Soru net olarak şu şekilde: AdSense reklam başvurusunda, blog sitesinde “Çerez Bildirimi” olup olmamasını değerlendirir mi?
Yani, yeni bir blog açtınız ve Google Adsense reklamları yayınlamak istiyorsunuz. Fakat sitenizde ziyaretçilere gösterilen bir çerez toplama bildirisi yoksa, adsense onayı almanız zorlaşıyor. Reddedilen blogların sayısı ise çoğalmaya başladı.
Çerez Bildirisi Nedir?
Çerez bildirisi, web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, web sitenizin çerezler kullanarak veri topladığını ve işlediğini bildiren bir bildirimdir. Çerezler, kullanıcı deneyimini kişiselleştirmek ve verileri analiz etmek gibi bir dizi amaçla kullanılır. AdSense reklamları da bu çerezlere dayalı hedeflemeyi içerebilir.
Özetle; Ziyaretçi sitenize girdiğinde çerezleri onaylarsa, o kişinin daha sonraki ziyaretlerinde kişiye daha alakalı reklamlar gösterilir. Böylece reklamlardan kazanma olasılığınız artar.
Neden Çerez Bildirisi Eklemek Önemlidir?
AdSense, kullanıcıların gizliliğini ve veri koruma standartlarını ciddiye alır. Bu nedenle, AdSense reklam başvurusu sırasında web sitenizde bir çerez bildirisi olup olmadığını kontrol eder. Çerez bildirisi olmadan, reklam başvurunuz kabul edilmeyebilir veya ertelenebilir.
Çerez bildirisi eklemek, ziyaretçilerinize çerezlerin nasıl kullanıldığını ve nasıl kabul edip reddedebileceklerini anlatmanın yanı sıra, web sitenizin kullanıcı gizliliğini koruma ve yasal gereksinimlere uygun hale getirme sorumluluğunu yerine getirme açısından da önemlidir.
Bazı ülkelerde bununla ilgili yasalar çok katıdır.
Çerez Bildirisi Nasıl Eklenir?
Yazının başından beri “çerez bildirisi” demişim ama siz buna çerez eklentisi de diyebilirsiniz. Tekrar yukarılara gidip revize etmeye erindim. 🙂
WordPress gibi bir içerik yönetim sistemi kullanıyorsanız, kolaylıkla sitenize dahil edebileceğiniz birçok çerez eklentisi mevcuttur. Örneğin, “Cookie Notice,” “Cookiebot,” ve “GDPR Cookie Compliance” gibi eklentilerden size en uygun olanı seçerek kullanabilirsiniz.
! Bu eklentileri yapılandırırken dikkat etmenizde fayda var. Bazı eklentiler çeşitli ülkeler için çeşitli çerez politikası özelliği sunar. Örneğin eklenti, İspanya için başka bir çerez işleyişi sunulurken ABD için daha başka bir çerez işleyiş özelliği sunulabilir. Bu özellikler, çerezlerin hangi katılıkta çalışacağını belirler. Ne yaptığınızdan çok emin değilseniz daha genel olan çerez işleme seçeneklerini seçin. Örneğin, “genel seçenek” ya da “varsayılan” gibi daha basit olanları.
AdSense reklam başvurunuzun onaylanması ve web sitenizin kullanıcı gizliliği ile uyumluluğunun sağlanması için, çerez bildirisi eklemek önemli bir adımdır. Bu adımı atlamamanız ve web sitenizi uygun hale getirmeniz, reklam gelirlerinizi artırmak için önemlidir.
Çelişkiler
Yukarıdaki cümlede “reklam gelirlerinizi artırmak için önemlidir” ifadesini kullandım ama bir çelişki de var.
- X ziyaretçi sitenize girdi ve çerezleri onayladı. Bu durumda aynı ziyaretçinin sitenizi daha sonraki ziyaretlerinde daha alakalı reklamlar gösterileceği için reklam gelirinizin artma ihtimali vardır.
- X ziyaretçi sitenize girdi ve çerezleri onaylamadı. Bu durumda aynı ziyaretçinin daha sonraki ziyaretlerinde reklam gösterilemeyecek veya kısıtlı gösterileceği için reklam geliriniz düşecektir.
- X ziyaretçi sitenize girdi, çerezleri onayladı. Fakat bir daha asla sitenize uğramadı. Bu durumda bu çerezler hiçbir işe yaramaz. Ziyaretçinin ilk girişinde de çerezler yeni alındığı için onaylasa dahi ilk ziyarette alakalı reklamlar gösterilmeyecek, bir sonraki ziyaretinde ve devam eden gezintisinde gösterilecek.
Çerez eklentisi kullanmasak?
Google diyor ki; “Çerez politikası kullanmazsan daha az reklam geliri elde edebilirsin. Çünkü ziyaretçilerine, kabul edilen çerezlerden yola çıkarak alakalı reklamlar göstereceğiz.”
Ben de diyorum; 🙂 “Çerez eklentisi vs hiçbir şey olmadan da Google zaten otomatik reklamlarla ziyaretçilere alakalı reklamlar gösterebiliyor. Çünkü, Google ziyaretçinin IP adresini, cihaz modelini, konum bilgisini, tarayıcı bilgisini ve tarama geçmişini kullanarak bunlar üzerinden kişiye alakalı reklamlar sunabiliyor.” O halde “çerez onayı” daha çok yasal yükümlülükten dolayı gereksinim oluyor. (Reklam bazında düşünürsek.)
Biraz acele ettim ama umarım anlatabilmişimdir. 🙂
ÖNEMLİ GÜNCELLEME (26 Ekim): 16 Ocak 2024’e kadar GDPR mesajı oluşturmak zorunlu oldu. Bu tarihten sonra çerez onayı bulunmayan web sitelerinin “Google’ın AB Kullanıcı Rızası Politikası uyarınca, AdSense reklamlarının gösterilmesi, ayrıca sitelerinizin AEA ve Birleşik Krallık trafiğinden AdSense geliri elde etmesi durdurulacaktır.”
Merhabalar yurtdışında eğitim bloğum var. Reklam yayınlamıyorum şimdilik. Yasa gereği bulunduğum bölgede çerez politikası kullanmam gerekliymiş. Sorum ise, çerez özelliğini eklediğim zaman reklamlardan kazanma olasılığının düşeceğini söyleyen arkadaşım blog yayıncısı arkadaşım var. Sizler ne düşünüyorsunuz hocam acaba? Şimdiden teşekkür ederim ilginiz için.
Merhaba, sorunuza göre yazıyı yeniden güncelledim.
Ek olarak söylemek istediklerim; Arkadaşınızın dediği gibi reklam gelirini azaltabilir. Ama artırabilir de. Eğitim ile ilgili yayın yapıyor ve ziyaretçileriniz genellikle aynı kişilerden oluşuyorsa, işte o zaman çerez eklentisi sizin için mükemmel bir şeydir. Bu durumda reklam kazancınız artmaya başlalar.