Blog sitesinde veya e-ticaret sitesinde kaliteli içerik nedir ve nasıl oluşturulur?
Kaliteli içerik yazmak, her SEO stratejisinin önemli bir yönü olmalıdır. Ancak içeriğiniz ne zaman yüksek kaliteli kabul edilir? Ve yüksek kalite, Google için ne ifade ediyorsa, kullanıcılarınız için de aynı anlama mı geliyor? Bu makalede, kaliteli içeriğin ne olduğunu ve içeriğinizin hedefi tutturduğundan nasıl emin olabileceğinizi tartışacağım. Bazı yaratıcı yazma becerileri gerektirecektir. Ama merak etmeyin, bir sonraki Hemingway olmak zorunda değilsiniz. Doğru şeylere odaklanarak, kullanıcılarınızın memnuniyetle okuyacağı yüksek kaliteli içerikler oluşturabilirsiniz.
Kaliteli içerik nedir?
İşte milyon dolarlık soru. Nasıl iyi içerik yazılacağını bilmek, daha fazla ziyaretçi, daha düşük hemen çıkma oranları ve daha yüksek dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Ancak içeriğinizin kalitesini kim belirliyor? Kolay cevap: kullanıcılarınız. Ancak bu, doğru içeriği oluşturmayı da zorlaştırıyor. Çünkü her kullanıcı farklıdır ve farklı bir arama amacına sahiptir. Yine de ortak bir noktaları var. Her kullanıcı ne istediğini bilir. Bu arada, hala kitlenizin ne hakkında okumak istediğini çözüyorsunuz!
Kaliteli içerik yazmakla ilgili bir makalenin böyle başlamasını beklemezsiniz, değil mi? Endişelenme, kesinlikle işimiz bitmedi! İçeriğinizin kalitesi nihai olarak kullanıcılarınız tarafından belirlense de, iyi düşünülmüş, okunabilir ve çekici bir içerik elde ettiğinizden emin olmak için atabileceğiniz birkaç adım vardır. Başka bir deyişle: kullanıcılarınız ve arama motorları tarafından yüksek kaliteli olarak kabul edilmeye uygun içerik. Ve evet, bu biraz zaman alacak. Ama iyi harcanmış zaman, güven bana. Harika içerik yazarak neler elde edebileceğiniz konusunda daha önce söylediklerimi unutmayın.
Kaliteli içerik neden önemlidir?
Her şeyden önce, kullanıcılarınız için iyi içerik oluşturmalısınız. Web sitenizi ziyaret eden kişilerin, siteniz kötü içerikle doluysa çok uzun süre kalma olasılığı düşüktür. Ancak tek sebep bu değil; Düşük kaliteli içerik SEO için de kötüdür. Google her zaman daha akıllı hale geliyor ve şimdi düşük kaliteli içeriği tespit etmenin bir yolunu bulduklarını söylüyorlar. “Yardımcı içerik güncellemesi” ile Google, sitenizdeki düşük kaliteli sayfaların miktarını ölçmeye başlamak istiyor. Genel kalite yeterince iyi değilse, tüm sayfalarınızın sıralaması daha düşük olabilir. Bu nedenle, şimdi her zamankinden daha fazla kaliteli içerik oluşturmaya odaklanmanız gerekiyor.
Kaliteli içerik nasıl oluşturulur?
1. Okurlarınız için yazın, kendiniz için değil
Bir e-ticaret siteniz varsa, okuyucuların sunduğunuz ürün veya hizmetler hakkında bilgi sahibi olmasını istersiniz. Bir blog yazarıysanız, okuyucuların sizi ve ilginizi çeken konuları tanımasını istersiniz. Bununla birlikte, kullanıcılarınızın gerçekte ne hakkında okumak istediklerini dikkate almak da önemlidir. Ne gibi çıkarları var? İşletmenizle ilişkilendirebileceğiniz hangi olayları veya haberleri takip ediyorlar? Ve onları sitenize yönlendiren hangi ‘sorunları’ düzeltmeye çalışıyorlar?
Yüksek kaliteli içerik oluşturmanın ilk adımı, kitlenizin aradığı bilgileri içerdiğinden emin olmaktır. Kullanıcılarınızın hangi bilgileri aradığını öğrenmek için uygun anahtar kelime araştırması yapmanız gerekir. Bu, hangi konularda yazacağınızı ve hedef kitlenizin hangi kelimeleri kullandığını belirlemenize yardımcı olacaktır. Daha fazla ziyaretçi ve daha düşük hemen çıkma oranları Google’a sayfanızın arama sonuçlarında gösterilmek için iyi bir sonuç olduğunu söylediğinden, anahtar kelime araştırması sıralamanıza da yardımcı olur.
2. İçeriğinizi okunabilir ve ilgi çekici hale getirin
Mesajınızı iletmek ve insanların tüm blog yazınızı veya sayfanızı okuduklarından emin olmak istiyorsanız, içeriğinizin okunmasını kolaylaştırın. Ne anlama geliyor? Metninizin yapısı ve kullandığınız kelimeler hakkında düşünmek anlamına gelir. Başlıkları veya paragrafları olmayan çok fazla metin insanları korkutur, bu yüzden bunları kullandığınızdan emin olun. Okurken okuyucularınıza biraz hava veriyorlar. Ek olarak, zor kelimelerin kullanımını sınırlamaya çalışın ve cümlelerinizin uzunluğu konusunda dikkatli olun. Bunlar, içeriğinizin anlaşılmasını zorlaştırabilir ve bu da okuyucunuzu yavaşlatır. Ve son olarak, ilgi çekici hale getirmek için metninizde varyasyon kullanmak iyidir. Eşanlamlıları kullanın ve daha uzun cümleleri daha kısa olanlarla değiştirin.
Odaklanılması gereken bir diğer önemli konu: Yazarken eğlenin! Ve yazarken kişisel olun. Bu, rakiplerinizden farklı kaliteli içerik yazmanıza yardımcı olur ve kullanıcıların sizi ve markanızı tanımasına yardımcı olur. Daha fazlasını bilmek ister misiniz?
3. Arama amacınızı ve hedefinizi düşünün
Temel bilgilerle başlayalım. Arama amacı ne anlama geliyor? Arama amacı, birinin belirli bir arama yapmasının nedenidir. amaçlarını anlatmak için kullanılan terimdir. Örneğin, cevaplanması gereken bir soruları var mı? Yoksa çevrimiçi bir şey mi satın almak istiyorlar? Birisinin arama amacı, içeriğinizin kalitesini nasıl değerlendirdiği konusunda bir fark yaratır. O anki ihtiyaçlarını karşılıyorsa, sayfanızda daha uzun süre kalırlar. Ancak bir sorunun yanıtına ihtiyaç duyarlarsa ve girdikleri sayfa onlara yalnızca ürün satmaya çalışırsa, siz farkına varmadan gitmiş olurlar.
Belirli bir sayfa için içerik oluştururken arama amacını dikkate almak önemlidir. Bu nedenle, hedeflerinizi kullanıcıların sahip olabileceği farklı arama amaçlarıyla eşleştirmenizi tavsiye ederim. Bülteninize daha fazla abonelik almak hedeflerinizden biri mi? O zaman bu abonelik düğmesini, bilgi amaçlı kullanıcıların geldiği sayfalara eklemelisiniz.
Bir ziyaretçinin işlemsel bir amacı var mı (anlamı: bir şey satın almak istiyorlar)? Doğru sayfaya geldiklerinden emin olun. Birisi “X Ürünü” terimini ararsa, o ürünle ilgili bir konuyu tartışan bir blog gönderisine ulaşmasını istemezsiniz. İdeal olarak, “X Ürünü”ne ayrılmış bir sayfaya gelmelerini istersiniz. Ancak, “X Ürünü”nün birden fazla varyasyonuna sahip olduğunuzda bir kategori sayfası da çalışır.
Tabii ki, deneyim bize her zaman o kadar siyah ve beyaz olmadığını söylüyor. Yine de, kullanıcılarınızın sahip olabileceği arama amacını dikkate almakta fayda var. İçeriğinizin odağını ve belirli bir sayfaya veya gönderiye hangi harekete geçirici mesajları eklemek istediğinizi belirlemenize yardımcı olacaktır. Başlamanın harika bir yolu, içerik tasarımı zihniyetini benimsemektir. Bu zihniyet, gerçek ihtiyaçlara göre kullanıcı merkezli içerik üretmenize yardımcı olur. Ayrıca, bazı girdiler için, harika içerik oluşturmak üzere arama sonuçlarına bir göz atmanızı tavsiye ederim.
4. Güvenilir olun
İnsanlar sayfanıza geldiğinde, güven oluşturmak da önemlidir. Özellikle sitenize henüz aşina değillerse. Hedef kitlenize güvenilir olduğunuzu göstermelisiniz . Nasıl? Birincisi, açık ve kullanıcı odaklı bir şekilde yazarak. İkinci olarak, gerçek fotoğraflar daha fazla güven oluşturduğundan ve sitenize kişisel bir his verdiğinden, stok fotoğraflardan uzak durmaya çalışın. Aynısı ‘Hakkımızda’ sayfanız için de geçerlidir. Ekibinizin gerçek fotoğraflarını kullanmaya çalışın.
Üçüncüsü, Google’a derecelendirmeler, doğru sayfalara referanslar ekleyin ve HTTPS’yi kurun. Bu, kullanıcılarınızın ve Google’ın sitenizin gerçek bir işletmeye veya kişiye ait olduğunu anlamalarına yardımcı olur ve bu da onların sitenizde mutlu ve güvenli bir şekilde gezinmelerine olanak tanır. Bir e-ticaret siteniz var mı? O zaman güven yaratarak satışları artırmanın bu 7 yoluna bir göz atın.
5. İçeriğinizi güncel tutun
Kaliteli içerik yazmanın bir diğer önemli unsuru, güncel ve alakalı olduğundan emin olmaktır. Bu, insanların doğru bilgileri bulabildiğinden emin olmak için içeriğinizi zaman zaman güncellemeniz gerektiği anlamına gelir. Ama bu neden bu kadar önemli? Çünkü kullanıcılarınıza son gelişmelerden haberdar olduğunuzu gösterir ve onlara her zaman doğru bilgi sağlayabilirsiniz. Başka bir deyişle: güven oluşturur ve hedef kitlenizin sitenize geri dönmesini sağlar. Google’a sitenizin ‘canlı’ ve alakalı olduğunu gösterdiğinden, web sitenizi ve blog yazılarınızı güncel tutmak SEO için de önemlidir. Bu nedenle, içeriğinizi düzenli olarak güncellemek için bir zaman planladığınızdan emin olun.
Bonus: Site yapısına zaman ayırın
Şimdiye kadar tartıştığımız beş adım, okunması kolay ve kullanıcı merkezli içerik yazmanıza yardımcı olacaktır. Ardından, eşit derecede önemli olan fazladan bir adımı vurgulamak istiyorum: site yapınız üzerinde çalışmak. Bu önemlidir, çünkü kullanıcıların ve arama motorlarının kaliteli içeriğinizi bulmasına yardımcı olacaktır.
Site yapısı, sitenizin içeriğini düzenleme şeklinizi ifade eder. Herhangi bir katı SEO stratejisinin hayati bir parçasıdır. Sitenizi iyi yapılandırdığınızda, arama motorları URL’lerinizi daha iyi dizine ekleyebilecektir. Google’ın, tek tek sayfalarınızın önemini ve hangi sayfaların birbiriyle ilişkili olduğunu belirlemesine yardımcı olur. Ek olarak, iyi bir site yapısı, kullanıcıların sitenizde yollarını daha kolay bulmalarına olanak tanır. Kaliteli içeriğinizi arama sonuçlarında ve web sitenizde bulmalarına yardımcı olacaktır. Bu nedenle, site yapınızı mükemmelleştirmekten kazanacağınız çok şey var.
Kaliteli içerik hakkında hızlı bir özet
İyi yapılandırılmış ve okunabilir içerik, sizi Google’da hemen üst sıralara taşımasa da, uzun vadede SEO’nuz üzerinde kesinlikle olumlu bir etkiye sahip olacaktır. Bu nedenle, gönderi ardına (veya sayfa sayfa) gönderi yayınlamaya başlamadan önce, birkaç adımı göz önünde bulundurmaya değer.
Okuyucularınız için yazdığınızdan, içeriğinizi okunabilir hale getirdiğinizden, arama amacınızı hedeflerinizle eşleştirdiğinizden, güvenilir olduğunuzdan, içeriğinizi güncel tuttuğunuzdan ve site yapınız üzerinde çalıştığınızdan emin olun. Sonuç: okuyucularınızın takdir edeceği çekici içerik. Bunun ziyaretçi sayınız, hemen çıkma oranlarınız ve dönüşümleriniz üzerinde olumlu bir etkisi olacaktır.

