Ana SayfaSEOYoast SEO "Meta açıklaması belirtildi ancak anahtar sözcüğü içermiyor" hatası

Yoast SEO “Meta açıklaması belirtildi ancak anahtar sözcüğü içermiyor” hatası

Meta açıklamasında anahtar kelime: Meta açıklaması belirtildi, ancak anahtar sözcüğü içermiyor. Bunu düzeltin!

Meta açıklaması, kullanıcıların arama sonuçlarında görebileceği bir sayfa içeriğinin özetidir. Kullanıcıların bir şey ararken muhtemelen görecekleri ilk şeylerden biridir, bu nedenle optimize etmek SEO için çok önemlidir. 

Yoast SEO‘da meta açıklama kontrolünde anahtar kelime için kırmızı bir trafik ışığı aldınız mı?

Meta açıklama nedir?

Meta açıklama, web sitenizin bir gönderisi veya sayfası için ayarlayabileceğiniz bir HTML etiketidir. İçinde, sayfanızın ne hakkında olduğunu açıklamak için yaklaşık 155 karakter kullanabilirsiniz. Şanslıysanız, Google bunu arama sonuçlarında sayfanızın başlığının altında gösterir. Arama motoru kullanıcılarını, sayfanızın aradıklarını sunacağına ikna etme fırsatı sunar.

Google’ın arama sonuçlarında, görüntülenebileceği yer burasıdır:

Bu görüntü, yoast.com'dan bir meta açıklama örneğini göstermektedir.  "22 Ocak 2020 - Bu nihai kılavuz, blog yazmanın tüm önemli yönlerini kapsar. Nasıl başarılı bir blog oluşturacağınızı veya kendi blogunuzu nasıl daha da iyi hale getireceğinizi öğrenin!" metnini gösterir.
Arama sonuçlarında görüldüğü şekliyle yoast.com’dan bir meta açıklama

Ve sayfanın HTML kodunda göründüğü gibi:

<meta name="description" content="This ultimate guide covers all the important aspects of blogging. Find out how to set up a successful blog or to make yours even better!"/>

Neden bir meta açıklama ayarlamalısınız?

Bir meta açıklamanın amacı basittir: Google’da bir arama terimiyle arama yapan birinin bağlantınızı tıklamasını sağlamalıdır. Başka bir deyişle, arama motorlarından tıklamalar oluşturmak için meta açıklamalar vardır.

Arama motorları, meta açıklamasından doğrudan bir SEO faydası olmadığını söylüyor – bunu sıralama algoritmalarında kullanmıyorlar. Ancak dolaylı bir faydası var: Google, iyi bir sonuç olup olmadığınızı öğrenmenin bir yolu olarak tıklama oranını (TO) kullanır. Daha fazla kişi sonucunuzu tıklarsa, Google sizi iyi bir sonuç olarak kabul eder ve – konumunuza bağlı olarak – sizi sıralamada yukarı taşır. Bu nedenle meta açıklamanızı optimize etmek, başlıklarınızı optimize etmek kadar önemlidir.

Ne yazık ki, Google’ın yazdığınız açıklamayı görüntüleyeceğinin garantisi yoktur. Ancak, olma ihtimali olduğu için, onu gönderinize veya sayfanıza eklemek için harcadığınız çabaya her zaman değer.

İyi bir meta açıklamanın özellikleri

İyi bir meta açıklama yazmak için ihtiyacınız olan öğelerin bir listesi:

1. 155 karaktere kadar tutun 

Doğru uzunluk gerçekten mevcut değil; vermek istediğiniz mesaja göre değişir. Mesajı iletmek için yeterli alan ayırmalı, ancak aynı zamanda kısa ve çabuk tutmalısınız. Ancak, Google’da arama sonuçlarını kontrol ederseniz, aşağıdaki örnekte olduğu gibi çoğunlukla 120 ila 156 karakterlik snippet’ler görürsünüz. 

Meta açıklaması örnek

Ne yazık ki, Google’ın arama sonuçlarında neleri görüntülediğini tam olarak kontrol edemezsiniz. Bazen meta açıklamayı göstermeye karar verir, bazen de makalenin bazı cümlelerini alır. Her iki durumda da, en iyi seçeneğiniz kısa tutmaktır. Bu şekilde, Google yazdığınız açıklamayı göstermeye karar verirse kısa kesilmeyecek ve tam görüncektir. 

2. Aktif sesi kullanın ve eyleme geçirilebilir hale getirin 

Meta açıklamayı sayfanıza davet olarak kabul ederseniz, kullanıcılarınızı ve sayfanızı ziyaret etmek için (olası) motivasyonlarını düşünmelisiniz. Açıklamanızın sıkıcı, zor veya çok gizemli olmadığından emin olun. İnsanların sayfanızda ne bulmayı bekleyebileceklerini bilmeleri gerekir.

Aşağıdaki resimdeki örnek, yazmaya çalışmanız gereken türden bir açıklamadır. Aktif, motive edici ve doğrudan size hitap ediyor. Bağlantıya tıklarsanız ne alacağınızı bilirsiniz!

3. Harekete geçirici mesaj ekleyin

“Merhaba, şu ve şu yeni ürünümüz var ve siz onu istiyorsunuz. Daha fazlasını bul! Bu aktif ses ile ilgili söylediklerimizle örtüşüyor ama bir kez daha vurgulamak istedik. Meta açıklaması, satış metninizdir. Ancak bu durumda, satmaya çalıştığınız “ürün”, bağlantı verilen sayfadır. Daha fazla bilgi edininHemen alınÜcretsiz deneyin gibi davetler çok işimize yaradı ve biz de onları kullanıyoruz.

Bu resim, yoast.com'daki SEO metin yazarlığı eğitim sayfasının meta açıklamasını gösterir.  Açık bir harekete geçirici mesaj içerir: 'Hemen alın!'.

5. Odak anahtar kelimenizi kullanın

Arama anahtar kelimesi, meta açıklamasındaki metnin bir bölümüyle eşleşirse, Google onu kullanmaya ve arama sonuçlarında vurgulamaya daha meyilli olacaktır. Bu, sitenize olan bağlantıyı daha da çekici hale getirecektir. Google bazen eşanlamlıları bile vurgular. Aşağıdaki örnekte hem Akademi Ödülleri hem de Oscarlar vurgulanmıştır. Sonuçlarınızın bu şekilde vurgulanması, onları daha da öne çıkarır.

Resimde, Akademi Ödülleri ile ilgili Wikipedia sayfası için bir meta açıklama gösterilmektedir.  'Akademi Ödülleri' ve 'Oscar' sözcükleri koyu renkle gösterilmiştir.

6. Sayfa içeriğiyle eşleştiğinden emin olun

Meta açıklamalarının sayfa içeriğiyle eşleştiğinden emin olmalıyız. Google, ziyaretçileri sonucumuzu tıklamaları için kandırıp kandırmadığımızı öğrenecektir. Yani Google arama sonucunda çıkan meta ile sayfa içeriğimizin eşleşmesi gerekir. Bu eşleşme gerçekleşmezse yanıltıcı meta kullanarak tıklama almaya çalıştığımız sonucuna ulaşılır ve Google bizi cezalandırabilir.

Ayrıca bu durumda hemen çıkma oranımız artacağı için aldatıcı meta kullanmak zaten bizim zararımıza olacaktır. Aynı ziyaretçiler bir daha Google arama sonuçlarında sitemizi görseler bile tıklamayacaklardır. Bu nedenle meta açıklamalarımız sayfadaki içeriklerimizle eşleşmelidir.

7. Benzersiz yapın 

Meta açıklamanız diğer sayfalardakilerle aynı ise, Google’daki kullanıcı deneyimi engellenir. Sayfa başlıklarınız değişebilse de, tüm açıklamalar aynı olduğu için tüm sayfalar aynı görünecektir. Yinelenen meta açıklamaları oluşturmak yerine boş bırakmanız daha iyi olur. Google, sorguda kullanılan anahtar kelimeyi içeren sayfadan bir snippet seçecektir. Bununla birlikte, sıralamak istediğiniz her sayfa için benzersiz bir meta açıklaması yazmak her zaman en iyi uygulamadır.

Yoast SEO, meta açıklamaları yazmanıza nasıl yardımcı olur?

WordPress ve Yoast SEO kullanıyorsanız, bir meta açıklama eklemek pasta kadar kolaydır. Öncelikle Yoast SEO’nun Google önizleme bölümüne yazabilirsiniz. Ancak Yoast SEO, SEO analizinde size bununla ilgili geri bildirim de verir. Eklenti iki şeyi kontrol eder, meta açıklama uzunluğu ve içinde odak anahtar kelimenizi kullanıp kullanmadığınız. 

Meta açıklamanızı Yoast SEO’da düzenleyebilirsiniz.

Yoast SEO’daki meta açıklama değerlendirmesindeki anahtar kelime ne işe yarar?

Bu kontrol, tamamen meta açıklamada anahtar kelimeyi kullanmakla ilgilidir. Odak anahtar ifadesi, bir sayfanın birlikte sıralanmasını istediğiniz arama terimidir. İnsanlar bu terimi kullandıklarında, sayfanızı bulmalarını istersiniz. Anahtar kelimenizi anahtar kelime araştırmasına dayandırırsınız. Özetle, araştırmanızı yaptıktan sonra, hedef kitlenizin çoğunluğunun arama olasılığının en yüksek olduğu kelimelerin bir kombinasyonunu elde etmelisiniz. Anahtar kelimenizi meta açıklamada kullandığınızda, Google’ın muhtemelen onu vurgulayacağını daha önce tartışmıştık. Bu, insanların aradıklarını bulduklarını görmelerini kolaylaştırır. 

Yoast SEO, meta açıklama metninde odak anahtar kelimenizdeki kelimeleri kullanıp kullanmadığınızı ve ne sıklıkta kullandığınızı kontrol eder. Ayrıca Yoast SEO Premium kullanıyorsanız girdiğiniz eş anlamlı kelimeleri de dikkate alır. Aşırıya kaçarsanız eklenti, odak anahtar kelime öbeğinizin kullanımını sınırlamanızı önerir.

Meta açıklamasındaki anahtar kelime için yeşil trafik ışığı nasıl elde edilir?

Meta açıklamasında anahtar kelimeden hiç bahsetmezseniz, kırmızı bir trafik ışığı alırsınız. Bu nedenle, bir tane yazdığınızdan emin olun. Ancak, meta açıklamanızı anahtar kelime öbeğinizle doldurmayın, çünkü bu aynı zamanda size kırmızı bir trafik ışığı da verir. Ayrıca, anahtar kelime öbeğinizdeki tüm kelimeleri birbirine yakın olarak belirttiğinizden emin olun. Arama motorları günümüzde oldukça akıllı, ancak yine de sayfanızın ne hakkında olduğunu netleştirmeniz gerekiyor. 

Meta açıklama uzunluk değerlendirmesi ne işe yarar?

Bu meta açıklama uzunluğu değerlendirmesi, açıklamanızın çok kısa (120 karakterden az) veya çok uzun (156 karakterden fazla) olup olmadığını ölçer. Meta açıklamanız doğru uzunluğa sahip olduğunda, yeşil bir trafik ışığı alırsınız. Çok uzun veya çok kısaysa, Yoast SEO’nun SEO analizinde turuncu bir trafik ışığı alırsınız (veya makalenizi mihenk taşı içeriği olarak işaretlediyseniz kırmızı ).

Kısa ve öz bir meta açıklama nasıl yazılır?

İyi bir meta açıklama, insanları sayfanızın sorgularında en iyi sonucu sunduğuna ikna eder. Ancak en iyi sonucu elde etmek için insanların ne aradığını bilmelisiniz. Arama amaçları nedir? sorusuna cevap mı arıyorlar? Eğer öyleyse, onlara en eksiksiz cevabı vermeye çalışın. Bir ürün mü arıyorlar? Ürününüzü neyin öne çıkardığını ve neden mağazanızdan en iyi şekilde satın alacaklarını yazın. Kısa ve ikna edici olun!

Yoast SEO kenar çubuğunda veya meta kutusundaki Google önizleme bölümünde meta açıklama uzunluğu hakkında gerçek zamanlı geri bildirim alırsınız. Bir meta açıklama yazmak istiyorsanız, Yoast SEO kenar çubuğundaki “Google ön izleme” seçeneğine tıklayın. Bu,  snippet düzenleyicisini açacak ve SEO başlığını düzenlemek için giriş alanları göreceksiniz.  ve meta açıklaması. Meta açıklama giriş alanına yazmaya başladığınızda, Google önizleme düzenleyicisinin üst kısmındaki parçacık önizlemesi yeni metninizi hemen gösterecektir. Giriş alanının altında bir çubuk bulunur. Yazmaya başladığınızda turuncu olur ve yeterli bilgi eklediğinizde yeşil olur. Çok fazla metin eklediğinizde tekrar turuncuya döner.

Yayınınızın Google’da nasıl görüneceğini görün

Meta açıklamanızı yazı düzenleyicinizin altındaki Yoast SEO meta kutusuna yazmak veya düzenlemek de mümkündür. Meta kutusundaki SEO sekmesine gidin (varsayılan olarak bu sekmede değilse) ve Meta açıklaması altındaki alana hemen yazmaya başlayabilirsiniz.

Çok sayıda sayfa için meta açıklamalara ihtiyacınız varsa ne yapmalısınız?

Bunu okuduktan sonra tüm meta açıklamalarınızı değiştirmeniz gerekiyor gibi mi geliyor? Ancak bunu programınıza nasıl sığdıracağınızdan emin değil misiniz? Google’ın yanıtı var:

“ Her bir sayfa için bir açıklama oluşturmaya vaktiniz yoksa, içeriğinize öncelik vermeye çalışın: En azından, ana sayfanız ve popüler sayfalarınız gibi kritik URL’ler için bir açıklama oluşturun. Google Arama Merkezi belgelerinden tavsiyeler

Google Search Console ile hangi sayfalarınızın en üst sıralarda yer aldığını kontrol edebilirsiniz . Basitçe oradan al. Ayrıca, meta açıklamalarınızı Yoast SEO’da değişkenlerle optimize etmeniz de mümkündür . Yinelenen açıklamalar hakkında endişelenmenize gerek kalmadan bu işlemi çok hızlandırmanıza olanak tanır.

Sayfalarınızın her biri için benzersiz bir açıklama yazmayı tercih ediyorsanız ve üstesinden gelmeniz gereken çok şey varsa, WordPress için Yoast SEO’daki Toplu düzenleyici aracını kullanabilirsiniz. Araçlar sayfasına gidin, “Toplu düzenleyici”yi tıklayın ve ardından “Açıklama” sekmesini seçin. Sayfalarınız için önceden ayarlanmış meta açıklamaları görebileceksiniz ve her sayfayı ayrı ayrı açmak zorunda kalmadan hızla yenilerini ekleyebilirsiniz. Ancak, bu araçla, açıklamanız çok kısa/uzunsa veya odak anahtar kelimesi eksikse uyarı almazsınız.

Sosyal paylaşım için meta açıklamaları

Yoast SEO’nuz var mı? Bu durumda: Yoast SEO kenar çubuğundaki Facebook ve Twitter önizlemesini veya gönderinizin veya sayfanızın altındaki Yoast SEO meta kutusundaki sosyal sekmesini kontrol edin. Buradan sosyal medya kanallarınız için ayrı bir açıklama ekleyebilirsiniz. Yoast SEO Premium’da, sosyal medyada paylaşıldığında gönderinizin veya sayfanızın nasıl görüneceğini gösteren sosyal önizlemeleriniz bile var .

Kaynak: Yoast SEO

Tepkinizi gösterin
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -
0 0 oylar
Makale Değerlendirmesi
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle

İlgili Yayınlar

SEMrush Rank Nedir?

SEMrush Rank, SEMrush adlı bir SEO ve dijital pazarlama aracı tarafından sunulan bir metriktir. SEMrush Rank, bir web sitesinin SEMrush tarafından tahmin edilen popülarite...

SEOquake “L” İfadesi Nedir?

Daha önce "SEOquake LD İfadesi Nedir?" hakkında yazdığım yazıda SEOquake genel olarak ne olduğundan da bahsetmiştim. SEOquake eklentisi "L" ifadesiyle ilgili olarak "Link" anlamına...

SEOquake “LD” İfadesi Nedir?

SEOquake nedir? SEOquake, web sitelerinin SEO performansını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılan bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera ve diğer...

Popüler WordPress SEO Eklentileri: En İyi 9 SEO Eklentisi

Yoast SEO Yoast SEO, en popüler ve yaygın olarak kullanılan WordPress SEO eklentilerinden biridir. Kapsamlı özellikleri, kullanıcı dostu arayüzü ve SEO optimizasyonu için güçlü araçlarıyla...

Semrush Alan Adı Sıralaması Nedir?

Semrush Alan Adı Sıralaması, bir internet sitesinin Semrush aracılığıyla belirlenen organik arama trafiği için sıralamasını gösteren bir metriktir. Bu sıralama, bir internet sitesinin organik...

Okumaya Devam Edin

0
Konuyla ilgili düşünceleriniz varsa almak isterim, lütfen yorum yapın.x