SEO dahili bağlantı nedir nasıl kullanılır? bu makalede bunun detaylarına Yoast SEO kaynakları kullanılarak yer verilmiştir.
Blog yazınız (makale, haber, ürün içeriği vb) sıralamaya girmeden önce bağlantılara ihtiyaç duyar. Google, blog yayınlarınızı ve sayfalarınızı en iyi, web’de herhangi bir yerden bağlantı verildiğinde bulur. Dahili bağlantılar ayrıca içeriğinizi birbirine bağlar ve Google’a web sitenizin yapısı hakkında fikir verir. Sitenizde bir hiyerarşi oluşturarak, en önemli sayfalara ve gönderilere, diğer daha az değerli sayfalardan daha fazla bağlantı değeri sağlamanıza olanak tanır. Bu nedenle, doğru dahili bağlantı stratejisini kullanmak SEO’nuzu artırabilir.
Dahili bağlantılar nedir?
Dahili bağlantı, web sitenizdeki bir sayfadan web sitenizdeki başka bir sayfaya verilen herhangi bir bağlantıdır. Hem kullanıcılarınız hem de arama motorları, web sitenizdeki içeriği bulmak için bağlantıları kullanır. Kullanıcılarınız, sitenizde gezinmek ve bulmak istedikleri içeriği bulmak için bağlantıları kullanır. Arama motorları ayrıca sitenizde gezinmek için bağlantıları kullanır. Bağlantı yoksa bir sayfayı görmezler.
Birkaç tür dahili bağlantı vardır. Ana sayfanızdaki, menünüzdeki, yayın akışınızdaki vb. bağlantılara ek olarak, içeriğinize de bağlantılar ekleyebilirsiniz. Biz bunlara bağlamsal bağlantılar diyoruz. Bağlamsal bağlantılar, kullanıcılarınızı ilginç ve ilgili içeriğe yönlendirir. Ayrıca, arama motorlarının sitenizdeki hangi içeriğin alakalı olduğunu bulmasını ve değerini belirlemesini sağlar. Önemli bir sayfa ne kadar çok bağlantı alırsa, arama motorlarına o kadar önemli görünecektir. Bu nedenle, iyi dahili bağlantılar SEO‘nuz için çok önemlidir.
İç bağlantılar ve dış bağlantılar
E-Ticaret siteleri de dahil olmak üzere her web sitesi dahili ve harici bağlantılardan oluşur. Dahili bağlantılar, web sitenizdeki sayfaları ve yayınları (makaleleri) birbirine bağlar. Harici bağlantılar ise sayfalarınızı diğer web sitelerine bağlar. Bu yazıda, dahili bağlantılara ve bunların SEO için ne anlama geldiğine odaklanacağız.
Bağlantılar Google için neden önemlidir?
Dahili bağlantı, Google ve diğer arama motorları için önemli bir faktördür. Ama neden?
Marieke’nin videoda açıkladığı gibi Google, web sitelerindeki içeriği keşfetmek ve bu içeriği arama sonuçlarında sıralamak için bağlantıları takip ediyor. Bir gönderi veya sayfa çok sayıda bağlantı alırsa Google bunun önemli veya yüksek değerli bir makale olduğu varsayıyor. Bu, dahili ve harici bağlantılar için geçerlidir.
İç bağlantılar, içerikler arasında ilişkiler kurar.
Google, Googlebot adlı bir bot kullanarak dahili ve harici bağlantıları izleyerek web sitelerini tarar. Bu bot, web sitesinin ana sayfasına gelir, sayfayı işler ve ilk bağlantıyı takip eder. Bağlantıları takip ederek Google, çeşitli sayfalar, yayınlar ve diğer içerikler arasındaki ilişkiyi çözebilir. Bu şekilde Google, sitenizdeki hangi sayfaların benzer bir konuyu kapsadığını öğrenir.
Örneğin, bu gönderide ‘SEO‘, ‘Giden bağlantılar‘ ve ‘Bağlantı anahtar kelimesi‘ etiketlerine bağlantılar göreceksiniz. Bu bağlantıları ekleyerek Google’ın bu sayfalardaki içeriğin bu gönderinin içeriğiyle ilgili olduğunu anlamasını sağlıyoruz.
Dahili bağlantılar, arama motorlarının içeriğinizi daha iyi bulmasına yardımcı olur
Günümüzde web siteleri boyut ve karmaşıklık açısından büyüdükçe, sahipsiz içerik birçoğu için bir sorun haline geliyor. Sahipsiz içerik, web sitenizdeki, onlara işaret eden dahili bağlantıların bulunmadığı sayfaları ifade eder. Bu bir sorundur, çünkü Googlebot’u bu sayfalara yönlendirecek herhangi bir dahili bağlantı olmadan, arama motorları bunları bulup dizine ekleyemez.
Günümüzde web siteleri, sitenizdeki sayfaların (çoğunun) URL’sini listeleyen site haritalarına sahip olsa da, arama motorlarının sonunda bu sayfalara ulaşması uzun zaman alabilir. Bu, özellikle taranması çok fazla kaynak gerektiren çok büyük web siteleri veya Google tarafından sık sık ziyaret edilmeyen yeni oluşturulmuş siteler için geçerlidir. Yeni yayınlanan sayfalarınıza dahili bağlantılar ekleyerek, arama motorlarına bu içeriğe ulaşmak için daha fazla yol sağlarsınız.
Bağlantı değeri
Google, içerik arasındaki ilişkiyi anlamanın yanı sıra, bağlantı değerini bir web sayfasındaki tüm bağlantılar arasında böler. Çoğu zaman, bir web sitesinin ana sayfası, en fazla geri bağlantıya sahip olduğu için en önemli bağlantı değerine sahiptir. Bu bağlantı değeri, o ana sayfada bulunan tüm bağlantılar arasında paylaşılacaktır. Bir sonraki sayfaya iletilen bağlantı değeri, o sayfadaki bağlantılar arasında bölünür ve bu böyle devam eder.
Bu nedenle, en yeni blog gönderilerinize yalnızca kategori sayfası yerine ana sayfadan bağlantı verirseniz daha fazla bağlantı değeri elde edecektir. Ve Google, ana sayfadan bağlantı verildiyse son yayınları daha hızlı bulacaktır.
Bağlantıların bağlantı değerlerini ilettiği kavramını anladığınızda, bir gönderiye verilen daha fazla bağlantının daha fazla değer anlamına geldiğini anlayacaksınız. Bunun nedeni, Google’ın çok sayıda değerli bağlantı alan bir sayfayı daha önemli görmesi nedeniyle, o sayfanın sıralama şansını artıracaksınız.
Dahili bir bağlantı stratejisi oluşturma
Sitenizin SEO’su için dahili bağlantı stratejinizi düzenli olarak değerlendirmek ve iyileştirmek çok önemlidir. Web sitenizin uygunluğunu iyileştirmenin yollarından biridir. Doğru dahili bağlantıları ekleyerek, Google’ın şunları anladığından emin olursunuz:
- sayfaların alaka düzeyi;
- sayfalar arasındaki ilişki;
- ve sayfaların değeri.
Dahili bağlantı stratejinizi oluşturmak için dikkate alınması gereken birkaç şey vardır. Bunu tam olarak nasıl yapacağınız elbette sitenize ve hedeflerinize bağlıdır, ancak aşağıdaki adımlar iyi bir pratik kuraldır.
1. Siteniz için ideal yapıyı belirleyin
Web sitesi sahiplerine her zaman web sitelerini bir piramit olarak hayal etmelerini tavsiye ederiz. Üstünde ana sayfanız var; onun altında bazı bölümler veya kategoriler vardır ve daha aşağıda, bireysel gönderiler ve sayfalar vardır (muhtemelen aralarında alt kategoriler vardır).
Web sitenizin menüsü de bu yapıyı yansıtmalıdır.
2. En önemli içeriğinizin ne olduğuna karar verin
Ardından, en önemli içeriğinizin ne olduğunu belirlemelisiniz. Emin değilseniz, köşe taşı içeriği hakkındaki makaleyi okuyabilirsiniz. Kısacası, en iyi ve en eksiksiz içeriğinizdir; bu, işinizin özüyle ilgilidir. Uzmanlaştığınız konuları veya ürünleri ararken insanların bulmasını istediğiniz içeriktir.
Bunun en önemli içeriğiniz olduğunu Google’a bildirmek istediğiniz için, buna birçok bağlantı eklemeniz gerekir. Köşe taşı içeriğinize bağlantı kurabileceğiniz çeşitli noktalar vardır. Burada, gönderinizin kopyasından gezinmenize kadar en yaygın seçenekleri vereceğiz.
3. Bağlamsal bağlantılar ekleyin
Belirli bir konu hakkında çeşitli makaleler yazdığınızda bunları birbiriyle ilişkilendirmelisiniz. Bu, Google’a ve kullanıcılarınıza bu makalelerin konuyla ilgili olduğunu gösterecektir. Kopyanızdaki cümlelerden doğrudan bağlantı verebilir veya gönderinizin sonuna bağlantılar ekleyebilirsiniz.
Ayrıca, Google’a hangi makalelerin temel taşınız olduğunu göstermek istiyorsunuz: bu konudaki en eksiksiz makaleniz. Bunu yapmak için, bu konudaki tüm makalelerde köşe taşına bir bağlantı eklemelisiniz. Ve köşe taşından bireysel gönderilere geri bağlantı kurmayı unutmayın.
Bağlamsal bağlantı: bir örnek
Blogumuzda, ‘Anahtar kelime araştırması için nihai rehber‘ adlı bir köşe taşı içerik makalesi var. Bu gönderi, Google arama sonuçlarında [ anahtar kelime araştırması ] ile ilgili tüm arama sorguları için sıralanacaktır.
Bu nedenle, ana makaleye ‘Kaçınılması gereken 8 anahtar kelime araştırma hatası‘, ‘Anahtar kelime araştırması nedir?‘ veya ‘Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanın‘ gibi diğer ilgili makalelerden bağlantılar ekledik. Ve ana makaleden bu gönderilere geri dönüyoruz. Bunu yaparken Google, nihai kılavuzun [anahtar kelime araştırması] hakkında en fazla bilgiyi içerdiğini anlayacaktır. Bu nedenle, sonunda Google, nihai kılavuzu anahtar kelime araştırmasıyla ilgili diğer kısa yayınların üzerinde sıralayacaktır.
4. Hiyerarşik sayfaları birbirine bağlayın
Web sitenizde hiyerarşik sayfalarınız varsa, üst sayfaları alt sayfalarına bağlayın ve bunun tersini de yapın. Ayrıca kardeş sayfaları birbirine bağlamayı unutmayın. İyi organize edilmiş bir sitede bu sayfaların birbiriyle ilişkili olması gerekir ve bu şekilde birbirine bağlanması çok mantıklıdır.
5. İlgili bir gönderi bölümü eklemeyi düşünün
Gönderilerinize tam ilgili gönderi bölümleri ekleyen birçok eklenti ve modül vardır. Bu, yayınlarınızı daha fazla ziyaretçiye göstermenin iyi bir yoludur. Bir tane kullanıyorsanız, ilgili gönderilerin gerçekten ilgili gönderiler olup olmadığını test etmenizi öneririz. Emin değilseniz, gönderilere manuel olarak bağlantı vermek muhtemelen en iyisidir.
6. Gezinme bağlantıları eklemeyi deneyin
Konuyla ilgili yayınlardan ve sayfalardan bağlantı vermenin yanı sıra, köşe taşı içeriğinize ana sayfadan veya üst gezinme menüsünden bağlantılar ekleyerek daha yetkili hale getirmeniz mümkündür. Bunu, işletmeniz için en önemli olan gönderiler ve sayfalarla yapmalısınız. Bu, bu gönderilere veya sayfalara çok fazla bağlantı değeri verecek ve onları Google’ın gözünde daha güçlü kılacaktır.
7. Taksonomilerinize bağlantılar ekleyin
Kategoriler ve etiketler gibi sınıflandırmalar, sitenizi düzenlemenize ve kullanıcıların ve Google’ın içeriğinizin ne hakkında olduğunu anlamalarına yardımcı olur. Bir blogunuz varsa, gönderinin ait olduğu taksonomilere dahili bağlantılar eklemek faydalı olabilir. Kategori ve etiketlere bağlantılar eklemek, Google’ın blogunuzun yapısını anlamasına ve ziyaretçilerin ilgili yayınlara daha kolay gitmesine yardımcı olur.
Örneğin, SEO blogumuzun ilk sayfasında, teknik SEO ve SEO temelleri dahil olmak üzere birkaç etiket sayfasına bağlantı veriyoruz.
8. En son gönderilerinize bağlantılar ekleyin
Bir gönderiyi veya sayfayı yayınladıktan sonra yapılacak iyi bir uygulama, sitenizdeki diğer içeriklerden yeni yayınlanan bu gönderiye bağlantı vermektir. Elbette, son yayınlanan gönderiye bağlantı veren gönderiler veya sayfalar benzer bir konudan olmalıdır. Bu yeni gönderiye sitenizdeki rastgele bir gönderiden veya sayfadan bağlantı vermemelisiniz
Şimdi, özellikle düzenli olarak içerik yayınlıyorsanız, bu göz korkutucu bir görev gibi gelebilir. Ancak, düzeltilmesi gereken bir sürü sahipsiz içerikle karşılaşmayacağınız için uğraşmaya değer. Ayrıca, en son yayınlarınıza dahili bağlantılar eklemek, arama motoru tarayıcılarının sitenizdeki diğer sayfalara geldiklerinde onları tarayabilmesini ve dizine ekleyebilmesini sağlar.
9. Popüler gönderilere bağlantılar eklemeyi düşünün
Bahsedilecek son seçenek, web sitenizin en popüler yayınlarına veya sayfalarına dahili bağlantılar oluşturmaktır. Tüm sayfalarda ve gönderilerde görünmeleri için tercihen bu bölümleri web sitenizin kenar çubuğunda veya altbilgisinde oluşturun. Bağlantı değeri, birçok farklı sayfadan bu en popüler gönderilere geçtikçe, bir artış elde ederler. Bunun yanı sıra, ziyaretçilerin gönderilere erişimi daha kolay olacak ve bu da trafiği artıracaktır – ve daha fazla trafik Google için olumlu bir işarettir.
Dahili bağlantılar hakkında daha fazla bilgi
Takipsiz bağlantılar
Ayrıca muhtemelen web sitenizde SEO için önemli olmayan bağlantılara sahipsiniz. Örneğin, ana sayfada müşterileriniz için bir giriş bağlantınız varsa, bağlantı değerini giriş sayfanıza sızdırmak istemezsiniz – bu sayfanın arama sonuçlarında üst sıralarda yer alması gerekmez.
Önemsiz bağlantılara nofollow etiketi vererek bağlantı değerinin kaybolmasını engelleyebiliyordunuz. Bir nofollow etiketi, Google’dan bağlantıyı takip etmemesini ister, böylece hiçbir bağlantı değeri iletilmez. Şimdi şöyle düşünebilirsiniz: “En önemli bağlantılara daha fazla bağlantı değeri vermek için daha az önemli bağlantıları izlemeyeceğim.” Bu geçmişte işe yarasa da, Google daha yetkin hale geldi. Artık bu nofollow bağlantılarının bağlantı değerinin sayfadaki diğer bağlantılara otomatik olarak akmadığı görülüyor. Nofollow bağlantısı, bağlantı olarak sayılır ve o bağlantının bağlantı değeri kaybolur. Bu nedenle, bazı bağlantıları takip etmemek yerine bir sayfada daha az bağlantıya sahip olmak daha mantıklıdır.
Nofollow etiketi eklemenin, bu hedef sayfaların Google’ın arama sonuçlarında bulunamayacağı anlamına gelmediğini unutmayın. Sayfaların veya gönderilerin arama sonuçlarında görünmesini istemiyorsanız, onlara ‘noindex’ etiketi de vermelisiniz. Noindex etiketi, Google’ın sayfayı oluşturmaması ve içeriğe arama sonuçlarında görünmesi için Google dizininde yer vermemesi gerektiği anlamına gelir.
Bağlantı metinleri
Bir sayfada hangi bağlantıların olması gerektiğine ve hangi sayfaların bağlantı değeri alması gerektiğine karar verdikten sonra, doğru bağlantı metnini kullanmak önemlidir. Bağlantı metni, ziyaretçilerin gördüğü tıklanabilir metindir. Örneğin, aşağıdaki örnekteki iki dahili bağlantının bağlantı metni “bağlantı şemaları” ve “ücretli bağlantılar”dır:
Bağlantı metnini aşırı optimize ederseniz web sitenize zarar verebilirsiniz. Aşırı optimizasyon derken, anahtar kelime doldurmayı kastediyoruz. Daha önce, tüm bağlantı metinlerine aynı anahtar kelimeyi verebiliyordunuz ve Google sitenizi o anahtar kelime için daha üst sıralara yerleştiriyordu. Günümüzde Google, bağlantı metninin etrafındaki içeriğin, bir anahtar kelimenin alaka düzeyi hakkında bağlantı metninin kendisinden daha fazlasını söylediğini anlayacak kadar akıllıdır. Bu nedenle, bağlantı metninin kopyanızda doğal göründüğünden emin olun: anahtar kelimeler kullanmakta sorun yoktur, ancak her bağlantının bağlantı metnine tam olarak aynı anahtar kelimeleri eklemeyin.
SEO Dahili Bağlantı nedir nasıl kullanılır? makalesi Yoast SEO kaynakları ile oluşturulmuştur.