back to top
Ana SayfaDijital PazarlamaE-Ticaret Sitesine Müşteri Çekmek İçin 10 Strateji

E-Ticaret Sitesine Müşteri Çekmek İçin 10 Strateji

Kimse ziyaret etmiyorsa, online mağazanız üzerinden satış yapmanız imkansızdır.

Sorun: Girişimciler, herhangi bir web sitesi ziyaretçisinin iyi biri olduğunu düşünme tuzağına düşüyor. Gerçekte, düşük kaliteli trafik (sattığınız ürünle ilgilenmeyen insanlar) göndermek, dönüşüm oranlarını düşürür.

Ürünleriniz ile bir ziyaretçinin ilgisi ne kadar örtüşürse, satış yapma şansınız o kadar yüksek olur.

Peki, gerçekten satın alacak olan müşterileri çevrimiçi mağazanıza nasıl çekersiniz?

1. Sosyal medya biyografilerinizi optimize edin

Sosyal medya, çevrimiçi mağazanıza trafik çekmek için güçlü bir araçtır . Tek sorun? Çoğu sosyal medya platformu, markaların insanları platformdan uzaklaştırmasından hoşlanmaz.

Örneğin Instagram, profil biyografinizde yalnızca bir bağlantıya izin verir. İnsanları e-ticaret web sitenizdeki belirli bir sayfaya yönlendirmenin bir yolu yoktur, bu da web trafiğini artıran sosyal kampanyaları yürütmeyi zorlaştırır.

İnsanları en çok görüntülenen sayfalarınıza yönlendiren bir açılış sayfası oluşturmak için Linkpop’u kullanarak bu soruna geçici bir çözüm bulun, örneğin:

  • En çok satan ürünlerin ürün sayfaları
  • Popüler öğe kategorisi sayfaları
  • Marka hikayeniz
  • Kurşun mıknatıs açılış sayfaları
  • Diğer sosyal medya profilleri

Pink House, bu stratejiyi kullanan bir e-ticaret perakendecisidir. Markanın USP’sini açıklamak ve insanları haber bülteni kayıt sayfasına, diğer sosyal medya kanallarına ve perakende satış yerlerine yönlendirmek için Linkpop’u kullanıyor. En çok satan ürünü Face Fix Serum, sayfadaki en fazla gayrimenkulü talep ediyor – sosyal medya kullanıcılarını çevrimiçi mağazasına yönlendirmek için bir taktik.

2. İçerik oluşturucular ve etkileyicilerle ortak olun

Web sitesi trafiğini artırmak için popüler bir sosyal medya kullanıcısının mevcut kitlesinden yararlanan bir etkileyici pazarlama kampanyası yürütün. Araştırmalar, tüketicilerin %61’inin etkileyici tavsiyelere güvendiğini gösteriyor (markalı sosyal medya içeriğine güvenenlerin yalnızca %38’ine kıyasla).

Anahtar, hedef kitlesi sizinkiyle örtüşen içerik oluşturucular ve etkileyiciler bulmaktır . Onları TikTok Creator Marketplace’te veya Instagram aramasında bulun ve şu yollarla onlarla işbirliği yapın:

  • ücretsiz hediyeler gönderme
  • Ücretli sponsorlu içerik
  • Onları bir satış ortağı olmaya davet etmek

Pants & Socks’ın kurucusu Richard Clews, marka bilinirliğini artırmak için bu yaklaşımı kullanan bir küçük işletme sahibidir. Ünlü İngiltere ve Sussex kriket oyuncusu Jason Roy ve birinci sınıf boksör Nick Campbell dahil olmak üzere birçok ünlü sporcuyla ortaklık kurdu.

Richard, “Bu, erişimimizi artırmanın harika bir yolu, çünkü özel bir niş olmamıza rağmen hedef kitlemiz oldukça büyük; 18 yaş ve üstü erkekler,” diyor. “Spor, hedef kitlemizde farklı yaş gruplarına ulaşmak için mükemmel bir yol oldu.

“Bazı ortak sporcularımızla, logomuzun kıyafetlerinin veya formalarının üzerindeki yerini değiştirdiğimiz, sosyal medyada duyurduğumuz ve tanıyabilen herkese %15 ila %20 indirim kodu sunduğumuz gerçekten harika bir kampanya yürüttük. katılıyor olabilecekleri oyun, maç veya turnuvadaki konum.

3. Flaş indirimler ve promosyonlar yapın

Araştırmalar, alışveriş yapanların %37’sinin çevrimiçi bir satın alma işlemi yapmadan önce genellikle kupon aradığını gösteriyor. Sosyal medya gürültüsünden sıyrılmak ve insanları çevrimiçi mağazanızı ziyaret etmeye teşvik etmek için bunları bir kanca olarak kullanın. Olabilirdi:

  • Yüzde indirimleri
  • “Önümüzdeki 24 saat için %30 indirim” gibi sınırlı süreli satışlar
  • “Ertesi gün ücretsiz gönderim için 50 ABD doları harcayın” gibi ücretsiz gönderim eşikleri
  • İki veya daha fazla ürünü tek tek satın almaktan daha düşük bir fiyata birleştiren ürün paketleri

Daily Deals, MyBulk veya Wheelio gibi indirim uygulamalarını kullanarak kupon oluşturun .

Yatak şirketi Nolah’ın ortak sahibi ve CEO’su Stephen Light, daha sonra onları Facebook Gruplarında tanıtmayı tavsiye ediyor: “Facebook, her biri uygun üyelere sahip binlerce özel topluluğa ev sahipliği yapıyor. Anlaşma arayan e-ticaret müşterilerine adanmış bu gruplardan birkaçına katılmak stratejik olacaktır.

Stephen, “Promosyonlarınızı bu topluluklarda duyurarak web sitenizin trafiğini ve satışlarını hızlandırabilirsiniz” diyor. “Üyelerin çoğu aktif olarak ürünlerde indirim aradığından, bu tekniğin dönüşüme hazır müşteri adaylarını çevrimiçi mağazanıza davet etmesi garanti edilir.” 

4. Optimize edilmiş blog içeriği yazın

Alışveriş yapanların %48’inin alışveriş yolculuğuna Google gibi arama motorlarında başladığını biliyor muydunuz ? Arama motoru optimizasyonu (SEO), e-ticaret mağazanızın arama motoru sonuç sayfasında görünmesine yardımcı olan bir içerik pazarlama stratejisidir.

Hedef kitlenizin aradığı anahtar kelimeleri hedefleyen blog içeriği yazın . Örneğin, çevrimiçi mağazanız aracılığıyla Apple Watch kayışları satıyorsanız, bu “erkekler için en iyi apple saat kayışları” veya “elma saatler su geçirmezdir” olabilir.

Blog içeriğinizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için SEO en iyi uygulamalarını izleyin . Bu şunları içerir:

  • Anahtar kelimeyi meta etiketlere, alternatif metne ve başlıklara gömme
  • Ziyaretçileri kendi web sitenizdeki benzer sayfalara yönlendiren dahili bağlantılar oluşturmak
  • Kısa, net, okunması kolay bir URL yapısı kullanmak
  • Blog yazısının sosyal medya kanallarında aktif olarak dağıtılması
  • Harici web sitelerinden web sitenize geri bağlantılar oluşturun

Örneğin Illuminate Labs , web sitesinde sağlıkla ilgili blog gönderileri yayınlıyor. Başkan Calloway Cook, “Temmuz 2021’de Shopify mağazamıza trafik çekmek için temel strateji olarak içerik pazarlamasına başladık. Şirket blogumuz Illuminate Health’te her hafta iyi araştırılmış birkaç makale yayınlamaya başladık.

“O ay, sitemiz 6.300 organik sayfa görüntülemesine ulaştı. Bir yıl sonra, 2022 yılının Temmuz ayında sitemiz 162.000 organik sayfa gösterimine ulaştı.”

5. Ürün açıklamalarınızı optimize edin

Ürün sayfaları, organik trafik çekmek için optimize edebileceğiniz mevcut içerik parçalarıdır. Ürün açıklamasını hedef müşterinizi göz önünde bulundurarak, onların söylediği cümleleri kullanarak, zorlandıkları noktalardan yararlanarak ve aradıkları anahtar kelimelere atıfta bulunarak yazın.

6. Ücretsiz bir test başlatın

İnsanlar kendileri hakkında bilgi edinmekten hoşlanırlar. Ücretsiz bir sınav kullanarak içeriğinizi geniş ölçekte kişiselleştirin. İnsanların çevrimiçi mağazanızı ziyaret etmek için bir nedeni olmasının yanı sıra, gelecekteki yeniden hedefleme için e-posta adreslerini de toplarsınız. İlk kez gelen ziyaretçileri ödeme yapan müşterilere dönüştürmenin harika bir yolu.

Sınava girenler, son adımdan sonra çevrimiçi alışveriş sepetlerini önerilen ürünlerle anında dolduran kullanışlı Sepete Ekle düğmesiyle kişiselleştirilmiş ürün önerilerinin bir listesini görür.

Ancak unutmayın: Sınava girenlerin tümü dönüşüm sağlamasa da, gelecekteki iletişimi kişiselleştirmek için zaten veri topladınız. Testinizde ne kadar spesifik olursanız, onları çevrimiçi mağazanıza geri çeken pazarlama kampanyaları oluşturma şansınız o kadar artar.

7. Trend olan konular etrafında YouTube videoları oluşturun

YouTube, kullanıcıların dakikada 694 saat video akışı gerçekleştirmesiyle dünyanın en çok ziyaret edilen ikinci web sitesidir .

Trend olan konular etrafında videolar oluşturarak YouTube’un inanılmaz potansiyelinden yararlanın. Pazar araştırması yapın ve kitlenizin ilgilendiği konuları ortaya çıkarın. İçeriğinizi sunmak için ilgi çekici bir biçim seçin (“nasıl yapılır” kılavuzu veya video eğitimi gibi) ve bunu işletmenizin YouTube kanalına yükleyin.

YouTube bir arama motoru ve sosyal medya karışımıdır. Aşağıdaki YouTube SEO en iyi uygulamalarını uygulayarak hedef pazarınızın videolarınızı bulma olasılığını artırın :

  • Kullanıcıları videonuzu tıklamaya teşvik eden özel bir küçük resim yükleyin
  • Hangi terimlerin içeriğinizle alakalı olduğunu YouTube’a göstermek için video etiketleri ekleyin
  • Video izlenme süresini artırmak için açıklama kutularını, oynatma listelerini ve bitiş ekranlarını kullanın
  • Videonuzla ilgilenen birinin arayacağı anahtar kelimeleri içeren video açıklamaları yazın.

8. Bir e-posta bülteni oluşturun

Gelen kutusu, müşterilerinize giden doğrudan bir hattır. Anında organik erişim sağlama gücüne sahip sosyal medya kanallarının aksine, e-posta pazarlaması potansiyel müşterilerinizle iletişim kurmanın bir yolunu garanti eder.

Ancak potansiyel müşterilere e-posta göndermek için önce onların posta listenize katılmalarını sağlamanız gerekir. Bunu ücretsiz olarak bir şeyler vererek yapın. 

  • Ücretsiz sınav/anket
  • Kupon kodu
  • Bir indirilebilir PDF

9. Google Ads kampanyaları yürütün

İnsanların %49’unun alışveriş yolculuğuna bir arama motorunda başladığını zaten biliyoruz. Onlara ulaşmak için Google Ads’ü çalıştırın. Onlar zaten sattığınız ürünleri arayan insanlardır ve bu da onları harika bir potansiyel müşteri kaynağı yapar.

10. Bir eşantiyon düzenleyin

Organik sosyal medya bazen bir boşluğa bağırmak gibi gelebilir. Dikkat çekmenin sırrı, insanların ilgisini çekmek isteyeceği bir şeyi paylaşmaktır.

Yarışmalar en iyi örnektir. Instagram eşantiyonları , standart gönderilere göre 3,5 kat daha fazla beğeni ve 64 kat daha fazla yorum görüyor çünkü kullanıcılar ücretsiz olarak bir şeyler kazanma şansına sahipler.

En çok satan ürünlerinizi paketleyin ve bir şanslı kazanana verin. Girmek için, markanız için bir tür pazarlama yapmalarını sağlayın. Bu olabilir:

  • Gönderiyi beğenmek
  • İşletmenizin sosyal medya hesabını takip etme
  • Gönderiyi kendi Hikayelerinde paylaşmak
  • Yorumlarda bir arkadaşını etiketlemek
  • E-posta veya SMS listenize abone olma

Kabul edilirse, insanlar çekilişe ücretsiz bir şeyler kazanmak için girdikleri için kulağa mantıksız gelebilir . Ancak, giren herkes için zorunlu olan e-posta aboneliğiniz varsa, rekabet sona erdiğinde potansiyel müşterilerinizin ayrıntılarını yeniden hedeflemeye devam edersiniz.

Soru cevap şeklinde özet

Müşterileri sanal olarak nasıl çekersiniz?

  • Influencer pazarlama kampanyaları yürütün.
  • Hedef müşterinin arama sonuçlarında görünen blog içeriği yazın.
  • Sosyal medyada bir çekiliş düzenleyin.
  • Gazetecilerin isteklerine yanıt vererek ücretsiz reklam alın.
  • Bir tavsiye pazarlama programı oluşturun.

İşletmemi sosyal medyada nasıl tanıtabilirim?

  • İçerik oluşturucular ve etkileyicilerle ortak olun.
  • Trend olan konular etrafında videolar üretin.
  • Flaş indirimleri ve promosyonları paylaşın.
  • Pinterest açısından zengin pinleri etkinleştirin.

E-ticaret web sitemi ücretsiz olarak nasıl tanıtabilirim?

  • Bir sosyal medya eşantiyonuna ev sahipliği yapın.
  • Müşterilerin komisyon karşılığında ürünleri tavsiye etmelerini sağlayın.
  • Arazi ücretsiz basın kapsamı.
  • Craigslist gibi ücretsiz reklam sitelerinde listeleyin.
  • Yerel bölgenizdeki ağ oluşturma etkinliklerine katılın.

En iyi pazarlama stratejisi nedir?

En iyi pazarlama stratejisi, hedef pazarınıza odaklanan stratejidir. Demografik bilgileri, ilgi alanları ve sıkıntılı noktaları dahil olmak üzere alıcı kişiliğinizi oluşturun ve halihazırda kullanmakta oldukları kanallar aracılığıyla onlara ulaşan bir pazarlama stratejisi oluşturun.

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

AdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense reklam konusunda sürekli en iyi performansı yakalayabilmek için güncel gelişmeleri olabildiğince takip etmeye ve uygulamaya çalışıyorum. Bloglarımdan biriyle bu konuda denemeler yapıyor ve...

AdSense ve Dijital Reklamcılık Sektörüne “ÇEREZ” Darbesi!

Çerezler çerezler çerezler... Son zamanlarda blog sitelerinden reklam kazancı sağlayanların gündemini meşgul eden konulardan biri de çerezler. "Biri de" dediğime göre başka bir şey daha...

WooCommerce ile İki Farklı Para Biriminde Satış Yapmak

WooCommerce, birden fazla para biriminde satış yapmanıza olanak sağlayan bir e-ticaret platformudur. İki farklı para biriminde satış yapmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz. WooCommerce Ayarlarınızı...

Veri Analitiği ile Pazarlama Stratejilerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?

Günümüzde işletmeler, müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunmak için veri analitiği kullanmaktadır. Pazarlama stratejileri de bu verilerin kullanımıyla geliştirilebilir. Veri analitiği,...

WooCommerce Ürün Sayfasına WhatsApp Sipariş Butonu Eklemek

WordPress ve WooCommerce alt yapılı E-Ticaret sitesinde ürünlere kolayca WhatsApp ile sipariş ver butonu ekleyebilirsiniz. Her ürün sayfasında ayrı ayrı görünen WhatsApp butonuna tıklandığı...

Okumaya Devam Edin