SEO temelleri: Etiketler ve kategoriler arasındaki fark nedir?
Etiketler ve kategoriler, içeriğimizi yapılandırmamıza yardımcı olur. Bunları genellikle örneğin blog gönderilerindeki görsel meta verilerde veya bir web sitesinin kenar çubuğundaki tıklanabilir bağlantılar listesinde bulabilirsiniz. Etiketler bazen bir etiket bulutu olarak temsil edilir, ancak bugünlerde çoğu web sitesi bu öğeyi kullanmaktan kaçınır. Etiketler ve kategoriler arasında açık bir fark vardır, ancak birçok kullanıcı bunları karıştırır. Şimdi çoğu durumda, bu son kullanıcı için önemli olmayacak. Ancak, örneğin, WordPress’te, belirli segmentasyonlar için kategorileri ve diğerleri için etiketleri kullanmanın bazı faydaları vardır. Burada, etiketler ve kategoriler arasındaki farkı açıklayalım.
WordPress taksonomileri
WordPress, içerik gruplaması için taksonomileri kullanır. WordPress’teki en yaygın, varsayılan sınıflandırmalar kategoriler ve etiketlerdir, ancak özel bir sınıflandırma oluşturmak da mümkündür.
Taksonomi “düzenli sınıflandırma” olarak tanımlanabilir (Kaynak: Merriam Webster). Bu, genellikle kategorilere giren bazı hiyerarşi veya yapıları gösterir. WordPress’te kategoriler birbirlerinin ebeveynleri veya çocukları olabilir. Çoğu zaman, WordPress’teki etiketler bu yapıya sahip değildir ve genellikle oldukça rastgele kullanılır. Gönderilere nasıl etiket ekleyeceğinizi kontrol etmezseniz, muhtemelen web sitenizde çok sayıda etiket olacaktır. Bunun dezavantajı, birçok etiketin yalnızca bir kez kullanılmasıdır, bu da etiket sayfasını, etiketi eklediğiniz gönderiyle aynı yapar.
Etiketler ve kategoriler arasındaki fark nedir?
WordPress tanımına göre, kategoriler gönderi konularını geniş bir şekilde gruplandırmanıza izin verirken, gönderilerinizi daha ayrıntılı olarak açıklamak için etiketleri kullanabilirsiniz.
İdeal bir dünyada, web sitenizdeki içeriği örneğin sekiz ila on küresel segmentte gruplandırmak için kategorileri kullanırdık. Blogumuzda bu segmentler örneğin A analizi, İçerik SEO, e-Ticaret ve Teknik SEO’dur. Sınırlı bir kategori grubunu koruyarak, web sitenizi ve içeriğinizi odaklı tutabilirsiniz. Şimdi, tabii ki, daha özel gruplara giderek içeriği daha da inceleyebilirsin. Bunun için etiketleri kullanmalısınız .
Kategorilerin hiyerarşik olabilmesi, aradığınız şey buysa, yalnızca kategorilerle yapılacak biraz daha fazla içerik yapısı olduğu anlamına gelir. Ağaçlarla ilgili bir gönderi grubunuz ve karaağaçlarla ilgili bir alt kategoriniz veya alt grubunuz olabilir. Mantıklı, değil mi? Bu aynı zamanda /category/trees/elms gibi URL’lere sahip olabileceğiniz anlamına gelir ve bu yapı zaten doğrudan URL’de görüntülenir. Bunu etiketlerle yapamazsınız. Bu örnekteki etiket “Boston” olabilir. Ağacın özellikleriyle ilgisi yoktur, ancak örneğin o gönderideki bir karaağaç fotoğrafının nerede olduğunu gösterebilir.
Gönderi başına en az bir kategori gereklidir
WordPress’te etiketler ve kategoriler arasında bir fark daha vardır: Bir gönderiye en az bir kategori eklemeniz gerekir. Bunu yapmayı unutursanız, gönderi varsayılan kategoriye eklenecektir. Ayarlar > Yazma bölümünde WordPress’te varsayılan bir kategori ayarlamazsanız, bu “Kategorilenmemiş” olacaktır:
Anlayacağınız gibi, varsayılan “Kategorize edilmemiş”, okuyucularınız için bir anlam ifade etmiyor. Kötü bakım gibi görünüyor, değil mi? Etiketler zorunlu olmadığı için etiketlerde bu sorunla karşılaşmazsınız. Hatta ihtiyacınız olana kadar etiketleri kullanmaktan kaçınmaya karar verebilir ve hatta o zaman bile bunun yerine özel bir taksonomi kullanabilirsiniz. Bu durumda, etiket sınırlaması olmadan ikinci segmentasyon katmanına sahip olacaksınız. Umarım bu, etiketler ve kategoriler arasındaki farkı netleştirir!