back to top
Ana SayfaSEOWeb'de sesli aramaya nasıl hazırlanılır?

Web’de sesli aramaya nasıl hazırlanılır?

Sesli arama nedir?

Metin arama ve görsel arama ile birlikte duyusal aramanın bir parçası olan sesli aramayla , web’de eylemler gerçekleştirmek için sesinizi kullanırsınız. Geçmişte, insanlar yavaş oldukları ve soruları anlamakta ve yanıtlamakta güçlük çektikleri için genellikle sesli asistanlara gülerlerdi. Bununla birlikte, mevcut nesil asistanlar inanılmaz derecede sofistike olma yolunda ilerliyor. Hemen hemen her tür sorgu sadece onu söyleyerek mümkündür. Yine de, insanların yaşamları için gerçek bir değer haline gelmek için henüz o noktaya gelmedik, bu cihazlar ve hizmetlerin bunu bir adım daha yükseltmesi gerekiyor. Doğruluk genellikle hala bir sorundur.

Ama neden ses? Birincisi, hızlı; insanlar yazabileceklerinden çok daha hızlı konuşabilirler. Kullanışlıdır, çünkü eller serbest çalışabilir ve çoğu zaman, ister bir sorunun yanıtlanmasında ister bir eylemin gerçekleştirilmesinde anında, alakalı sonuçlar elde edebilirsiniz. Buna ek olarak, sesinizi bir arayüz olarak kullanma konusundaki gelişmeler, size alakalı sonuçlar vermek için birçok bileşeni kullanan bağlam tabanlı bir sistemle sonuçlanmıştır.

Mobil cihazlarda önemli mesafeler alınırken artık sesle çalışan cihazlar da evlerde yerini buluyor. Amazon milyonlarca Alexa özellikli cihaz sattı ve görünürde bir sonu yok. Son zamanlarda Google, Google Home ile saldırıya geçti; kendi akıllı ev asistanı.

Verilere bir bakış

sesli arama grafiği
Kişisel asistanınızda hangi yeni özelliklerin olmasını istersiniz?

Mary Meeker’in ünlü yıllık trendler raporundaki verilere bakarsanız, sesli asistan kullanımının arttığını göreceksiniz. 2014’te %56 ve 2013’te %30 olan ABD’li akıllı telefon sahiplerinin %65’i 2015’te sesli asistan kullandı. Bu büyümenin ana nedeni teknolojinin gelişmesidir. Meeker ayrıca Google sesli sorgularının 2008’den bu yana 35 kat ve 2010’dan bu yana yedi kat arttığını öne sürüyor. Sonuncusu, Mayıs 2016’da ABD’de Android cihazlarda yapılan beş aramadan biri sesle etkinleştiriliyor. Stone Temple Consulting

tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırma , insanların genellikle sesli asistanların performansından memnun olmalarına karşın, daha fazla soruyu doğrudan yanıtlamalarını istediklerini gösterdi.

İnsanlar sesli aramayı neden ve nasıl kullanıyor?

İnsanların, özellikle elleriniz meşgulken kullanışlı oldukları için sesli asistanları kullanması şaşırtıcı gelmeyebilir. Kullanması çok kolay, özellikle de yavaş yazanlar için. Artı, insanlar hızlı, alakalı sonuçlar almayı sever ve birçoğu bu tür bir asistanı kullanmaktan zevk alır. Ancak, insanlar bu hizmetleri hareket halindeyken ve işte kullanmaktansa evde veya arabada kullanmayı tercih ediyor. Bir grup insanda arama sorgularını ortadan kaldırmak için hala psikolojik bir engel var gibi görünüyor.

Sesli arama soruları yanıtlar

Sesli asistanlar , tek bir soruya yanıt almak için sözde konuşma arama sorgularını kullanır. Bu tür sorular tam, doğal bir dil cümlesi içinde konuşulur ve cevap da tam bir cümledir. Bu, içerik SEO stratejiniz üzerinde çalışırken aklınızda bulundurmanız gereken bir şeydir . [Amsterdam’da bugün hava nasıl?] diye sorarsanız, [‘Bugün hava bulutlu, hafif yağmur ihtimali var. Maksimum sıcaklık 16C’dir.’] Ekran tabanlı bir cihaz kullanıyorsanız, bu sonuca koşulları gösteren bir ekran eşlik edebilir.

Google Hummingbird

Google, 2013’teki Hummingbird güncellemesinde soruları yanıtlamayı bir öncelik haline getirdi. Bu güncelleme, Google’ın insanların yazdığı veya konuştuğu sorgulara yanıt verme şeklini değiştirmeyi amaçlıyordu. Hummingbird’den bu yana, arama sorgusundaki her kelimenin bağlamı dikkate alınır. Artık kelimelerin kendileriyle değil, neyi temsil ettikleri veya ne anlama geldikleri ile ilgili. Hummingbird’ün neleri kapsadığına dair bir hatırlatmaya ihtiyacınız varsa, Joost’un bu videoda her şeyi açıklamasını izleyin . Hummingbird’ün, Google’ın içeriğinizi tarama şekli üzerinde önemli bir etkisi oldu. Metninizi düzgün bir şekilde yapılandırmak inanılmaz derecede önemli hale geldi.

Diyaloğa dayalı aramalar, klasik 5 N’ye yanıt verme eğilimindedir: kim, ne, ne zaman, nerede, neden ve nasıl. Burada bir çift örnek var:

  • Golden Gate Köprüsü’nü kim tasarladı?
  • Barbekü için neye ihtiyacım var?
  • Susam Sokağı ilk kez ne zaman yayınlandı?
  • Bronx’ta en ucuz pizzayı nereden bulabilirim?
  • Kuşlar neden aniden ortaya çıkıyor?
  •  Google nasıl başladı?

Görüyorsunuz ki, bu doğal dil, konuşma aramaları, yazılı aramalarımızdan daha fazla kelimeyi kapsıyor. Bunlar anahtar kelime değil, anahtar kelime öbekleridir. Bu tür ifadeler için sıralama yapmak istiyorsanız, bu sorulara bir cevabınız olmalıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler bu konuda önemli bir rol oynar. Bir dakika içinde daha fazlası.

Teknoloji daha akıllı hale geliyor

İlk günlerde, sesinizle arama yapmak hantal ve hataya açıktı. Birçok insan hayal kırıklığı içinde pes etti. Ancak günümüzde sesle çalışan teknoloji hızla akıllı hale geliyor. Bunu düşün; bir sonuç yanlış anahtar sözcük [geceye karşı şövalye] ile geldiyse, artık bir arama sorgusunun yazımını ayarlayabilirsiniz. Aramalar artık daha önce sorulanları dikkate alıyor, böylece sonuçları daraltmak için ek sorular sorabilirsiniz. Yani, bir sesli asistandan Kevin Spacey’nin tüm filmlerini bulmasını isteyebilirsiniz. Ondan sonra, bunu sadece Oscar kazandığı şeylere indirgeyebilirsin. Ya da Morgan Freeman’ın rol aldığı kişiler.

Bağlam, sesli asistanların son gelişmelerinde büyük rol oynuyor. Bu asistanlar, size alakalı sonuçlar veya gerçekleştirilecek eylemler sunmak için etrafınızdaki dünyaya giderek daha fazla bakıyor. Evdeyseniz, işe giderken kullandığınızdan farklı seçeneklerle karşılaşabilirsiniz. Veya çalışan belirli bir uygulamanız varsa, bir asistan ne yaptığınız veya ne yapmak isteyebileceğiniz konusunda eğitimli bir tahminde bulunmak için bu bilgileri kullanabilir. Bu sadece başlangıç; bu cephede çok daha fazla gelişme göreceğiz.

Şimdi ne olacak?

Dolayısıyla sesli arama, arama şeklimizi değiştiriyor ve bu nedenle içeriğimizi sağlama şeklimizi yakından incelememiz gerekiyor. İnsanların bir şeyi aramak için kullandıkları doğal dil sorularını yanıtlamak istiyorsanız, düzeltilmesi gereken ilk şey içeriğinizdir. İçeriğinizin şu anda hangi soruları yanıtladığını kendinize sormanız ve bunun insanların sorduğu sorularla örtüşüp örtüşmediğini öğrenmeniz gerekir. Cevap her şeyi kapsıyor mu yoksa eksik mi, dolayısıyla ziyaretçinin ihtiyaçlarını karşılamıyor mu? Okunabilirliği de düşünmelisiniz; kolay anlaşılır, taranabilir ve anında anlaşılır mı?

İnsanların ihtiyaç duyduklarını bulmak için kullandıkları konuşma sorgularına uzun uzun bakın. Yalnızca verilerinize bakmakla kalmayın, aynı zamanda rakiplerinizin ne durumda olduğunu kontrol edin ve bu soruları nasıl yanıtlamaya çalıştıklarını görün. Hangi soruların sıklıkla çıktığını görmek için arama motorlarındaki otomatik tamamlama özelliğini kullanın. Bulduğunuz yanıtları, arama motorlarının kolayca filtreleyebileceği bir yere koyun. Uzun ve dolambaçlı bir cevap yapmayın, ama konuya gelin ve doğrudan servis yapın.

Yanıtlanmış bir soru örneği

Sorulara mümkün olan en hızlı şekilde yanıt vermek için içeriğiniz ve HTML’niz el ele vermelidir. Ziyaretçileriniz için değerli olduğunu düşündüğünüz içerik parçalarının yanı sıra insanların arayacağından şüphelendiğiniz içerikleri optimize edin. Bunu göstermek için Yoast.com’dan bir örneğe bakacağız. İçeriğimizin Google’da vurgulanması için sürekli olarak içeriğimiz üzerinde çalışıyoruz. Bu kolay bir iş değil, ama devam et ve işe yarayacak.

sesli arama özellikli snippet
Yoast içeriği, bir soruyu doğrudan arama motorunda yanıtlar
öne çıkan snippet'in alındığı içeriği gösteren ekran görüntüsü
Öne çıkan snippet’in içeriği bu metin parçasından alınmıştır.

Bu durumda, bağlı kuruluş bağlantılarını gizleme hakkındaki makalemiz, şu soruyu yanıtlayabilecek şekilde optimize edilmiştir: [Bir satış ortağı bağlantısı nasıl gizlenir]. Google, soruyu ve yanıtı doğrudan içerikten çıkarır. Genel olarak, kısa cevaplar kullanmanız ve madde işaretleriyle sunmanız yardımcı olur. On veya daha fazla adım kullanırsanız, Google yanıt kutusuna bir “daha fazlasını oku” bağlantısı ekleyerek muhtemelen size daha yüksek bir TO sağlayacaktır. Soruları bu şekilde yanıtlamak, içeriğinizi yalnızca sesli aramaya hazır hale getirmekle kalmaz, aynı zamanda aşağıdaki gibi Google’da öne çıkan snippet’lere de yol açabilir.

Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanın

Doğal dil sorularını doğru yanıtlamak için uzun kuyruklu anahtar kelimeleriniz üzerinde de çalışmanız gerekir . Bu sözlü sorular, [Amsterdam’daki De Dam yakınlarındaki en iyi restoran hangisidir] ve [Restaurant De Dam Amsterdam] yazılı bir arama komutundan çok daha fazla kelime içerdiğinden, bu ekstra kelimeleri sıralamak için kullanabilirsiniz. Bulunmak istediğiniz ifadeler için daha üst sıralarda yer almayı biraz daha kolaylaştırabilir. Ayrıca, arama yapanların ilgili sonuçları aramak için [en iyi] veya [en yakın] gibi terimleri giderek daha fazla kullandığını göreceksiniz, dolayısıyla bu, aklınızda bulundurmanız gereken bir şey.

İnsanların sahip olabileceği soruları yanıtlamanın bir başka iyi yolu da, sitenize bir SSS eklemek veya sahip olduğunuz siteyi optimize etmektir. İnsanların sorduğu soruları toplayın ve kısa ama alakalı bir cevap yazın. Arama motorları, arama yapanlara sesli arama komutlarına geçerli bir yanıt vermek için bu yanıtları doğrudan kullanabilir.

Sayfanızı mobil kullanım için optimize edin

İnsanların sorduğu sorulara değerli yanıtlar vermenin yanı sıra, sayfanızın mobil cihazlarda kusursuz bir şekilde çalışması gerekir. Birden fazla akıllı telefon, tablet ve diğer cihazlarda nasıl çalıştığını kontrol edin. Bu cihazlarda mükemmel bir şekilde erişilebilir mi? Çekici, hızlı ve kolay okunabilir mi? Uygun bir Schema.org uygulamasına yatırım yapmak da iyi bir fikirdir çünkü bu, sayfalarınıza arama motorları için çok daha fazla bağlam sağlar. Örneğin, inceleme sayfanıza Schema.org işaretlemesini ekleyebilirsiniz, böylece arama motorlarının otoritenizi tanımlayacak geçerli bir kaynağı olur. Bunların hepsi mobil SEO stratejinizin bir parçası olmalıdır.

Web’de sesli aramaya nasıl hazırlanılır? başlıklı makale Yoast SEO kaynağından derlenmiştir.

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

SEMrush Rank Nedir?

SEMrush Rank, SEMrush adlı bir SEO ve dijital pazarlama aracı tarafından sunulan bir metriktir. SEMrush Rank, bir web sitesinin SEMrush tarafından tahmin edilen popülarite...

SEOquake “L” İfadesi Nedir?

Daha önce "SEOquake LD İfadesi Nedir?" hakkında yazdığım yazıda SEOquake genel olarak ne olduğundan da bahsetmiştim. SEOquake eklentisi "L" ifadesiyle ilgili olarak "Link" anlamına...

SEOquake “LD” İfadesi Nedir?

SEOquake nedir? SEOquake, web sitelerinin SEO performansını analiz etmek ve değerlendirmek için kullanılan bir tarayıcı eklentisidir. Bu eklenti, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera ve diğer...

Popüler WordPress SEO Eklentileri: En İyi 9 SEO Eklentisi

Yoast SEO Yoast SEO, en popüler ve yaygın olarak kullanılan WordPress SEO eklentilerinden biridir. Kapsamlı özellikleri, kullanıcı dostu arayüzü ve SEO optimizasyonu için güçlü araçlarıyla...

Semrush Alan Adı Sıralaması Nedir?

Semrush Alan Adı Sıralaması, bir internet sitesinin Semrush aracılığıyla belirlenen organik arama trafiği için sıralamasını gösteren bir metriktir. Bu sıralama, bir internet sitesinin organik...

Son Yorumlar

Okumaya Devam Edin