Sitenizdeki metinlerin yapısı SEO için önemlidir. İçeriğiniz net bir şekilde yapılandırılmışsa, Google’da iyi sıralanma şansınız daha yüksek olacaktır. Bu blog gönderisinde size metin yapısının neden gerekli olduğunu anlatacağım.
İnsanlar bir metni nasıl tarar?
İnsanlar bir şeyi okuyup okumamaya karar vermeden önce bir metni tarama eğilimindedir. Baştan sona okumaya başlamadan önce metninizin ne hakkında olduğunu bilmek istiyorlar.
İnsanların bir metni tararken özellikle baktığı veya okuduğu bazı kısımlar vardır. Bir metnin ilk paragrafı kadar başlıklar ve alt başlıklar da gerçekten önemlidir. Ancak her yeni paragrafın ilk cümleleri de tarayıcıların dikkatini çeker.
Google bir metni nasıl “tarar”?
Tıpkı insanların metinleri belirli bir şekilde taraması gibi, Google da öyle. Google’ın sıralaması için metin yapısını nasıl kullandığına dair size 3 örnek vereyim:
- Google, bazı patentlerinde semantik yakınlık gibi sıralama sinyallerini tanımlamıştır. Anlamsal yakınlık, bir metindeki ilgili kelimelerin o metnin formatını dikkate alırken yakınlığını ifade eder. Kelimelerin anlamsal yakınlığını anlayabilmek için metninizin yapısının net olması gerekir.
- Başka bir Google patentinde, “the makul sörfçü”, Google açıkça başlıklardan bahsediyor. Belirli anahtar kelimeleri içeren başlıklar, belirli bir sayfanın konusu için önemlidir.
- Hummingbird güncellemesiyle Google, eşanlamlıları tanıma konusunda çok daha iyi hale geldi.
Metni anlamak için bir metnin yapısını kullanmayı ima eden daha fazla patent var. Google, zamanla içeriği analiz etmede çok daha iyi hale geldi. Ne kadar iyi yazarsanız, Google’ın içeriğinizi anlaması ve dolayısıyla sıralaması o kadar kolay olur. Ayrıca Google, dili gerçekten anlamak için çok çalışıyor. Örneğin, 2019’da Google , daha alakalı sonuçlar sunmak için dili daha iyi anlamasına yardımcı olan bir Doğal Dil İşleme (NLP) modeli olan BERT’yi tanıttı.
Net bir yapıya sahip makaleler oluşturmak, başka bir nedenden dolayı sıralama üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. İyi yapılandırılmış metinlerin hemen çıkma oranları daha düşüktür ve sosyal medyanın dikkatini çekme şansı daha yüksektir. Bu, kendi içinde, daha yüksek sıralamalara yol açar.
Metninizin yapısını geliştirmeye yönelik ipuçları
Metninizin yapısını geliştirmek istiyorsanız, şunlara dikkat etmeniz gerekir:
1. Metninizin ilk paragrafı
2. Başlıklarınız
3. Her yeni paragrafın ilk cümlesi.
Bir süre önce, bir blog gönderisinin yapısının nasıl kurulacağına dair bir makale yazmıştım. Bir metnin yapısını ayarlamakta sorun yaşıyorsanız, bu makaleyi okuduğunuzdan emin olun.
İlk paragraf
İlk paragrafta gönderinizin ne hakkında olduğunu açıkça formüle etmelisiniz. Basılı metinlerde, bir yazar genellikle bir tür teaser ile başlar, ancak web için yazıyorsanız bunun için zaman yoktur. Okuyucunuzun dikkatini çekmek için sadece birkaç saniyeniz var. İlk paragrafın gönderinizin ana mesajını anlattığından emin olun. Bu şekilde, okuyucunuzun gönderinizin ne hakkında olduğunu anlamasını kolaylaştırırsınız ve: Google’a gönderinizin ne hakkında olduğunu söylersiniz. Bu aynı zamanda ters piramit yöntemi olarak da bilinir. Odak anahtar kelimenizi ilk paragrafa koymayı unutmayın!
Başlıklar
Başlıklar çekici olmalı ve altındaki paragrafın içeriğini açıkça belirtmelidir. Başlıklar, okuyucularınızın metninizi hızlı bir şekilde taramasına ve makalenizi (veya hangi bölümleri) okumak isteyip istemediklerine karar vermesine olanak tanır. Her uzun paragrafın (veya tematik olarak benzer olan bir grup paragrafın) üzerine bir başlık koymanızı tavsiye ederiz.
Yoast SEO eklentimizde, odak anahtar kelimenizi başlıklarınızda kullanıp kullanmadığınızı kontrol ediyoruz. Bir başlığın, bir metin parçasının ne hakkında olacağını tanımlaması, arama motorlarına yardımcı olur. Bir sıralama faktörü olsun ya da olmasın (ve SEO’lar bu konuda tartışırlar), başlıklar, metninizin yapısı için büyük önem taşır. Bu nedenle Google muhtemelen bunları metnin ne hakkında olduğunu belirlemek için kullanacaktır.
Temel cümleler
Bir paragrafın ilk cümlesinin o paragrafın en önemli, çekirdek cümlesi olduğundan emin olun. Ne de olsa insanlar içeriği tararken her yeni paragrafın ilk cümlesini okuma eğilimindedir. Bir paragraftaki diğer cümleler, bu ilk temel cümleyi detaylandırır. Muhtemelen Google, bir metnin konusunu belirlemek için bu cümlelere ekstra dikkat edecektir. Mümkünse, anahtar kelimenizi kullanmak için harika yerlerdir. İyi yapılandırılmış bir makale yazıyorsanız ve konuyla ilgili kalıyorsanız, anahtar kelimeniz birçok temel cümlede doğal olarak ortaya çıkacaktır.