğeler.

Peki bu sizin için ne anlama geliyor? Şu anda bu değişiklikler farklı bir şey yapmanızı gerektirmiyor. Belirlediğiniz SEO başlığının kullanılmaya devam etme olasılığı çok yüksektir ve daha da önemlisi, başlığınız bir anahtar kelime için sıralama yapmanıza yardımcı olur. Bu değişiklikler sayfa sıralamalarınızı etkilemez. Verdiğiniz başlık, sayfanızın nasıl sıralanacağına karar verirken Google’ın bakacağı şeydir. Önceden olduğu gibi.

Ancak tüm bu değişikliklerle birlikte, Google’ın en önemli sayfalarınızın başlıklarını nasıl gösterdiğine göz kulak olmaktan zarar gelmez! Bu nedenle, şimdilik sitenizle ilgili durumu izlemenizi öneririz. Gözünüz Google Search Console’da olsun, arama sonuçlarınızı yerinde kontrol edin ve önemli sayfalarınız için tıklama ve hemen çıkma oranlarındaki değişikliklere dikkat edin. Sorunlu (veya gerçekten, gerçekten yanlış) herhangi bir şey bulursanız, bu geri bildirim ileti dizisinde Google’a bildirebilirsiniz .

Sosyal medya için başlıklar

İyi bir SEO başlığı, sosyal medya için mutlaka iyi bir başlık olmayabilir. Sosyal medyada, anahtar kelime optimizasyonu, insanları tıklamaya teşvik eden bir başlık oluşturmaktan daha az önemlidir. Genellikle başlığa marka adını eklemeniz gerekmez. Gönderi resminize bir tür marka bilinci eklerseniz, bu özellikle Facebook ve Twitter için geçerlidir. Yoast SEO Premium ve Shopify için Yoast SEO’daki sosyal önizlemelerimiz size bu konuda yardımcı olabilir.

Yoast SEO kullanıyorsanız Facebook, Twitter ve Google için ayrı bir başlığınız olabilir. Yoast SEO snippet düzenleyicisine Google başlığını girmeniz yeterlidir. Facebook ve Twitter başlığı, ilgili alanlara sosyal sekmede girilebilir. Belirli bir Twitter başlığı girmezseniz, Twitter bunun yerine Facebook başlığını kullanır.

Sonuç: (SEO) başlıklarınızı iyi oluşturun!

Sonuç olarak, bu makalenin ana amacı sizi iyi başlıklar yazmaya biraz daha zaman ayırmaya teşvik etmektir. Buna gerçekten değer. Yayınlandıktan sonra geri dönüp bazı SEO başlıklarınızı optimize etmek de faydalı olabilir. Bu, özellikle zaten iyi bir sıralamaya sahipseniz, ancak çok fazla tıklama almıyorsanız geçerlidir.

Kaynak: Yoast SEO

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

SEMrush Rank Nedir?

SEMrush Rank, SEMrush adlı bir SEO ve dijital pazarlama aracı tarafından sunulan bir metriktir. SEMrush Rank, bir web sitesinin SEMrush tarafından tahmin edilen popülarite...

SEOquake “L” İfadesi Nedir?

Daha önce "SEOquake LD İfadesi Nedir?" hakkında yazdığım yazıda SEOquake genel olarak ne olduğundan da bahsetmiştim. SEOquake eklentisi "L" ifadesiyle ilgili olarak "Link" anlamına...

SEOquake “LD” İfadesi Nedir?

SEOquake nedir? SEOquake, web sitelerinin SEO performansını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılan bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera ve diğer...

Popüler WordPress SEO Eklentileri: En İyi 9 SEO Eklentisi

Yoast SEO Yoast SEO, en popüler ve yaygın olarak kullanılan WordPress SEO eklentilerinden biridir. Kapsamlı özellikleri, kullanıcı dostu arayüzü ve SEO optimizasyonu için güçlü araçlarıyla...

Semrush Alan Adı Sıralaması Nedir?

Semrush Alan Adı Sıralaması, bir internet sitesinin Semrush aracılığıyla belirlenen organik arama trafiği için sıralamasını gösteren bir metriktir. Bu sıralama, bir internet sitesinin organik...

Okumaya Devam Edin