Bu yazıyı kısa tutacağım, çünkü AdSense ile ilgili karşılaştığım sorunları sürekli bloğumdaki AdSense kategorisinde yayımladığım için, bu da onların devamı niteliğinde.
AdSense ile ilgili en son “Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam gelirlerini” değerlendirmiştim. Ondan önce de “GDPR Mesajı zorunluluğunun AdSense kazancımı %50 düşürdüğü” konusuna değinmiştim.
Bugünkü konu ise cloudflare özelinde kullandığım bir ön bellek eklentisinin AdSense kazançlarımı düşürmesi.
AdSense üzerindeki optimize çalışmalarıma sürekli devam ediyorum. Bugün de tesadüfen kullandığım cache eklentisinin reklamları statikleştirdiğini ve reklam yenileme sıklığını durdurduğunu fark ettim.
Yani kabaca ve teknik olarak konuya girmeden örnek verecek olursam, önbellek temizlendikten sonra siteme bir kişinin girdiğini ve karşısına 7 adet reklam biriminin çıktığını düşünün. İşte bu 7 birimde imaj şeklinde önbelleklenmiş bir ve sonraki girişler için reklamların yenilenmesi durmuş. Bir sonraki cache temizliğine kadar reklamlar görünmeye devam ediyormuş.
Tabii ki bunun nedeni çok katı bir önbellek kuralı kullanmamla da ilgili biraz. Yine de reklamların bu şekilde sabitleneceğini düşünememiştim.
Sonra yeni kurallar oluşturarak reklam sağlayıcıların etiketlerinin cache sisteminden muaf tutulmasını sağladım. Bu etiketler aşağıdaki gibi;
/pagead2.googlesyndication.com /googleads.g.doubleclick.net/ /ads/ /googleads/ /googleads* /pagead/js/ /dfp/ /doubleclick.net* /googleadservices.com* /pagead2*
Yukarıdaki reklam sağlayıcı etiketlerinin önbelleklenmesini engellediğim için şimdi reklamlar her ziyaretçiye veya aynı ziyaretçinin her sayfa görüntülemesinde yeniden yükleniyor. Bu da reklamların sürekli değiştiği anlamına geliyor.
AdSense optimizasyonu için uğraşanların bu konuyu da gündeme almalarını öneriyorum.
Evet, bende uyguladıktan sonra her reklamın değiştiğini fark ettim, tebrikler.