Ana SayfaÇözümlerKurumsal E-Posta hesabını Gmail spam olarak algılıyor! Bunu çözelim

Kurumsal E-Posta hesabını Gmail spam olarak algılıyor! Bunu çözelim

Bu iletiyle ilgili dikkatli olun Gönderen bu iletinin kimliğini doğrulamadığından Gmail, iletinin gerçekten ilgili taraftan geldiğini onaylayamıyor.

Spam bildir – Güvenli görünüyor

Yukarıda görülen uyarı Outlook hesabıma kurduğum kurumsal (domain uzantılı mail) e-posta adresim ile farklı bir Gmail adresine mail gönderdiğimde, o kişinin gelen kutusunda çıkan bir uyarı.

Outlook mail paneli daha gelişmiş olduğu için kurumsa web sitemin mail adresini Outlook paneline mail alma ve gönderme işlemi yapmak üzere ekledim.

Artık Outlook’un panelinden mail alıp gönderebiliyor, fakat herhangi birinin Gmail adresine mail gönderdiğim zaman yukarıdaki uyarı karşıdaki kişinin ekranında çıkıyor.

Gmail, maili alan kişiye Spam bildir ve Güvenli görünüyor şeklinde iki buton sunuyor. Bunlardan birinin seçilerek devam edilmesi isteniyor.

Gmail Spam uyarısı

Gmail, kurumsal mail hesabından gelen iletiyi neden Spam olarak görüyor?

Aslıda kullandığım kurumsal mail hesabı sadece müşterilere mail gönderen ve geçmişi hem domain hem de mail adresi olarak çok temiz olan bir hesap.

Kurumsal e-posta adresimi Outlook paneline POP3 seçeneğini kullanarak ekledim. Şifreleme yöntemi olarak SSL, kimlik doğrulama yöntemi olarak ise Basic seçeneğini seçtim. Ek olarak “Güvenilmeyen sertifikaları kabul et” seçeneğini ise işaretlemedim. Yani varsayılan ayarları kullandım.

Gmail adreslerine mail gönderdiğimde Spam olarak algılanmasının nedeni, yukarıdaki ekleme seçeneklerinden kaynaklandığını sanıyordum. Fakat Spam olarak algılanmasının nedeni DNS kayıtlarımdaki SPF ayarlarından kaynaklanıyormuş. Peki o halde neden yukarıda POP3 Outlook’dan falan bahsettim? Eğer SPF ayarları tamam olduğu halde yine Spam sorunu yaşıyor olsaydım doğrudan bu yaptığım ayarları düzenlemem gerekecekti, başınıza benzer bir durum gelirse yukarıdakiler de sizi çözüme götürebilir.

Benim sorunum SPF kaynaklıymış, aşağıdaki şekilde çözdüm…


SPF nedir?

E-posta kimlik doğrulama yöntemine SPF deniliyor. SPF, domainimizin adres sahteciliğine karşı korunmasına ve giden iletilerin alıcı sunucular (Gmail, Outlook, Yahoo, Yandex vs) tarafından spam olarak işaretlenmesinin engellenmesine yardımcı oluyor.

SPF, domain için e-posta göndermesine izin verilen posta sunucularını belirtir. Alıcı posta sunucuları SPF’yi, alanınızdan geliyormuş gibi görünen iletilerin, sizin yetkilendirdiğiniz sunucular tarafından gönderildiğini doğrulamak için kullanır.

SPF kaydı nasıl yapılır?

SPF kaydının olup olmadığından emin değilseniz Google’ın kendi aracı olan “Yönetici Araç Kutusu“na alan adınızı girerek sorgulayabilirsiniz. Sorgulama sonucunda alan adımızın SPF kaydının olup olmadığı ve daha fazlası rapor olarak çıkıyor.

Örneğin, benim yaptığım sorgulama sonucunda;

“Bu alanda bazı kritik sorunlar olduğu tespit edildi. Posta akışının etkilenmiş olması mümkündür. Bu sorunları düzeltmek için lütfen ilgili yardım makalelerine bakın.” uyarısı çıktı.

Devamındaki hatalar listesi ise aşağıdaki gibiydi;

  • SPF, Google sunucularının, alanınız adına posta göndermesine izin vermelidir.
  • DKIM ayarlanmadı.
  • DMARC ayarlanmadı.
  • Google posta göndericisi bulunamadı. Barındırıcı yapılandırması aktarılsın mı?

En önemli olan birinci sıradaki, diğerleri ise öneri olarak karşıma çıktı.

SPF eklemek için adım adım yapılacaklar

  1. Hosting panelinize bağlanın. CPanel veya DirectAdmin, hangisini kullanıyorsanız.
  2. DNS ayarları sayfasına giriş yapın.
  3. Yeni DNS kaydı ekleye tıklayın ve aşağıdaki gibi gerekenleri girin;
    • Ad: buraya alan adınızı yazın, örneğin wphub.com.tr gibi
    • TTL: 3600
    • Tür: TXT
    • Değer: Değer kısmına aşağıdakini kendinize göre uyarlayarak ekleyin. Kendi web adresinizi ve hostinginizin IP numarasını yazın. Değiştirmeniz gereken yerleri koyu olarak belirttim;

      “v=spf1 mx a ip4:547.152.58.173 a:mail.wphub.com.tr include:_spf.google.com ~all”
  4. Kaydedin ve “Yönetici Araç Kutusu“ndan tekrar web adresinizi sorgulayın. Kendim için yaptığım sorgulamada bu kez hatanın çözüldüğünü gördüm.

Test zamanı

Sorun gerçekten çözülmüş mü bunu test etmem gerekiyor.

Tekrar kurumsal mail adresimden herhangi bir Gmail hesabıma bir ileti gönderdim ve bu kez spam uyarısı çıkmadı.

Tepkinizi gösterin
+1
5
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
Orhan
Orhanhttp://wphub.com.tr
#YapayZeka #WordPress #Güvenlik #SEO
Hazır haber blog sitesi
- reklam -

3 YORUMLAR

3 2 oylar
Makale Değerlendirmesi
Subscribe
Bildir
guest
3 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler
Satır İçi Geri Bildirimler
Tüm yorumları görüntüle
Murat
Murat
10 ay önce

Kötü niyetli bir şekilde kullanıcılar spam bildir seçeneğini tıklarsa firma zarar görmez mi? Bu durum firmaya ne tür bir eksi sağlar?

Ben HUB
Editor
Reply to  Murat
10 ay önce

Evet, kullanıcıların kötü niyetli olarak spam bildir seçeneğini tıklaması durumunda, firmaların itibarı ve e-posta pazarlama kampanyalarının etkililiği zarar görebilir. Bu durum, spam filtrelerinin olumsuz etkilenmesine ve firma e-postalarının spam kutularına düşmesine neden olabilir.

Bununla birlikte, bir kullanıcının tek başına spam bildir seçeneğini tıklaması yeterli değildir. E-posta sağlayıcıları, spam filtreleri için birçok faktörü değerlendirirler ve bir e-postanın spam olarak kabul edilmesi için genellikle birden fazla nedenin bir araya gelmesi gerekir.

Firma, kötü niyetli spam bildirimi nedeniyle oluşan zararları azaltmak için çeşitli önlemler alabilir. Örneğin, müşteri memnuniyetini artırmak, kullanıcılarla etkileşimde bulunmak ve doğru hedef kitleye ulaşmak için e-posta listelerinin daha dikkatli bir şekilde oluşturulması, kaliteli içerikler sunulması, açık ve net bir şekilde açıklayıcı konuların kullanılması gibi tedbirler alabilirler.

Sh.
Sh.
10 ay önce

Bunları yaptım ve oldu teşekkür ederim! Tek sorunum kaldı o da mail içinde bir kelimeye link verince sadece gmail spam olarak algılıyor. Linki kaldırınca normal gelen kutusuna düşüyor ama.

İlgili Yayınlar

WordPress.Com Bağlantı Sorunu: Zaman aşımına uğruyor ya da geç bağlanıyor

Jetpack veya WordPress.Com'u doğrudan ilgilendiren ve onun sunucusundan bir API etkileşimi sağladığınız özellikler varsa, bunların WordPress yazılımınızda geç yüklendiğini veya hiç yüklenmediğini görebilirsiniz. Bu...

Sinir Bozucu PDF’lere Yapay Zeka Çözümü: ChatPDF

PDF diye iğrenç bir şey var, bilirsiniz. Aslında PDF iyi de, çevresi kötü. Gerçek olan bu. PDF'i bir türlü kullanmayı öğrenmeyen bazı öğretim üyeleri vs...

Jetpack İstatistikleri Yüklenmiyor

Mevcut WordPress bloğumda Jetpack İstatistikleri bir türlü yüklenmiyordu. Video kaydını alarak aşağıya Gif olarak ekledim. Görüldüğü gibi istatistikler görünmüyor. Yukarıdaki ekran görüntüsü WordPress panelinin...

Güvenlik Tehdidi: Google uygulamasına virüs bulaşmış olabilir

Güvenlik Tehdidi: Google uygulamasına virüs bulaşmış olabilir. Derhal kaldırmanız tavsiye edilir. (TrojanSMS-PA) Bugün Huawei marka telefonda tıpkı yukarıdaki gibi bir uyarı mesajı çıkmaya başladı. Sadece...

WordPress’te Kullanılmayan CSS’yi Azaltmak

Web sitenizin performansını artırmak istiyorsanız, kullanılmayan CSS'i azaltmak önemli bir adımdır. Kullanılmayan CSS, sayfanızda hiçbir etkisi olmayan stil kurallarıdır. Bu kurallar gereksiz yere dosya...

Okumaya Devam Edin

3
0
Konuyla ilgili düşünceleriniz varsa almak isterim, lütfen yorum yapın.x