Google’daki birçok konu için arama sonuçlarının size en iyi sonuçları vermediği muhtemelen bir sır değil. Pek çok konu, yüksek ücretli reklam alıcıları ve büyük bütçeli şirketler tarafından okunabilirlik ve kullanıcı deneyimi pahasına aşırı optimize edilmiş SEO içeriği yazmak için gasp ediliyor. Sonuç, arayan için hüsrandır. Google bunun farkında ve yeni bir Faydalı İçerik Güncellemesi ile arama sonuçlarını çeşitlendirmeye çalışıyor.
Ne oluyor?
Sektörümüzü bir süredir takip ediyorsanız, son birkaç yılda Google aramanın ölümünü anlatan birçok makalenin çıktığını fark etmişsinizdir. Okumadıysanız, The Open Secret of Google Search in The Atlantic’i veya bu yılın başlarında viral olan Google Search is Dying yazısını okuyun. Bazı konuların arama sonuçlarının kullanılamaz ve yararsız olduğunu hemen keşfedeceksiniz. Bu, Google için iyi bir görünüm değil.
SEO şirketleri ve pazarlama ajansları, arama yapanları değil, arama motorunu memnun etmek için yıllarca aşırı optimize edilmiş SEO içeriği pompaladılar, arama sonuçlarını ortalamadan kötüye kadar spam olarak gönderdiler, aynı şeyleri defalarca açıkladılar.
Elbette içeriğinizi optimize etmek kötü bir şey değil. Yıllardır içeriğinizi geliştirin diyoruz. Ancak optimize edilmiş ve aşırı optimize edilmiş arasında bir fark vardır.
Geleceğe yatırım
Google, arama sonuçlarını yeni ve daha iyi sesler için daha iyi ve daha hoş hale getirmenin yollarını araştırıyor. Ortaklıktan sıyrılan bir şey bulmak için belgelerin ortak noktalarına bakan bilgi kazanma patenti gibi, algoritmalarında önerilen iyileştirmeler için patentler üretiyorlar.
Google ayrıca dil anlayışına ve AI kullanımına büyük yatırım yaptı. MUM ve BERT dil modelleriyle Google, aksi takdirde yolun kenarına bırakılacak içeriği ortaya çıkarmak ve anlamak için mükemmel araçlara sahiptir. Arama sonuçlarını manipüle etmek için yazılan içerik ile arama yapanları memnun etmek için yazılan yüksek kaliteli, benzersiz içerik arasında daha iyi ayrım yapmalıdır.
Şimdi, Google’ın içgörülerini birleştirme ve Faydalı İçerik Güncellemesi ile algoritmalarına yeni bir ekleme başlatma zamanı. En son Ürün İnceleme güncellemeleriyle birleştiğinde, bu, uzman içeriğini ön plana çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu güncelleme işleri gerçekten sarsma potansiyeline sahip.
Yararlı İçerik Güncellemesi nedir?
Yararlı İçerik Güncellemesi, Google’da arama sonuçlarında daha fazla çeşitlilik elde etmeyi amaçlayan daha önemli bir projenin parçasıdır. Google bunu, insanlar tarafından yazılmış, insanlar için daha orijinal, yararlı içeriği ortaya çıkarmak olarak tanımlar. Google’dan Danny Sullivan, “Testlerimiz, bunun özellikle çevrimiçi eğitimin yanı sıra sanat ve eğlence, alışveriş ve teknolojiyle ilgili içerikle ilgili sonuçları iyileştireceğini tespit etti” dedi.
Google, okuyuculara tatmin edici bir deneyim yaşatan içeriği ödüllendirmeyi amaçlar ve sadece arama motorlarını memnun etmek için yazılan içerikleri alt sıralara düşürür. Bunun için Google, değerini belirlemek için yalnızca sitenizdeki belirli bir içeriğin kalitesine değil, aynı zamanda sitenizin geri kalanında ne yaptığınıza da bakar.
“Bu güncelleme, web sayfalarını sıralamak için diğer birçok sinyal arasında değerlendirdiğimiz, site çapında yeni bir sinyal sunuyor. Google, sistemlerimiz çok az değere sahip, düşük katma değerli görünen veya arama yapanlar için özellikle yararlı olmayan içeriği otomatik olarak tespit ediyor” diyor.
Ayrıca, “Genel olarak nispeten yüksek miktarda yardımcı olmayan içeriğe sahip olduğu belirlenen sitelerdeki herhangi bir içeriğin – yalnızca yardımcı olmayan içerik değil – Web’in başka bir yerinde görüntülenmesi daha iyi olan başka içerik olduğu varsayıldığında, Arama’da iyi performans gösterme olasılığı daha düşüktür. Bu nedenle işinize yaramayan içerikleri kaldırmak, diğer içeriklerinizin sıralamasına yardımcı olabilir.”
Bu senin için ne anlama geliyor?
Yüksek sıralamalar elde etmek için düşük kaliteli içerik paylaşıyorsanız, başınız belaya girebilir. Tavsiyemiz her zaman arama motorları için değil, arama yapanlar için fark yaratan, yüksek kaliteli, benzersiz içerik yazmak olmuştur. Yine de, herkesin yazdıklarını siz yazıyorsanız, bu yeterince iyi olmayacaktır.
Eşsiz olmak ve yüksek kaliteli şeyler yazmak daha da önemli olacak. Bazı konularda EAT, uzmanlık ve güvenilirliğin ne anlama geldiği ve bunun nasıl görüleceği konusunda giderek daha fazla söz sahibi olacaktır.
Bu Faydalı İçerik Güncellemesinde dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta, bunun site çapında olmasıdır. Bu, ana konunuz için mükemmel bir köşe taşı makaleniz olsa bile, sitenizin diğer bölümlerindeki düşük kaliteli içeriğin sitenizin üst sıralarda yer almasını engelleyebileceği anlamına gelir. Bu, içeriğinizin kalitesini artırarak veya düşük kaliteli öğeleri kaldırarak sitenizin geri kalanını iyileştirmeyi gerekli kılabilir. Elbette, rotanız neyi başarmak istediğinize bağlıdır.
Google, stratejinizi doğrulamak için kendinize sorabileceğiniz kullanışlı bir soru listesi paylaştı:
- İşletmeniz veya siteniz için, içeriği doğrudan size geldiğinde faydalı bulacak mevcut veya hedef kitleniz var mı?
- İçeriğiniz, birinci elden uzmanlığı ve derin bir bilgiyi (örneğin, bir ürün veya hizmeti fiilen kullanmış olmaktan veya bir yeri ziyaret etmekten gelen uzmanlık) açıkça gösteriyor mu?
- Sitenizin birincil bir amacı veya odak noktası var mı?
- İçeriğinizi okuduktan sonra, birileri bir konu hakkında hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak kadar öğrendiklerini hissederek ayrılır mı?
- İçeriğinizi okuyan biri, tatmin edici bir deneyim yaşamış gibi hissedecek mi?
- Temel güncellemeler ve ürün incelemeleri için rehberliğimizi göz önünde bulunduruyor musunuz?
Bu güncelleme için içeriğinizi nasıl kontrol edebilir ve geliştirebilirsiniz?
İçeriğinizi geliştirmek veya öğeleri silme konusunda dengeli bir karar vermek için ne yapabilirsiniz? Google, içeriğinize bakarken kendinize sormanız için yararlı bir soru listesi paylaştı. Bu sorulardan herhangi birine evet yanıtı vermek kırmızı bayrak olmalıdır. Bunu Google’ın Faydalı İçerik Güncellemesi gönderisinde bulabilirsiniz, ancak gelecek nesiller için aşağıda paylaşacağız:
- İçerik, insanlar için değil, öncelikle arama motorlarından insanları çekmek için mi?
- Bazılarının arama sonuçlarında iyi performans göstereceğini umarak farklı konularda çok sayıda içerik mi üretiyorsunuz?
- Birçok konuda içerik üretmek için kapsamlı otomasyon kullanıyor musunuz?
- Esas olarak başkalarının söyleyeceklerini çok fazla değer katmadan mı özetliyorsunuz?
- Bir şeyler hakkında, başka türlü mevcut izleyicileriniz için yazacağınız için değil, sadece trend oldukları için mi yazıyorsunuz?
- İçeriğiniz, okuyucuları diğer kaynaklardan daha iyi bilgi almak için tekrar arama yapmaları gerektiği hissine kaptırıyor mu?
- Google’ın tercih edilen bir kelime sayısı olduğunu duyduğunuz veya okuduğunuz için belirli bir kelime sayısına mı yazıyorsunuz? (Hayır, yapmıyoruz).
- Herhangi bir gerçek uzmanlığa sahip olmadan, bunun yerine arama trafiği alacağınızı düşündüğünüz için niş bir konu alanına girmeye mi karar verdiniz?
- İçeriğiniz, bir ürünün, filmin veya TV şovunun onaylanmadığı halde çıkış tarihi olduğunu önermek gibi aslında cevabı olmayan bir soruyu yanıtlama sözü veriyor mu?
Yararlı İçerik Güncellemesi yakında kullanıma sunulacak
Google, arama sonuçlarını çeşitlendirmek için Faydalı İçerik Güncellemesi başlatacak makalesi Yoast SEO kaynakları ile oluşturulmuştur.