Başlamadan: Yazı vaktinizi almamasın diye başında belirtmek isterim ki, mevcut hatayı gideremedim.
Bugün Jetpack kurulumu sırasında “[IXR -32300: transport error: http_request_failed cURL error 52: Empty reply from server]” şeklinde bir hata aldım. Hata kurulumun en başında ortaya çıktığı için bir sonraki adıma geçemedim.
Hata kodunun öncesinde web adresinin ismi de yazıyor, hatanın tam hali şu şekilde: The Jetpack server was unable to communicate with your site https://www.SİTEADRESİ.com [IXR -32300: transport error: http_request_failed cURL error 52: Empty reply from server]
Yani özetle Jetpack sitemizin bulunduğu sunucudan yanıt alamıyor.
İlk olarak sunucu yönetim panelinden Güvenlik Duvarı Kısıtlama ayarlarına vs baktım. Herhangi bir kısıtlama modülü aktif mi diye. Doğrudan bunu bağlayan bir güvenlik duvarına rastlamadım. Yine de tercihlerde değişiklikler ve deneme yapsam da bununla ilgili çözüm olmadı.
Daha sonra alternatif CRON işlemini kullanmak için wp-config.php dosyasına define(‘ALTERNATE_WP_CRON’, true); eklemesi yaptım. Bu da sorunu çözmedi. Hatta sitenin bozulmasına ve hiç açılmamasına neden oldu 🙂 Bu kodu ekledikten sonra web sitesi aşağıdaki hatayı vererek açılmadı;
Web sitenizde kritik bir hata oluştu. Lütfen talimatlar için site yöneticisi e-postası gelen kutunuzu kontrol edin.
Config’de de umduğumu bulamadığım için değişiklikleri geri aldım.
Sorun CRON işlemleriyle ilgili olduğu için sunucu panelinden CRON istekleri alanından CRON tanımlamaları ve yaladığım URL ile ilgili tanımlamalar yaptım, o da işe yaramadı.
Özetle, benim aldığım bu hatanın nedeni tamamen sunucudan kaynaklanıyor. Hatanın giderilmesi için sunucu firmasına destek açık durumu bildirmek gerekiyordu. Fakat ben zaten farklı bir sunucu firmasına taşınacağım için hiç uğraşmadım. Sizde de benzer sorunlar çıkıyorsa doğrudan hosting aldığınız firmaya durumu bildirebilirsiniz.
Sadece Jetpack hatası içinde değil. Zamanlanmış makaleler yayınlanmıyorsa veya otomatik güncellemeler çalışmıyor ya da planlanmış zamana göre gecikiyorsa bunların tamamı hosting firması tarafından çözülecek sorunlardır. Daha doğrusu paketinize verilecek ekstra yetkilerle sorununuz giderilebilecek.