back to top
Ana SayfaDijital PazarlamaInstagram'da ne sıklıkla paylaşım yapılmalı?

Instagram’da ne sıklıkla paylaşım yapılmalı?

Instagram’da ne sıklıkta gönderi paylaşılacağını bulmak, platform için herhangi bir stratejinin temel direğidir. Aynı zamanda bir denge unsurudur. İçeriğinizi kimse görmeyecek kadar az gönderi yapmak istemezsiniz, ancak aynı zamanda Instagram’ın bir spam hesabı olduğunuzu düşünmesine neden olacak kadar çok gönderi paylaşmak istemezsiniz. Bunun da ötesinde, gerçekçi olarak platforma ne kadar zaman ve enerji ayırmanız gerektiğini de düşünmelisiniz.

Instagram’da Ne Sıklıkta Paylaşım Yapmalısınız?

Hedef kitleniz için popüler görüntüleme saatlerine göre eşit aralıklarla günde 3 hikaye yayınlamanız önerilir.

Instagram’ın @Creators hesabı, Instagram Başkanı Adam Mosseri ile 2021’de bir hesabı büyütmenin en iyi yolunun sorulduğu bir Soru-Cevap etkinliğine ev sahipliği yaptı.

“Haftada birkaç post, günde birkaç Hikaye.”

Mosseri

Video ve hashtag kullanmanın öneminden bahsetti, ancak “sağlıklı beslenmenin” de önemli olduğunu söyledi.

“Haftada birkaç post, günde birkaç hikaye” dedi. 

Bu öneriyle, beslemeniz önemli olsa da hikayenize daha sık gönderi göndermenin de değerli olduğunu varsayabilirsiniz.

Mosseri ayrıca, Instagram’ın kullanıcılarına ne göstereceğine bu şekilde karar verdiği sıralama hakkında da konuştu. Haziran 2021’de yazdığı bir blog gönderisine göre, aslında Instagram’ın içeriği nasıl gösterdiğini belirleyen tek bir algoritma değil, “her biri kendi amacı olan çeşitli algoritmalar, sınıflandırıcılar ve süreçler” var. Bu sistem, bir gönderinin kaç beğeni aldığı ve bir kullanıcının geçmişte hesabınızla kaç kez etkileşimde bulunduğu gibi bilgilere bakar.

Sürekli olarak ince ayar yapılan bir sistem, bu da markalar için sinir bozucu olabilir.

“İstikrarlı erişimi garanti edemeyiz. İstemediğimizden değil, çok isteriz,” dedi, Mosseri Soru-Cevap bölümünde. “Ancak sıralamanın işleyişini değiştirmeyi bıraksak bile, insanların ilgilendiği şeyler değişir. Giderek daha fazla insan Instagram’a katılıyor ve daha fazla şey paylaşıyor, dolayısıyla daha fazla rekabet var.”

Bu, özünde gönderme stratejinizde tutarlı olmak olan Mosseri’in tavsiyesine geri dönüyor.

Tutarlı bir ritme girin

Instagram’da ne zaman gönderi paylaşacağınıza dair en önemli tavsiye, özellikle yeni başladığınızda tutarlılığın hacimden daha önemli olduğudur.

Hubspot’ta yapılan bir araştırmaya göre, Instagram kullanıcıları arasında yayın gönderilerinin ortalama hızı haftada dörttü. Ancak bu, ana akışlarına günde ortalama 1,56 kez gönderi gönderen işletme hesapları için daha yüksektir. Ayrıca, işletme hesaplarının %20’si hikayelerinde haftada en az bir kez paylaşımda bulunuyor.

Bu araştırmayı Mosseri’ın yorumlarıyla birleştirerek, günde bir post gönderisi ve iki hikaye yayınlamanın etkileşiminizi artırmak için oldukça iyi olduğunu tespit edebiliriz.

Hemen işin derinine inmek yerine, sizin ve işletmenizin şu anda bulunduğu konum için mantıklı olan tutarlı bir gönderi planına odaklanmalısınız.

İşte ritminizi devam ettirmek için bazı ipuçları.

Yapılabileceklerle başlayın

Hemen işin derinine inmek yerine, sizin ve işletmenizin şu anda bulunduğu konum için mantıklı olan tutarlı bir gönderi planına odaklanmalısınız. Bu, haftada üç besleme gönderisi ve haftada üç Hikaye gibi görünebilir. 

Bir program oluştur

Ne kadar yayınlıyor olursanız olun, onları yaymak istersiniz. Günleri planlamak iyi bir fikirdir. Örneğin, Pazartesi, Çarşamba ve Cuma günleri bir akış fotoğrafı ve Salı, Perşembe ve Cumartesi günleri bir Hikaye yayınlayabilirsiniz.

Gönderileri yaymak yalnızca algoritmayı memnun etmekle kalmaz, aynı zamanda izleyicilerinize yeni içeriğin ne zaman geleceğine dair bir beklenti verir ve her gönderiye nefes alma alanı verir, böylece beğeniler ve yorumlar için birbirleriyle rekabet etmezler.

Uygulamalarla kolaylaştırın

Tüm bunları kolaylaştırmak için gönderileri önceden planlamak üzere SkedLater veya Hootsuite gibi Instagram yönetim uygulamalarını kullanabilirsiniz. Bu şekilde, gönderilerinizi önceden toplu olarak oluşturabilir ve her gün giriş yapıp yeni içerik bulma konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. Ve böyle devam edin; bir veya iki hafta bırakmak dünyanın sonu değil ama aynı zamanda bir gönderinin ne kadar yeni olduğunu ödüllendirdiği için Instagram’ın gözündeki sıralamanızı potansiyel olarak düşürebilir. 

Planlama konusunda daha rahat hale geldikçe ve yüksek kaliteli gönderi fikirleri buldukça temponuzu artırabilir ve günlük içeriği hedefleyebilirsiniz.

Çözüm

Tutarlılık, Instagram’da ne sıklıkta gönderi paylaşacağınız söz konusu olduğunda kraldır ve bu, yalnızca gönderi ritminizden daha fazlası için geçerlidir.

Bir gönderi ritmi oluşturmak ve sürdürmek, sizin veya ekibiniz için bir alışkanlık oluşturacak, hedef kitlenizin ne zaman haber gönderilerini bekleyeceklerini bilmesini sağlayacak ve sizi trendler ve kendi ölçümlerinizle uyum içinde tutacaktır. Ayrıca, ne kadar çok gönderi paylaşabilirseniz, deneme yapmak için o kadar çok alanınız olur.

Instagram’da büyümenin anahtarı, sürekli olarak insanların etkileşimde bulunmayı sevdikleri yüksek kaliteli içerik sağlamaktır. Bu içeriğin tam olarak ne olacağı, işletmenize ve müşterilerinize neyin hitap edeceğine bağlıdır ve bazen değişmesi için hazırlıklı olmanız gerekir.

“Bence en önemli şeylerden biri deney yapmak, yeni şeyler denemek ve şu anda kitlenizde neyin yankı uyandırdığını anlamaya çalışmak. Çünkü altı ay veya bir yıl öncesinden farklı olabilir,” dedi Adam, Instagram Soru-Cevap bölümünde.

Video gibi yeni biçimleri denemenin yanı sıra hashtag’ler, düşünceli altyazılar ve coğrafi etiketleme konumları kullanmanın tümü, içeriğinizi artırmanıza yardımcı olabilir. 

Bir gözünüz ölçümlerinizde olsun ve neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ve müşterilerinizin en çok neye yanıt verdiğini izleyin.

shopify‘in katkılarıyla

Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

İlgili Yayınlar

AdSense: Otomatik Reklam vs. Manuel Reklam

AdSense reklam konusunda sürekli en iyi performansı yakalayabilmek için güncel gelişmeleri olabildiğince takip etmeye ve uygulamaya çalışıyorum. Bloglarımdan biriyle bu konuda denemeler yapıyor ve...

AdSense ve Dijital Reklamcılık Sektörüne “ÇEREZ” Darbesi!

Çerezler çerezler çerezler... Son zamanlarda blog sitelerinden reklam kazancı sağlayanların gündemini meşgul eden konulardan biri de çerezler. "Biri de" dediğime göre başka bir şey daha...

İnstagram Profile Bakanları Görmek Mümkün Mü?

Sorunun cevabı çok açık ve net olarak tabii ki HAYIR! Instagram gizlilik üzerine kurulmuştur ve bir başkasının sizin profilinize baktığını görmeniz mümkün değildir. Aynı...

Veri Analitiği ile Pazarlama Stratejilerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?

Günümüzde işletmeler, müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamak ve onlara daha iyi hizmet sunmak için veri analitiği kullanmaktadır. Pazarlama stratejileri de bu verilerin kullanımıyla geliştirilebilir. Veri analitiği,...

Spor ve Fitness için en popüler instagram hashtagleri 2023

Instagram paylaşımlarının olmazsa olmazlarından biri olan etiketler (hashtag) gönderilerimizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Herkese açık olan bir instagram sayfası kullanıyorsak, paylaşacağımız fotoğrafların açıklama...

Okumaya Devam Edin