back to top
Ana SayfaWordPressGoogleGDPR Mesajı AdSense Kazancını %50 Düşürdü

GDPR Mesajı AdSense Kazancını %50 Düşürdü

Merhabalar, bu bloğu basit bir dille ve teknik terimlere girmeden yazmaya çalışacağım. Konu, globalde 4 farklı dil ile yayın yapan yüksek hitli bir bloğun, GDPR mesajı yayınıyla AdSense gelirinin yarı yarıya düşmüş olması olsa da, öncesinde GDPR nedir onu anlamamız gerekiyor.


GDPR Mesajı” dediğim şey, bir web sitesine girdiğiniz zaman, o sitenin sizden “çerez kullanımı” için izin isterken karşınıza çıkardığı “onay mesajıdır.” Aşağıdaki örneğe bakalım;

Real Cookie Banner
Real Cookie Banner

Yukarıda görüldüğü gibi web sitesine girildiğinde çerez kullanımının onayına dair bir mesaj çıkıyor ve Accept All butonuyla kabul edilmesini ya da Continue Without Consent butonuyla onay vermeden sitede gezinmeye devam edilmesini istiyor.

Burada; onay verilmesi durumunda, web sitesi çerezleri kullanmaya başlayacaktır. En basit mantıkla, size daha alakalı reklamlar gösterecektir. Bu şekilde düşünebilirsiniz. Onay vermezseniz, çerez kullanımı devre dışı kalacak ve sizinle alakalı değil de daha genel reklamlar gösterilecektir. Reklamların çoğunun da kısıtlanması söz konusu.

Bu arada yukarıda görseli olan GDPR sistemi “Real Cookie Banner” eklentisine aittir.

Hiç beğenmediğim eklentilerden birisi ama Google onaylı olduğu için denemek istedim. Tekrar tekrar denedim ve yine beğenmedim.. 🙂


Diğer Google onaylı servislerden biri de Cookiebot. Aslında bunu kullanmak istiyordum ama mail serverlarında sorun varmış ve doğrulama e-postası alamadığım için kaydı tamamlayamadım.

Bir diğer Google onaylı servislerden biri de “GDPR Cookie Consent“dir. WordPress için CookieYes olarak da bilinir. 1 Milyondan fazla aktif kullanıcıyla alanında başarılı eklentilerden biridir. Tabii ki Google onaylı olmasını unutmuyoruz.

Google onaylı GDPR nedir?

Sürekli Google onaylı diyorum, peki nedir bu Google onaylı GDPR ya da eklenti?

“Google tarafından onaylanan bir eklenti, Google tarafından kapsamlı bir değerlendirmeden geçirilmiş bir eklentidir. Bu değerlendirme, eklentinin GDPR uyumluluğunu, güvenlik özelliklerini ve kullanıcı dostu olmasını kapsar.”

“Google tarafından onaylanan bir eklenti, web sitenizi GDPR uyumlu hale getirmenin güvenilir bir yoludur. Eklenti, eklentinin GDPR ile uyumluluğunu ve güvenlik özelliklerini garanti eder.”

Yani özetle: Bu eklentiler, gerekli GDPR şartlarını sağlıyor mu diye Google ekiplerince incelenerek geçer not almışlar. Bu yüzden Google’ın önerileri arasında yer alır.


GDPR konusuna genel bakış

Avrupa Birliği’nde 1 Ocak 2018’de yürürlüğe giren Genel Veri Koruma Tüzüğü‘ne (GDPR) göre tüm web sitelerinin, ziyaretçilere bir “çerez kullanımı onay mesajı” göstermesi ve ziyaretçinin rızasının alınması gerekiyor.

GDPR, bireylerin kişisel verilerinin nasıl toplandığı, kullanıldığı ve paylaşıldığı konusunda daha fazla kontrole sahip olmalarını sağlar.

GDPR’ye göre, site sahipleri, kullanıcıların kişisel verilerini toplamak ve kullanmak için yasal bir dayanağa sahip olmalıdır. Bu, kullanıcılardan açık rıza almalarını gerektirir. AdSense, kullanıcılardan açık rıza almak için bir GDPR mesajı kullanır. Bu mesaj, kullanıcılara sitenin reklamları görüntülemek için kişisel verilerini nasıl kullandığını açıklar.

GDPR mesajı, kullanıcıların kişisel verilerini nasıl kullanacağını seçmeleri için bir seçenek sunar. Kullanıcılar, reklamlara izin vermeyi veya reddetmeyi seçebilir. Kullanıcılar reklamlara izin vermemeyi seçerse, AdSense sitelerinde daha az reklam gösterilir. Bu da site sahiplerinin AdSense kazançlarının azalmasına neden olabilir.


Gelelim asıl konuya

Manuel olarak dört farklı dilde içerik eklenen blog sitem için Google’dan bir uyarı geldi. İspanya için “Kullanıcı gizliliğiyle” ilgili ihlallerin olduğunu ima eden bir uyarı.

Tabii ki hemen GDPR yapılandırmalarımı kontrol ettim. Dile özel mesaj kullandığım için, dört mesaj yerine yalnızca üç adet GDPR mesajı oluşturup yayınlamışım. Yani İspanya için bir onay alma mesajı çıkmıyor kullanıcıların karşısına. Daha sonra İspanya URL yapımı da GDPR için uygun hale getirdim.

Aradan bir gün geçtikten sonra İspanya’dan gelen kazançlar büyük ölçüde düşmüştü. Tekrar çerez yapılandırmalarını kontrol ettim ama herhangi bir hata görünmüyor.

Şu an, onay mesajını İspanya için kaldırıp “Google’ın kendi GDPR mesajını” oluşturup yayınlaması onayını vereceğim.


Ek not olarak şunu da söylemiş olayım;

Google AdSense panelinde de görebileceğiniz gibi, 16 Ocak 2024 tarihine kadar GDPR mesajı oluşturmanız zorunludur. Google bunu size şu şekilde duyurabilir:

“AEA ve Birleşik Krallık’ta, sitenizde AdSense reklamları göstermeye devam etmek için GDPR mesajınızı Google sertifikalı bir CMP kullanarak yayınlamayı unutmayın. Bu mesajı 16 Ocak 2024 tarihine kadar yayınlamazsanız sizin için bir mesaj yayınlayacağız.”

Fakat size önerim, o tarihe kadar beklemeyin. Biran önce çerez kullanım onayı mesajınızı oluşturun ve aktif edin. Bu zaten yasal bir zorunluluktur. Örneğin benim yayın yaptığım bazı ülkelerde bu durum daha katıdır ve ilgili politikaya uymadığım için alan adım için çeşitli yaptırımlar yasal olarak uygulanabilir. Bu gibi istenmeyen olasılıklar için gereklidir.

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

11 YORUMLAR

  1. Merhabalar hocam. Aşağıda rıza gösterme oranının yüzde elli olduğunu söylemişiniz. O tarihten şimdiye değişiklik var mı varsa ne negatif mi pozitif mi?

  2. Hocam yazıyı yazalı iki ay falan olmuş. Bahsettiğiniz dört dilli sitenizde kazancınızın yarı yarıya düştüğünü söylemişsiniz. O şimdi ne durumda bilgi verebilir misiniz? İyileşme mi var daha kötü olma mı?

    • Bir de eskiden ne kadardı kazanç şimdi ne kadar? Net rakam vermek istemezseniz anlarım ama aydınlatıcı örnek vermeniz de müthiş olur. Çok emek verdiğim bir bloğum için bilgi toplamaya çalışıyorum.

      • İlk haftalar çok büyük bir çakılma yaşandı. Örneğin; çerez bildiriminden önce günlük $26 – $29 gibi kazanç oluyorsa, çerez bildiriminden sonra ilk olarak ortalama $4 gibi bir seviye düştü. Sonra yavaş yavaş 13 – 19 seviyelerine ulaştı. Eski seviyesine gelmedi ama çakıldığı yerde de kalmadı. Zamanla bakacağız durumuna.

        (GDPR raporlarıma baktığımda da rıza gösterme oranı %50 olarak görünüyor.)

  3. Selamlar. Şu an bu sitenizi gezdim ve çok fazla google adsense reklamları görünmüyor. Neredeyse hiç reklam yok bir yer hariç. Bu durum GDPR mesajı yayınlamamanızla mı alakalı acaba? beni konuyla ilgili aydınlatabilirseniz çok memnun olurum. Benim de kazançlarım önemli ölçüde gitti.

    • Merhaba, bu sitede pek reklama ihtiyacım yok. O yüzden Google Adsense reklamları eklemedim. Siteyi daha çok eklenti vs geliştirmek/test etmek ve onları barındırmak için kullanıyorum.

      GDPR mesajları kazancınızı düşürür, çünkü artık siteye giren ziyaretçiye reklamların doğrudan yüklenemeyeceği anlamına geliyor bu. Ziyaretçi kabul et seçeneğine tıkladığı zaman reklam yüklenmeye başlar.

  4. Önce ki yazınızı da okudum ve sitemle karşılaştırdım. Denildiği yaptım ama Google panelimden baktığımda rıza gösterme oranı %50 yazıyor. Bir de kaç kişiye gdpr mesajının gösterildiği yazıyor. Kafam çok karıştı. Bu gidişle rıza gösterme oranı %70 olacak galiba. Bu kural çok katı değil mi? Ya da yanlış yaptığım bir şey mi var mı? Yorum bildirimini açtım cevap atarsanız memnun kalırım.

    • Google’ın kendi yayınladığı GDPR mesajı ziyaretçinin karşısına pop-up olarak kocaman bir şekilde çıkıyor. Açıklama yazısı da uzun. Bunu da çoğu insan okumayacağı için zaman harcamamak adına doğrudan buton isimlerine yönelip seçim yapıyor olabilirler.

      (Bende bu oran %21 civarı. Bugüne kadar gördüğüm reddeden oranının en yüksek hali %23 idi… Şimdilik.)

      • Google mesajını kaparım kendim eklenti ile mesaj yayınladım ama halen adsense sayfamda mesaj yayınlayın diye uyarı çıkıyor? Google benim haricen mesaj yayınladığımı anlayacak mı? Anlamazsa reklamlarımızı durdurmaz mı. Şimdi anlamamış gibi duruyor mesaj yayınla dediğine göre.

        • Google sizin haricen çerez mesajı yayınladığınızı anlar merak etmeyin. Çünkü sitenizdeki kodları takip ediyor ve çerez bildirimi yayınlayıp yayınlamadığınızı kontrol ediyor düzenli aralıklarla. Yani Google’ın kendi çerez mesajını yayınlamak zorunda değilsiniz.

          Burada dikkat etmeniz gereken tek şey, Google onaylı bir çerez eklentisi kullanmanız ve çerez ayarlarını varsayılan olarak bırakmanız. Örneğin ben çerez eklentisine müdahale ederek bir takım değişiklikler yapmıştım (reklam kodlarını pas geç ayarlamştım) ne olacak diye, Google Adsense bunun farkına vardı ve panelimde uyarı çıktı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

WordPress.Com Bağlantı Sorunu: Zaman aşımına uğruyor ya da geç bağlanıyor

Jetpack veya WordPress.Com'u doğrudan ilgilendiren ve onun sunucusundan bir API etkileşimi sağladığınız özellikler varsa, bunların WordPress yazılımınızda geç yüklendiğini veya hiç yüklenmediğini görebilirsiniz. Bu...

Ben Şok 😱: AdSense Gelirimi Düşüren ‘Önbellek’ Eklentisiymiş!

Bu yazıyı kısa tutacağım, çünkü AdSense ile ilgili karşılaştığım sorunları sürekli bloğumdaki AdSense kategorisinde yayımladığım için, bu da onların devamı niteliğinde. AdSense ile ilgili...

Google’ın Yapay Zekası “Bard” Sallamaya Devam Ediyor! Sallama derken… …

O kadar zaman geçmesine rağmen bir türlü iyileşemeyen Bard, halen sallamaya devam ediyor. Bir yapay zekanın en başarısız hali (rakiplerine göre) olan Bard'ı hem...

AdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense reklam konusunda sürekli en iyi performansı yakalayabilmek için güncel gelişmeleri olabildiğince takip etmeye ve uygulamaya çalışıyorum. Bloglarımdan biriyle bu konuda denemeler yapıyor ve...

AdSense ve Dijital Reklamcılık Sektörüne “ÇEREZ” Darbesi!

Çerezler çerezler çerezler... Son zamanlarda blog sitelerinden reklam kazancı sağlayanların gündemini meşgul eden konulardan biri de çerezler. "Biri de" dediğime göre başka bir şey daha...

Okumaya Devam Edin