Önemli Not: Tanıtım yazısı fiyatlandırması ile sabit reklam fiyatlandırmasının aynı olmayacağını lütfen unutmayın. Tanıtım makalesi (yazısı) yayınlatmak, sabit reklam görseli yayınlatmaktan daha ucuzdur. Örneğin; bir tanıtım makalesi sitenin belli bir alanında bulunabilir olurken, sabit reklam sitenin tüm alanında görünür olur. Sabit tanıtım görseli siteye giren tüm ziyaretçiler tarafından zorunlu görüntülenirken, tanıtım makalesi için aynı durum söz konusu değildir. Bu yüzden sitenin herhangi bir yerine (makale için, header veya yan sütunlar) süreli reklam daha yüksek fiyattan hesaplanır. Sabit reklam hesaplama aracı için burayı kullanabilirsiniz.
Bir blog veya haber siteniz var diyelim, sizden reklam amaçlı tanıtım yazısı yayımlamanızı istediler. Siz ise nasıl bir fiyatlandırma yapacağınızı bilmiyorsanız işte bu hesaplama aracı size “fikir” verebilir.
Tanıtım yazısı yayınlama fiyatı hesaplaması nasıl yapılır?
Öncelikle şunu belirteyim ki sonra kavga etmeyelim 🙂 Böyle olmaz, şöyle olmaz vs gibi söylemlere karşı şu açıklamayı yapayım;
Tanıtım yazısı yayınlama fiyatı hesaplamanın net bir formülü yoktur. Bu fiyatlandırmayı yapan birçok durum söz konusudur. Bunlardan en çok bilinenleri;
- Sitenin trafiği, hedef kitlesi
- Yayın yaptığı kategori (içerik ağırlığı)
- Blog sitesinin genel mi yoksa sadece belirli bir alan üzerine mi içerik ürettiği
- Söz konusu makalenin yayınlanacak sitenin neresinde olacağı, örneğin başa mı tutturulacak, kategori sayfasında mı yer alacak, ana sayfada mı sabitlenecek ya da widget ile her an her yerde mi olacak vs.
- Yayınlanacak yazının (makalenin) içeriğinden kaç adet dofollow link çıkacağı
Yukarıdakiler sadece en bilenen ve basitleri. Dijital pazarlama kuralları dahilinde ele alıp işlenecek olursa bu seçenekler bir o kadar da artabilir. Tüm bunları göz önünde bulundurursak bu fiyat hesaplama aracının yüzeysel ve genel fikir vermeye yönelik olduğunu anlayabiliriz.
Tanıtım yazısı fiyat hesaplaması nasıl yapılıyor?
Tanıtım yazısı fiyat hesaplaması kullanıcıya (site sahibine) temelde 5 adet soru soruyor ve bu sorulardan aldığı cevaplara dayanarak daha önceden belirlenen senaryo ile hesap sonucunu gösteriyor.
Hesaplamanın yapılabilmesi için ihtiyaç duyulan veriler;
- Sitenizin hangi kategoride olduğu: (Bu seçim fiyat hesaplamasında ilk adımı üstlenir ve sonuçlara etki eder.)
- Sitenin günlük tekil ziyaretçi sayısı: (Sitenin bir günde aldığı tekil ziyaretçi sayısının ortalamasıdır. Site sahibi bu veriyi geçmiş günlere bakarak ortalamasını yazabilir.)
- Sitenin günlük görüntüleme sayısı: (Günlük görüntüleme sayısı genellikle ziyaretçi sayısından daha yüksek olur. Tekil ziyaretçi ile görüntüleme sayısı arasında orantı ayrıca hesaplanarak fiyatlama yapılmaya devam eder.)
- Makale İçeriği Site Kategorisiyle Benzer Mi?: (Bu seçenek seçildiği zaman fiyatlamada belli bir yüzdelik oran ile yukarı taşınır. Seçeneğin işaretlenmesi siteniz ile makalenin konusunun bir biriyle örtüştüğü anlamına gelir. Örneğin bir yemek tarifleri bloğunuz var bir kuruyemişçi antepfıstığı ürünüyle ilgili tanıtım yazısı yayımlamak istiyorsa bu durumda seçenek işaretlenmeli. Fakat teknoloji bloğunda aynı kuruyemişçi tanıtımı yayımlatmak istiyorsa bu durum işaretlenmemeli.)
- Makalenin yayın süresi: (Ömür boyu veya belirli süre seçeneği fiyatların hesaplanmasında rol oynar.)
Önemli Not: Bu hesaplama aracını oluşturma ihtiyacı hissetmememin en büyük nedenlerinden biri, blog sitesini kurduğum müşterilerimden sık aralıklarla “sitemde şu kişi tanıtım makalesi yayınlamamı istiyor, sizce ne kadar ücret istemeliyim?” sorusunun gelmesiydi.
Bu hesaplama aracı başlangıç ve orta düzeydeki yayıncıların fiyat oluşturmasında basit düzeyde fiyat fikri verecektir.
Hesaplama aracına “şunlar dahil edilirse, şu olasılıklar işlenilirse daha iyi olur” dediğiniz noktalar varsa lütfen fikrinizi paylaşın ki hesap senaryosuna dahil edeyim.