back to top
Ana SayfaSEONofollow ve Dofollow Linklerin Kullanımı Sanıldığından Daha Kolay

Nofollow ve Dofollow Linklerin Kullanımı Sanıldığından Daha Kolay

Nofollow ve Dofollow linkler halen kullanılıyor. Bir çok kişi ise eskiden olduğu gibi bu linkleri oluşturmak için ekstra çaba göstermenin gerektiğini düşünüyor. Aslında bir linki ilk eklediğinizde o otomatik olarak Dofollow demektir. Bunu Nofollow yapmak istediğiniz zaman işlem yapmanız gerekir.

Amacınız zaten Dofollow oluşturmak ise, o zaman sadece ilgili kelimeye linki yapıştırın ve bırakın. Ekstradan rel=”dofollow” kullanmanız gerekmez.

Örneğin sponsorlu bir içerik hazırlıyorsunuz ve size sponsor olan kişi ısrarla kod tabanında rel=”dofollow” tanımlamasını görmek istiyor. Böyle bir isteği olan kişinin muhtemelen güncel arama motorları ve algoritmaları hakkında bilgisi yoktur ve ısrarcı olabilir. O halde sırf gönlü olsun diye aşağıdaki gibi bir link kullanabilirsiniz. 🙂

<a href="https://wphub.com.tr" rel="dofollow">Link Verilecek Örnek Kelime</a>

Fakat unutmayın ki Dofollow link yukarıdaki değil, aşağıdaki gibi olmalıdır. (Yukarıdaki örnekte amacım rel= ‘i vurgulamaktı.)

<a href="https://wphub.com.tr">Link Verilecek Örnek Kelime</a>

Bu linkin Nofollow olması gerekiyorsa işte o zaman aşağıdaki gibi “rel” kullanırız.

<a href="https://wphub.com.tr" rel="nofollow">Link Verilecek Örnek Kelime</a>

Yukarıda görüldüğü gibi bu kez rel=”nofollow” ekleyerek linkin takip edilmemesini bildirdik.

Özet:

Dofollow link oluşturmak için herhangi bir ek çaba göstermemiz gerekmiyor. Sadece linki vermek istediğimiz kelime veya görsele yapıştırıyoruz.

Sadece Nofollow link oluşturmak için ekstra hamle yapıyoruz ve rel=”nofollow” ekini kullanıyoruz, yukarıdaki örneklerde olduğu gibi.

WordPress Blog sitenizin yeni nesil editöründen kodla uğraşmadan Nofollow linki ayarlanabiliyor, biliyorsunuz. Sadece verdiğiniz linkin üzerine tıklayın ve açılan pencereden bu linkin Nofollow olup olmayacağını belirtin. Aşağıdaki görselde gösterdiğim gibi eğer Nofollow’ı aktif etmezseniz bu link her zaman Dofollow olarak geçerlidir.

Dofollow ve Nofollow nedir?

Dofollow linkler, web sitesinden diğer bir web sitesine doğrudan bir bağlantıdır ve arama motorlarına, bağlantının takip edilmesini ve hedeflenen web sitesine geçerli SEO değeri aktarmasını söyler. Dofollow linkler, genellikle doğal veya organik bağlantılar olarak kabul edilir.

Nofollow linkler ise yine aynı şekilde web sitesinden diğer bir web sitesine verilen bir bağlantıdır, ancak arama motorlarına bu bağlantının takip edilmemesi gerektiğini belirtir. Bu tür linkler, genellikle kullanıcı tarafından sağlanan veya sponsorlu içeriklerde kullanılır. Nofollow linkler, arama motorlarının bağlantıyı takip etmesini engeller ve SEO değeri aktarmaz. Bununla birlikte, nofollow linkler hala trafiği yönlendirebilir ve kullanıcılara fayda sağlayabilir.


Not:

Bir de rel=”noopener” vardır ve bazıları tarafından nofollow ile karıştırılabiliyor.

rel=”noopener” nedir, neden kullanılır?

rel="noopener" bir HTML özniteliğidir ve bir bağlantının güvenliğini artırmak için kullanılır. Bir bağlantıda target="_blank" özelliği kullanıldığında, bu bağlantı yeni bir sekmede açılır. Ancak, eski sayfanın (özgün sayfanın) referansını yeni sekmedeki sayfaya iletme potansiyeli vardır. Bu, güvenlik açıklarına yol açabilir.

rel="noopener" özelliği, tarayıcıya eski sayfanın referansını yeni sekmedeki sayfaya iletmemesini söyler. Bu, güvenlik risklerini azaltır ve kullanıcıları kötü amaçlı etkilere karşı korur. rel="noopener" özelliği genellikle target="_blank" özelliğiyle birlikte kullanılır.

Örnek:

<a href="https://wphub.com.tr" target="_blank" rel="noopener">Örnek Bağlantı</a>

Yukarıdaki örnekte, “https://wphub.com.tr” URL’sine yeni sekmede yönlendiren bir bağlantı yer almaktadır. target="_blank" özelliği yeni sekmede açılmasını sağlarken, rel="noopener" özelliği eski sayfanın referansını iletmeyi engeller.

Bu güvenlik önlemi, kötü niyetli web sitelerinin “window.opener” nesnesini kullanarak saldırıları önlemeye yardımcı olur. Bu nedenle, rel="noopener" özelliğini kullanmak, kullanıcı güvenliği açısından iyi bir uygulamadır.

WordPress blog sitelerinde rel="noopener" özelliğini varsayılan olarak artık kullanılıyor. Siz herhangi bir kelimeye vs yeni sekmede açılacak link verdiğiniz zaman o linke otomatik olarak rel="noopener" özelliği eklenir. Bu Nofollow ile karıştırılmamalıdır.

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

WordPress.Com Bağlantı Sorunu: Zaman aşımına uğruyor ya da geç bağlanıyor

Jetpack veya WordPress.Com'u doğrudan ilgilendiren ve onun sunucusundan bir API etkileşimi sağladığınız özellikler varsa, bunların WordPress yazılımınızda geç yüklendiğini veya hiç yüklenmediğini görebilirsiniz. Bu...

Ben Şok 😱: AdSense Gelirimi Düşüren ‘Önbellek’ Eklentisiymiş!

Bu yazıyı kısa tutacağım, çünkü AdSense ile ilgili karşılaştığım sorunları sürekli bloğumdaki AdSense kategorisinde yayımladığım için, bu da onların devamı niteliğinde. AdSense ile ilgili...

AdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense reklam konusunda sürekli en iyi performansı yakalayabilmek için güncel gelişmeleri olabildiğince takip etmeye ve uygulamaya çalışıyorum. Bloglarımdan biriyle bu konuda denemeler yapıyor ve...

Jetpack İstatistikleri Yüklenmiyor

Mevcut WordPress bloğumda Jetpack İstatistikleri bir türlü yüklenmiyordu. Video kaydını alarak aşağıya Gif olarak ekledim. Görüldüğü gibi istatistikler görünmüyor. Yukarıdaki ekran görüntüsü WordPress panelinin...

GDPR Mesajı AdSense Kazancını %50 Düşürdü

Merhabalar, bu bloğu basit bir dille ve teknik terimlere girmeden yazmaya çalışacağım. Konu, globalde 4 farklı dil ile yayın yapan yüksek hitli bir bloğun,...

Son Yorumlar

Okumaya Devam Edin